Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
(Spekulation)
Lite som att mördaren tänkte :” den här personen skall inte någonsin mer kunna dra till sig någon manlig individ pga sitt utseende och charm , efter att jag tagit tag i det här ”.....
...något åt det hållet ...
???
Som att det enda som fick personen att helt glömma henne var att ( bildligt talat ) :
-Ja men nu är ju dockan trasig så nu varken vill jag,eller kan jag, leka med den, så lika bra att glömma den helt och hållet , vad skönt !
För nu behöver jag inte heller gå omkring och oroa mig över om någon annan leker med henne ; Hon är kaputt !! Helt sönder !!
(Spekulation )
//Jag mår så dåligt utav det här omänskliga ....
Som du skrev :” att hon låg och drällde ” i flera dagar... så som mördaren verkade vilja att det skulle vara....... -är så ofattbart ....
Man vågar ju knappt inlåta sig på att tänka så men det där med dockan verkar ju stämma. Dockan säger emot — dockan dö, dockan bort. Anknytningen är så stark att blotta tanken på att personen skulle kunna knyta lika starkt till ngn annan, och dela förtroligheter och nedsättande kommentarer om andra (o SD/HD?), blir omöjlig att föreställa sig? Sen finns det väl ett mått av fysisk repressalie där för ett verbalt mothugg, dvs i mörkret kan GM visa vad han är kapabel till, visa att varningarna skulle ha tagits på allvar. Och att det var ett felslut av LW att pröva om GM skulle falla undan för hoten från Lw och vika sig. Förtrycket (och hans egna otrohetsövertramp) har under år byggt på idén att en ”karl” alltid kan ta till det yttersta våldet. Vilket då som konsekvens gjort otroheten och de förmodade svinerierna praktiskt möjliga?
Sen ska väl de 17 slagen egentligen kanske också klassas närmare. Två el tre var visst dödande i sig själva.