Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Nu har jag faktiskt tagit mig tiden att svara på en massa insinuerande frågor, men nu sista svaret. Jag har redan sagt att det blev april, istället för mars som jag trodde i slutet av januari. Kan du ta det till dig, och registrera detta, snälla?!
Om det då blir miljontalsdöda i april, så tycker åtminstone jag att "miljontals" är en bättre prognos än 0. Iallafall tycker jag det.
Ja, jag har föreställt mig miljontals döda, och det kommer att bli miljontals döda (inte i Sverige givetvis, får jag nog för säkerhetsskull tillägga).
Ja, denna katastrof blir nog större än vad vi ens kan föreställa oss. Inte ens jag hade tänkt behöva läsa om överfulla bårhus och överfulla kylcontainers, när vi fortfarande har 3 veckor av dubbleringar framför oss. Och inte ens jag hade tänkt läsa om massgravar i New Yorks parker.
Vad menar du med insinuerande frågor? Insinuerande angående vad? Om du nu (som du själv uttrycker det - faktiskt) tagit dig tiden att göra beräkningar som felar på miljoner så är det väl inte mer än rätt att du får stå till svars för dem? Tycker du att Flashback ska ha en sådan standard att man låter monumentala felberäkningar passera obemärkta förbi?
Eftersom du nu reviderar till april så går det ju inte riktigt att jämföra stadsepidemiologens 0 med dina "miljontals i mars" längre, du har ju bara slätat över det hela och då spelar det igen roll vad du tycker är en bättre prognos. Eller har jag fel? Om det nu inte blir "miljontals" döda i april (vilket det i teorin är aktuellt, att det blir alltså), kommer du då att trumma vidare till maj med hänvisning om att "pandemier är som att vara skitnödig utan tillgång till toalett, till slut skiter man på sig"?
Hur hade du med din ursprungsprognos (Excel-arket med stort E) "miljonerna i mars" tänkt att det skulle se ut om du nu ikväll påstår att detta kommer bli en större katastrof än vad du hade räknat med från början? Vi ligger mao en månad efter den numera revidera prognosen, och ändå påstår du 6/4 2020 att du tror att detta blir värre än vad du räknat med. Du får ursäkta ifall jag är trög i detta fallet men jag förstår - faktiskt - inte hur du menar med just det uttalandet?