2020-04-06, 23:12
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej jag brukar inte läsa dina korkade inlägg.
Varför du citerar mig har jag ingen aning om.
Källkritisk betyder att man kan anta att det finns andra uppgifter än de som syns mest. Men det verkar du inte heller begripa. Den enda som gjort bort sig i tråden är du.

Sorry.
Läs på lite om läget i Kina först, prata sedan. Du visste ju inte ens att de är i lockdown igen. Herregud.

Korkat att säga korkat om nåt du inte läser. Jag brukar se dina dock, och de brukar vara heltossiga. Som nu.

Vi har inte ens diskuterat det, och inget jag skrivit skulle få dig att veta om jag vetat ifall Kina var i lock down igen. Fast det är de inte. Och ville de skulle de kunna tillverka liksäckar också, precis som de gjort med skyddsutrustning osv. Du är dummare än tåget du.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Nu kan testning för covid-19 utökas rejält. Ett snabbtest som tar cirka 45 minuter införs, många viruslabb jobbar dygnet runt och nyss kom en jättesändning med analysmaterial från Kina.

I dag står det klart att det amerikanska snabbtestet kommer att börja användas i Sverige under april. Det är den information som gått ut till laboratorier i Region Stockholm."

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/april/provtagning-for-covid-19-utokas-nytt-snabbtest-infors/

Tack !

En intressant sak ifrån artikeln :

Citera
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är uppenbart att Boris inte var fullt frisk och vid optimal god hälsa - före sin coronasmitta.

God grundhälsa är det bästa försvaret mot corona. Det gäller alla.
Verkar inte tillhört någon riskgupp iallafall om man får tro reporten i aktuellt. Men du har kanske lyckats ställa en tillförlitlig diagnos genom tv-klippen med honom?
Citera
2020-04-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Absolut! Ålder är dock bara en siffra ibland. Men till regel så inskolas vi med att vi ska vara på ålderdomshem och skära ut glädje medan det finns många exempel på 90åringar som jobbar med sina hobbys eftersom våra hjärnceller utvecklas med tiden.

Nu syftade jag i kampen mot Corona, men ja.
Citera
2020-04-06, 23:13
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är väl bara så enkelt som att FHM uppdateras av myndighetsanställda. Inget händer alltså efter 13.30 när de avlagt sin rapport inför pk. De uppdaterar 1 gång per dygn, och från fredag efter 13.30 fram till måndag 13.30 är det minsta möjliga ansträngning.
C19 är privatpersoner som uppdaterar hela tiden för att de vill.
11.30 är det. Spelar det nån roll vilken tid på dagen man uppdaterar om man uppdaterar en gång om dagen?
Tror du c19.se har människor som uppdaterar? I så fall ljuger de:
"Vi aggregerar automatiskt data från bland annat SVT, Folkhälsomyndigheten och de olika regionernas presstjänster. Automatiken ser till så att minst 2 källor ser likadana ut gällande antal fall m.m. innan datan publiceras."
Senast redigerad av crisscross 2020-04-06 kl. 23:16.
Citera
2020-04-06, 23:14
Medlem
severustheemperors avatar
Vänta tills dessa får corona i Stockholm........
https://www.youtube.com/watch?v=v7UqAAcyzX4
Citera
2020-04-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
11.30 är det. Spelar det nån roll vilken tid på dagen man uppdaterar om man uppdaterar en gång om dagen?

Om andra uppdaterar konstant och hela tiden har aktuellare siffror än ansvarig myndighet, spelar det någon roll?
Citera
Medlem
Talespins avatar
Fast Boris har väl inga underliggande sjukdomar som man känner till?

Det kan väl inte räcka med att man äter ohälsosamt? I sådana fall så är ju detta virus BETYDLIGT värre än vad man går ut med.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Allt beror på gener.

Och hur man tar hand om sig själv. Om du på allvar tror att livsstil och kost inte har en inverkan på hälsa så är du rätt tappad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag har full förståelse för det.
Jag var tidigt inne i denna diskussionen och förordade hårda tag. Karantän osv. Nu däremot, så tror jag fan inte att något land kommer lösa det med den strategin längre. Där tror jag Tegnell har rätt.
Dock blev jag helt panikslagen i början när alla verkade tona ner riskerna.

Där är vi eniga, finns inte så mycket att göra nu.

Men vi hade kunnat gjort annorlunda, och vi hade kunnat haft beredskap för sådant här.

Vilket jag visste sedan innan att vi saknade, och på grund utav vilka vi saknar det.

Att sossarna vinner väljare på detta får mig att vilja skjuta mig själv i huvudet, ett dummare folk kan knappast existera..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
https://www.berlingske.dk/samfund/nu-er-den-her-en-ny-test-skal-give-klarhed-over-danskernes-flokimmunitet

2,7% är siffran från huvudstadsregionen (2 miljoner invånare). Midtjylland hade 0%. I övrigt har man ingen statistik alls.

Betänk att smittan I Sverige sprids snabbast i Stockholm också.
Tack för länk. Då hade jag missuppfattat, trodde det var hela Danmark. Däremot förändrar det inte grundförutsättningen; att mörkertalet är mycket större än vad severustheemperor hävdar. Dock nu inte fullt så stort som jag skrev till honom.
Citera
2020-04-06, 23:16
Medlem
Hallgren:

”Personal ska känna sig trygga”
”Vi har utmaningar”

Och lite dravel om EU-upphandlingar igen. Fördelning i EU.

Reporten ställer pliktskyldiga frågor. Igen.

Får svaret om fördelning mellan regioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in