Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Hur bedömer du spekulationerna om ekonomiskt tvivelaktiga förehavanden av det glatt resande paret D och utvidgat för det s k Järngänget? Jag tänker mig att mordet känns både planerat och rörigt samtidigt och att det kan ha sin upprinnelse i flera olika sammanklingande motiv som slutligen innebar det hemska för LW. Hon beskrevs av sin mamma och pappa som en rakryggad tjej som inte höll inne med vad hon tyckte om hon såg något orätt. Hur illa hon än var i sitt eget mående i det hon var indragen i så tänker jag att hon antagligen hade kvar sin skärpa ifall hon skulle ha upptäckt några ekonomiska oegentligheter. Får inte intrycket av att LW skulle ha tigit då.
Vet vi om någon utredning av detta motivspår utförts och ligger i slasken eller skvalpar runt än i utredningen på något vis i något bakvatten?
Tror inte det ligger så mycket ekonomiska motiv bakom. Att HD ofta sjukskrev sig för att resa och geocacha vet vi.
Att Stefan cachade på arbetstid vet vi. Resten av järngänget då? Ja fusk och statistikjakt är genomgående hos dom, men inget ekonomiskt, åtminstone inget som kommit fram
Intressant är dock sambanden mellan stölderna på SDs jobb och hans resor, som sammanföll.
Ja Lena, hon utstrålade skärpa, intelligens, glädje och hög moral.
Att hon sjunkit så djupt i en felaktig och destruktiv relation kunde man inte ana.