Citat:
Ursprungligen postat av
skitkuligen
Jag såg också Aktuellt.
Jag ser en orwellansk dubbeltänkare.
Ett geni. Bara genier kan svara så dubbelt, i intervju efter intervju och komma undan med det. Att inget han säger hänger samman.
Men det är klart, det underlättar med en regering i vanmakt. En progressiv sådan som är van vid floskler. En avskalad opposition som absolut inte är sugen på att ta över just nu.
Så. Han får stå där och vagga (förlåt, idag satt han och vaggade faktiskt) och ingen i maktposition hindrar honom. Det hade krävt aktion från makten. En makt som är helt förvirrad.
Jag lider lite med Anders Tegnell just därför. Han vill nog inte ha den här rollen, inflytandet över liv och död, längre.
Ja det där att han lyckats få övervägande delen av svenska folket att tro på att ha en slapp hållning till smittan skulle hålla tillbaka spridningen bättre än en restriktiv med starka begränsningar och reella förbud - vidare att tester inte skulle vara verkningsfullt för bekämpningen.
Ja utan tvekan "genialt" och att han dessutom får journalisternas frågor framstå som lagda av söndagsskolebarn, ja det är häpnadsväckande hur han lamslår hela journalisteliten. Hur länge det håller? Som han själv säger - det återstår att se......