Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Det är enkelt: Antalet fall och antalet dödsoffer ökar, det senare med en takt på ca 15% per dag.
Men sedan ungefär 5 dagar så har antalet coronapatienter som ligger i intensivvård plötsligt slutat öka, utan ligger nu precis så att 80% av den maxutbyggda kapaciteten nyttjas. Man måste ju ha några platser lediga, eftersom man inte vill avsluta en behandling om det kommer in en yngre patient, och man behöver också en reserv för olyckor osv.
Så med all sannolikhet så ges inte intensivvård till patienter som för några veckor sedan helt givet skulle ha fått intensivvård. Om du väljer att kalla det för att platserna har tagit slut eller inte är upp till dig.
Ett inte helt orimligt resonemang, men jag behöver någon trovärdig källa inne i det hela för att köpa det helt.
Läs också gärna den andra länken i mitt inlägg på
https://www.flashback.org/sp71076508 som beskriver hur hela Älvsjömässan står tom för den inte ännu behövs.
Till sist intressant att du citerar mig, då har du inte blockat mig. Trodde du hade gjort det då du konsekvent ignorerat mig när jag påtalat fel i dina inlägg. Men bra att veta att du åtminstone ser det och uppenbarligen skäms lite över det.