2020-04-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Tror Jakob inte ser tillräckligt bra ut för Elahe. Hon är en åtta och han 4-5.

Om han hade haft lite attityd hade det kunnat funka men inte nu. Den typen som Elahe tillhör brukar det vara "cash is king" och dominant beteende som gäller. Utseendet är sekundärt.
Citera
2020-04-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Haha, du måste vara kvinna. Jakob har ett uselt värde på dejtingmarknaden pga hans wimp skull utseende -> https://www.youtube.com/watch?v=hb1MXQ5TqtM

Jacob är 3/10 i utseende. Elahe ca 6/10.

Elahe var nog en 3/10 innan sillisarna och näsjobbet, men jag håller med dig att hon ser snäppet bättre ut nu. Hade dock aldrig nämnt något om Jacobs utseende. Utseende är ändå av mkt lägre betydelse för män än kvinnor (särskilt utanför feminismens högborg Sverige). Ekonomisk och social status väger alltså upp för hans del. Elahe är däremot inte tillräckligt snygg och/eller har tillräckligt bra jobb för att få en högstatus persisk man.
Senast redigerad av Duck-Lips 2020-04-06 kl. 18:02.
Citera
2020-04-06, 19:53
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Elahe var nog en 3/10 innan sillisarna och näsjobbet, men jag håller med dig att hon ser snäppet bättre ut nu. Hade dock aldrig nämnt något om Jacobs utseende. Utseende är ändå av mkt lägre betydelse för män än kvinnor (särskilt utanför feminismens högborg Sverige). Ekonomisk och social status väger alltså upp för hans del. Elahe är däremot inte tillräckligt snygg och/eller har tillräckligt bra jobb för att få en högstatus persisk man.

Fel, fel och fel.

1. Elahe har ett stabilt utseende i grunden, fin benstruktur/skallform vilket ger bra ansiktsform. Dock har hon förstört sitt attraktionsvärde genom plastikoperationer och grav undervikt. Hon är fortfarande iallafall en 5-6/10.

2. Det som är sant är att kvinnor inte värdesätter mäns utseende på ett medvetet plan, då kvinnor saknar en direkt fysisk attraktion till mannen(då manligt skönhet ej existerar). Detta får paradoxalt nog kvinnan att bli mycket kräsnare än män när det gäller utseendekrav då mannen måste vara mer fysiskt perfekt för att väcka attraktion - medan män däremot kan se skönhet även i medelmåttiga kvinnor. Så utseendets betydelse är helt avgörande för män.
Hur man kan tro nåt annat idag, när det går tusen män som visar intresse för en kvinna för varje kvinna som visar intresse för en man i onlinedating och appar, är helt obegripligt.

3. Nej det gör det inte. Det ger honom en chans att bli betabux, men det hjälper honom inte att väcka riktig attraktion. Dessutom är betabux påväg bort, kvinnor väljer numera i högre utsträckning att gå barnlösa än att skaffa familj med nån dom inte är attraherade av. Alternativt så gör dom som Ellen, från GVFÖ första säsong, och adopterar ett barn som ensamstående mamma

Jakobs enda chans att få en kvinna är att åka till Thailand eller annat sydostasiatiskt land och hämta en fru. Hon låter honom doppa i utbyte mot ekonomisk trygghet

Killar som Jakob ber om att bli förnedrade genom att ansöka till ett sånt här program. Frågan är om förnedringen blir ett uppvaknande. Rasar Jakob's liv samman inom några år?
Citera
2020-04-06, 19:57
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Om han hade haft lite attityd hade det kunnat funka men inte nu. Den typen som Elahe tillhör brukar det vara "cash is king" och dominant beteende som gäller. Utseendet är sekundärt.

Jakob hade fått vara psykopat för att kunna väcka attraktion. Vanlig dominans och bestämdhet räcker inte i hans fall. Du underskattar betydelsen av utseendet för män.
Citera
2020-04-06, 20:05
Medlem
Citat:
Haha, du måste vara kvinna. Jakob har ett uselt värde på dejtingmarknaden pga hans wimp skull utseende -> https://www.youtube.com/watch?v=hb1MXQ5TqtM

Jacob är 3/10 i utseende. Elahe ca 6/10.

Att hon är kvinna talar väl för henne i detta fall?
Citera
2020-04-06, 20:18
Medlem
Citat:

1. Elahe har ett stabilt utseende i grunden, fin benstruktur/skallform vilket ger bra ansiktsform. Dock har hon förstört sitt attraktionsvärde genom plastikoperationer och grav undervikt. Hon är fortfarande iallafall en 5-6/10.

Elahe är riktigt snygg faktiskt. Att någon kan hävda att hon är medelmåttig beror bara på att det är inne bland vissa att klanka ner på plastikopererade kvinnor.

Hennes problem är att hon är för sexig och för lite söt. Gemene man vill inte ha det utseendet på sin fru.
Citera
2020-04-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Elahe kanske var hyfsat snygg en gång i tiden men nu ser hon bara märklig ut. Vad är det med tjejer och anknäbbar nuförtiden? Hon kan ju inte ens le på ett naturligt sätt.

Jacob ser väl inte alls så dålig ut? Däremot kanske hans utseende inte passar just henne?

Jag tycker Jacob är sjukt snygg och har en väldigt attraktiv personlighet. Lätt 9/10. Elahe däremot har en sådan personlighet som jag själv inte riktigt fixar, sen är hon säkert helt rätt för någon annan så inget illa menat mot henne. Men i mina ögon är hon 2/10 och tycker därmed att det är Jacob drog nitlotten i den matchningen.

Jag har en gemensam vän med Elina, denne vittnade om att hon är än jobbigare i verkligheten och riktigt svår att komma överens med. Förstår inte riktigt varför de tar med en sådan person i ett program där det krävs att man iaf försöker bjuda till litegrann..
Citera
2020-04-06, 21:05
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klibbigt
Jag tycker Jacob är sjukt snygg och har en väldigt attraktiv personlighet. Lätt 9/10. Elahe däremot har en sådan personlighet som jag själv inte riktigt fixar, sen är hon säkert helt rätt för någon annan så inget illa menat mot henne. Men i mina ögon är hon 2/10 och tycker därmed att det är Jacob drog nitlotten i den matchningen.

Jag har en gemensam vän med Elina, denne vittnade om att hon är än jobbigare i verkligheten och riktigt svår att komma överens med. Förstår inte riktigt varför de tar med en sådan person i ett program där det krävs att man iaf försöker bjuda till litegrann..

Vilken tur för dig då att han fortfarande är singel. Bara för dig att haffa snygg-Jakob då

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Du har inte ens tjejkompisar va?

Visst trånar och dreglar tjejer/kvinnor efter snygga killar/män, men det har fortfarande inte med skönhet att göra. Manlig, fysisk attraktivitet existerar, men inte skönhet. När kvinnan ser en man hon är fysiskt attraherad av, så är det för att hans utseende signalerar personegenskaper hon som kvinna saknar(styrka, självförtroende, mental balans och visdom). Kvinnan har en indirekt fysiskt attraktion till mannen, vilket medför hennes extrema utseendekrav.
Citera
2020-04-06, 22:02
Medlem
Citat:

Hur blir man som Elina?

Skulle aldrig förlåta mig själv om min dotter blev som henne. Något fel måste väl ändå ha gjorts i uppfostran. Brist på kärlek? Söndercurlad?
Citera
2020-04-06, 22:31
Medlem
Citat:

Nej Elahe yckte mina kompisar och jag var väldigt het. Jakob klart under medel. Trots fint jobb är han inte tillräckligt snygg för att attrahera en sådan snygging.

Elahe är den enda tjejen jag tycker är attraktiv av tjejerna. Tycker killarna håller ännu lägre klass på utseendet än tjejerna. Så av de snubbarna som är med ingen snygg nog för Elahe.
Citera
2020-04-06, 22:34
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Hur blir man som Elina?

Skulle aldrig förlåta mig själv om min dotter blev som henne. Något fel måste väl ändå ha gjorts i uppfostran. Brist på kärlek? Söndercurlad?

Hon saknar en god, manlig förebild. Det, i kombination naturligtvis med en medfödd predisposition för odräglighet, har skapat Elina.
Sen har det ytterligare förvärrats av att hon levt i skuggan av sin snygga mamma. Det finns inget som är värre för en tjej än när hennes mamma är (betydligt) snyggare än henne. Hon har ett enormt komplex för sitt utseende vilket vi kan beskåda i serien(att hon visar rumpan i tid och otid illustrerar detta tydligt).
Citera
2020-04-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Nej Elahe yckte mina kompisar och jag var väldigt het. Jakob klart under medel. Trots fint jobb är han inte tillräckligt snygg för att attrahera en sådan snygging.

Elahe är den enda tjejen jag tycker är attraktiv av tjejerna. Tycker killarna håller ännu lägre klass på utseendet än tjejerna. Så av de snubbarna som är med ingen snygg nog för Elahe.

Är ni från vettet? Hon kunde lika gärna vara 60 år gammal. Hon har det där generiska opererade utseendet som är så svårt att åldersbestämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in