2020-04-06, 21:27
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej det framkommer inte ur FUP. Heller inte vilken diagnos hon hade. Det låter lite som en utmattningsdepression utifrån hur det beskrivts. Psykos är nog egentligen felaktigt. Hon orkade ingenting och var tungt medicinerad - SD hjälpte henne med medicinerna. Han kunde lämna henne på ett ställe på morgonen och hon var kvar där när han kom hem. Han uttryckte oro att hon skulle ta sitt liv. Samtidigt som han vid ett tillfälle erbjudit sig hjälpa henne med just det.

Ok jag läste psykos i tråden så därför denna benämning. Var det bara indicier som fick honom häktad andra gången eller har det framgått vad åklagaren hittat som domstolen köpte för sannolika skäl?

I nån tidningsartikel ser man SD smyga i LW trädgård, hade hon övervakning eller tog hon själv kort på honom när han smög?
Senast redigerad av Flaskbackare 2020-04-06 kl. 21:29.
Citera
2020-04-06, 21:31
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tack för att du tog dig tid, mkt bra beskrivning.
Så lite så. Vet inte om du blev hjälpt eller stjälpt då jag säkert kan ha missuppfattat något av det som delgetts oss i tråden. Var lite sugen att testa hobbyn ihop med familjen då den lanserades då jag gillar att vara ute i naturen. Men efter att ha läst om detta fall så föredrar jag nog ändå en stilla lägereld och ett folktomt kalfjäll hellre än friluftsliv ihop med annat folk.
Citera
2020-04-06, 21:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ok jag läste psykos i tråden så därför denna benämning. Var det bara indicier som fick honom häktad andra gången eller har det framgått vad åklagaren hittat som domstolen köpte för sannolika skäl?

I nån tidningsartikel ser man SD smyga i LW trädgård, hade hon övervakning eller tog hon själv kort på honom när han smög?

Jag lämnar din första fråga till någon som vet bättre men misstänker att dom fick fler svar ang t ex blodet på tvättmaskinen och på plösen och att de då fick starkare skäl.

Hon tog den bilden av honom.
Citera
2020-04-06, 21:32
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Precis så verkar det vara för de inbitna. Att få bekräftelse om sin duglighet. Gärna i kombination med långa, dyra resor och givetvis märkeskläder att visa upp på foton.

Tragiskt att det blir så med så många intressen som når en viss popularitet. Men detta skulle väl inte vara undantaget då.
Citera
2020-04-06, 21:34
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Du kan vara lugn Även om sjuksköterskor inte alla är av samma sorts människor så är de flesta skärpta. Vi har inte Hippokrates ed så som läkarna har men vi har etiska principer vi arbetar utifrån.

Tack! Känns ändå betryggande att höra. Ja, i många av våra yrken utbildas vi ju inom etik och värdegrundsfrågor.

Kanske borde ha varit obligatoriskt även för utövare av geocaching. Men samtidigt visar ju denna tråd att även etik och moral kan vara ett tveeggat svärd beroende på vem som håller i det.
Citera
2020-04-06, 21:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Så lite så. Vet inte om du blev hjälpt eller stjälpt då jag säkert kan ha missuppfattat något av det som delgetts oss i tråden. Var lite sugen att testa hobbyn ihop med familjen då den lanserades då jag gillar att vara ute i naturen. Men efter att ha läst om detta fall så föredrar jag nog ändå en stilla lägereld och ett folktomt kalfjäll hellre än friluftsliv ihop med annat folk.

Nej det var en utförlig beskrivning tycker jag, nu börjar jag förstå vad det handlar om. Päminner lite om Pokemonhysterin fast detta har lite sektvibbar inblandat, det som fattas är väl att SD var den evige lekledaren och hade sex med alla kvinnorna.

Fast Lena verkar ju varit rätt lössläpt då hon tycks ha dejtat och legat med dom flesta inblandade männen. Kan inte ha varit lätt för SD om han var den svartsjuke typen, få höra att hon pippat en ny gubbe som han känner var och varannan dag typ.
Citera
2020-04-06, 21:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Ja det ligger nog mycket i det du spekulerar kring, geocaching, prestige och fusk.
Många, de flesta faktiskt verkar ha blivit besatta och maniska med burkletande.
Att Stefan skulle vara värst, med hjälp av JG, HD och fusk, är inte alls förvånande.

Hur bedömer du spekulationerna om ekonomiskt tvivelaktiga förehavanden av det glatt resande paret D och utvidgat för det s k Järngänget? Jag tänker mig att mordet känns både planerat och rörigt samtidigt och att det kan ha sin upprinnelse i flera olika sammanklingande motiv som slutligen innebar det hemska för LW. Hon beskrevs av sin mamma och pappa som en rakryggad tjej som inte höll inne med vad hon tyckte om hon såg något orätt. Hur illa hon än var i sitt eget mående i det hon var indragen i så tänker jag att hon antagligen hade kvar sin skärpa ifall hon skulle ha upptäckt några ekonomiska oegentligheter. Får inte intrycket av att LW skulle ha tigit då.

Vet vi om någon utredning av detta motivspår utförts och ligger i slasken eller skvalpar runt än i utredningen på något vis i något bakvatten?
Citera
2020-04-06, 21:41
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag lämnar din första fråga till någon som vet bättre men misstänker att dom fick fler svar ang t ex blodet på tvättmaskinen och på plösen och att de då fick starkare skäl.

Hon tog den bilden av honom.

Okäj
Citera
2020-04-06, 21:43
Medlem
Citat:
Nej det framkommer inte ur FUP. Heller inte vilken diagnos hon hade. Det låter lite som en utmattningsdepression utifrån hur det beskrivts. Psykos är nog egentligen felaktigt. Hon orkade ingenting och var tungt medicinerad - SD hjälpte henne med medicinerna. Han kunde lämna henne på ett ställe på morgonen och hon var kvar där när han kom hem. Han uttryckte oro att hon skulle ta sitt liv. Samtidigt som han vid ett tillfälle erbjudit sig hjälpa henne med just det.

Hon måste ha varit under press, både på jobbet och hemma.
Citera
2020-04-06, 21:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Och vad säger då detta i dina öron?

Viloläge men uppstartad? Hur funkar det?

EDIT:

Övriga datum i närtiden som den varit i gång:
29/4
30/4
1/5
3/5
4/5
5/5
6/5
7/5
8/5
9/5
10/5
12/5
RANDOM?? MANUELLT?? AUTOMATISKT??

Om INTE Random och EJ Manuellt - varför är HD's tur till friidrotten med dottern 14e maj inte med på listan över GPS-aktivitet?

(Som ni kanske förstår så fiskar jag efter om de kunnat göra sig av med mordvapnet på natten och om HD verkligen var borta på träning kvällen 14e maj)
Jag tolkar det som att man slår på tändningen/startar motorn mellan de tidpunkterna. Kanske för värme.
Att GPS då ändå är i viloläge kanske kan förklaras med att bilen stod still på samma plats?
Citera
2020-04-06, 21:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack för allt du citerar från FUP! Det har numera börjat komma upp porrsidor
när jag ska läsa där, så drar mig från att ladda ner något mer.

Så jag är tacksam för att du skriver och citerar, hittar mycket intressant och
ny information som jag inte hunnit läsa - däribland nattens inlägg!

Använd @nonadas Jottacloud. Skribenten har länken i sin signatur. Perfekt och utan virus.
Ingen porr (haha) och snabbt.

https://www.flashback.org/u989651
Citera
2020-04-06, 21:57
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hur bedömer du spekulationerna om ekonomiskt tvivelaktiga förehavanden av det glatt resande paret D och utvidgat för det s k Järngänget? Jag tänker mig att mordet känns både planerat och rörigt samtidigt och att det kan ha sin upprinnelse i flera olika sammanklingande motiv som slutligen innebar det hemska för LW. Hon beskrevs av sin mamma och pappa som en rakryggad tjej som inte höll inne med vad hon tyckte om hon såg något orätt. Hur illa hon än var i sitt eget mående i det hon var indragen i så tänker jag att hon antagligen hade kvar sin skärpa ifall hon skulle ha upptäckt några ekonomiska oegentligheter. Får inte intrycket av att LW skulle ha tigit då.

Vet vi om någon utredning av detta motivspår utförts och ligger i slasken eller skvalpar runt än i utredningen på något vis i något bakvatten?

Tror inte det ligger så mycket ekonomiska motiv bakom. Att HD ofta sjukskrev sig för att resa och geocacha vet vi.
Att Stefan cachade på arbetstid vet vi. Resten av järngänget då? Ja fusk och statistikjakt är genomgående hos dom, men inget ekonomiskt, åtminstone inget som kommit fram
Intressant är dock sambanden mellan stölderna på SDs jobb och hans resor, som sammanföll.

Ja Lena, hon utstrålade skärpa, intelligens, glädje och hög moral.
Att hon sjunkit så djupt i en felaktig och destruktiv relation kunde man inte ana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in