2020-04-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
”Help us ”
Från vaddå?

Läste att Colombia hade många dödsoffer också, sett några filmklipp därifrån? Skulle ligga folk på gatorna enligt utsago..

Inte Columbia men Ecuador, de bränner kropparna på gatorna för att ingen kommer och hämtar dem
https://twitter.com/thedailyangle/status/1245480314677403648?s=20

https://twitter.com/ajplus/status/1246128952927813634?s=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har jag faktiskt tagit mig tiden att svara på en massa insinuerande frågor, men nu sista svaret. Jag har redan sagt att det blev april, istället för mars som jag trodde i slutet av januari. Kan du ta det till dig, och registrera detta, snälla?!

Om det då blir miljontalsdöda i april, så tycker åtminstone jag att "miljontals" är en bättre prognos än 0. Iallafall tycker jag det.

Ja, jag har föreställt mig miljontals döda, och det kommer att bli miljontals döda (inte i Sverige givetvis, får jag nog för säkerhetsskull tillägga).

Ja, denna katastrof blir nog större än vad vi ens kan föreställa oss. Inte ens jag hade tänkt behöva läsa om överfulla bårhus och överfulla kylcontainers, när vi fortfarande har 3 veckor av dubbleringar framför oss. Och inte ens jag hade tänkt läsa om massgravar i New Yorks parker.
Vad menar du med insinuerande frågor? Insinuerande angående vad? Om du nu (som du själv uttrycker det - faktiskt) tagit dig tiden att göra beräkningar som felar på miljoner så är det väl inte mer än rätt att du får stå till svars för dem? Tycker du att Flashback ska ha en sådan standard att man låter monumentala felberäkningar passera obemärkta förbi?

Eftersom du nu reviderar till april så går det ju inte riktigt att jämföra stadsepidemiologens 0 med dina "miljontals i mars" längre, du har ju bara slätat över det hela och då spelar det igen roll vad du tycker är en bättre prognos. Eller har jag fel? Om det nu inte blir "miljontals" döda i april (vilket det i teorin är aktuellt, att det blir alltså), kommer du då att trumma vidare till maj med hänvisning om att "pandemier är som att vara skitnödig utan tillgång till toalett, till slut skiter man på sig"?

Hur hade du med din ursprungsprognos (Excel-arket med stort E) "miljonerna i mars" tänkt att det skulle se ut om du nu ikväll påstår att detta kommer bli en större katastrof än vad du hade räknat med från början? Vi ligger mao en månad efter den numera revidera prognosen, och ändå påstår du 6/4 2020 att du tror att detta blir värre än vad du räknat med. Du får ursäkta ifall jag är trög i detta fallet men jag förstår - faktiskt - inte hur du menar med just det uttalandet?
Senast redigerad av IlDivino 2020-04-06 kl. 22:52.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Han twittrade så sent som idag vad jag förstår. Så skulle han dö det närmaste dygnet får man verkligen säga att det gått snabbt.

Ta hans twittrande med en nypa salt. Vem som helst kan skicka meddelanden från hans mobil.

Det påstods ju senast idag att han leder landet från sin sjuksäng. Självklart gör han inte det.

Det blev lite panik och man försökte vinna tid plus lugna ner allmänheten. Men det går inte att dölja sanningen hur länge som helst.
Citera
2020-04-06, 22:52
Moderator
Chantres avatar
In his press conference Monday, Governor Cuomo denied knowing anything about this. “I’ve heard a lot of wild rumors, but I have not heard anything about the city burying people in parks,” he said.

Mayor Bill de Blasio’s press secretary later squashed the idea entirely: “We are NOT currently planning to use local parks as burial grounds.

Falska uppgifter som vanligt i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Finns flera fall som inte är officiella ännu.

Visst, men även bland de ej officiella fallen kan man utgå från att en stor majoritet var över 50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Jag funderar på om han fått en plats i Folkhälsomyndighetens expertgrupp och från och med nu kommer uttala sig i linje med Folkhälsomyndigheten. Lite konspiratoriskt kanske. 😀
Ja han har varit så sedan nyheten om expertgruppen kom ut.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Sista inlägget för ikväll, ha det bäst!

https://www.google.com/search?channel=crow2&client=firefox-b-d&q=coronavirus

506 döda i Sverige och det är bra ökar. Igår var det 406 sist jag kollade och med den är takten så lär det bli flera tusen.

Ja det 'r väl ingen nyhet. Det har både Lövfen och Tegnell lovat oss, döda i tusental.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
JAG vet att det inte är över, och aldrig har varit över.
Jag vet att kinas plötsliga minskning berodde på ekonomin.
Så mig behöver du inte upplysa.
Korrekt. Det sägs att USA/Trump redan håller på och kontrollerar hur de ska stämma skiten ur tjing tjong-Kina pga det här vidriga debaclet. "China will pay!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Visste inte att spädbarn tillhörde riskgrupp, är det inte Tegnell som sagt att barn inte kan bli smittade?

Färsk nyhet: Coronasmittat spädbarn vårdas i respirator
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/coronasmittat-sp%c3%a4dbarn-v%c3%a5rdas-i-respirator-i-sverige/ar-BB12dBAB?ocid=spartandhp
Man har sagt att barn inte smittas i samma utsträckning som vuxna... Herregud ni hör fan vad ni vill
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Sjuk hur fort detta sprids, men samtidigt är detta vad smittskyddet i Sverige vara beredda på för att skydda befolkningen. Jävla idiotsamhälle!

Ingen karantän kan hålla denna smittan då man omöjligt kan veta vem som bär på den.
Citera
2020-04-06, 22:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ja vad yrar de om han har varit sjuk ett tag nu. Detta gör ju det hemskare en smygande död om han nu avlider.

Det är klassiskt sjukdomsförlopp för covid19 enligt läkarna på TV. Man är halvkrasslig typ 10 dagar, det rullar på. Sen plötsligt blir man extremt dålig och extremt fort, över en dag bara. Man får ett tryck över bröstet och svårt att andas.
Citera
2020-04-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Dom får testa dubbla svetsfogar på dörrarna nästa gång.
Jag tror faktiskt inte att det heller hjälper . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in