2020-04-06, 18:29
Medlem
GPS-DATA 16e maj
00:28 ekersvägen utanför varberga centrum
02:17 Stockholmsvägen 51 Märsta (bör vara hotellet)
02:29 GPS startar upp, men rör sig inte, verkar gå i viloläge mellan 02:51-05:59
06:07 Stockholmsvägen 51 Märsta
06:16 Långtidsparkering, Benstocken Arlanda

Sida 664 A. 163

Nån som har koll på varför en GPS startar och går i viloläge?
Citera
2020-04-06, 18:40
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart.
Dessutom har han missat en viktig sak: Att tillfoga såna skador på sitt offer tyder på personligt raseri mot en viss person. Hat och hämnd.

Random, men okända våldsverkare, mördar inte med 17 slag mot huvud och ansikte. De stryper och våldtar. Såvida det inte handlar om en sexualpsykopat typ Ted Bundy. Eller Peter Madsen. Men inte ens de krossar ansikte och skalle på sina offer.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nä. Just 17 känns lite personligt. Vem håller på så länge om det inte är ett led i uppstyckningen av själva kroppen? Värsta påtända orangutangen skulle nöja sig med fem-sex. Åtta max. Tio är liksom wow. Men sjutton? En för varje kaka hon har bakat åt honom? Det är ju minst tre personer som han har ihjäl på samma gång där. Eller åtta personer — två för varje person och ändå ett slag över. Det är ju inte ekonomiskt för fem öre.

Tyder på viss personlig anknytning till offret, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Snarast kopplat till dom 17 coacher som LW tog bort för HD.

Funderade också på det med just 17 slag. Lite väl "out there" att föreställa sig HD stå där och hålla räkningen, ett slag för varje borttagen cache. Men om man spekulerar kring hur SD har beskrivits och agerat så kan man tänka sig att han kanske planterat denna ledtråd för att peka mot HD. Han har inte dragit sig för att påpeka att hon har motivet etc och många har beskrivit honom som överlurig och liknande. Han kanske trodde att det skulle vara lättare för polisen att koppla dessa 17 slag till HD och att det skulle ha större betydelse för utredningens gång. Sen blev det svårt att ta upp det själv i förhör. Men det är ju väldigt spekulativt....men enligt mig inte omöjligt. Eller så har han slagit 17 gånger för att i sin inre världs skruvna föreställningar lättare kunna rättfärdiga mordet för HD. Hur besatt var HD av dessa cacher egentligen? Tycker det verkar varit en väldigt viktig del i hennes liv.
Citera
2020-04-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
GPS-DATA 16e maj
02:29 GPS startar upp, men rör sig inte, verkar gå i viloläge mellan 02:51-05:59

Sida 664 A. 163

Jag som inte begriper mig på teknik!

Men, kan han ha stängt av telefonen efter att ha satt klockan på väckning?
Citera
2020-04-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag som inte begriper mig på teknik!

Men, kan han ha stängt av telefonen efter att ha satt klockan på väckning?

Är det mobilen man avser eller GPS i bilen?
Har inte riktigt fattat.
Men det känns som bilen..???

Slänger in hänvisning igen om nån annan har svar
Sida 664 A. 163
Citera
2020-04-06, 18:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Har inte riktigt fattat.

Sida 664 A. 163

Är inte bilens gps på i viloläge om de sov i bilen med värmen igång ?
Tror du inte ?
Citera
2020-04-06, 18:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Funderade också på det med just 17 slag. Lite väl "out there" att föreställa sig HD stå där och hålla räkningen, ett slag för varje borttagen cache. Men om man spekulerar kring hur SD har beskrivits och agerat så kan man tänka sig att han kanske planterat denna ledtråd för att peka mot HD. Han har inte dragit sig för att påpeka att hon har motivet etc och många har beskrivit honom som överlurig och liknande. Han kanske trodde att det skulle vara lättare för polisen att koppla dessa 17 slag till HD och att det skulle ha större betydelse för utredningens gång. Sen blev det svårt att ta upp det själv i förhör. Men det är ju väldigt spekulativt....men enligt mig inte omöjligt. Eller så har han slagit 17 gånger för att i sin inre världs skruvna föreställningar lättare kunna rättfärdiga mordet för HD. Hur besatt var HD av dessa cacher egentligen? Tycker det verkar varit en väldigt viktig del i hennes liv.

Har du lust att upplysa mig om dom 17 slagen och kopplingen till HD? Borttagna cache, vad menas med detta?
Citera
2020-04-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar

Jag envisas med att hävda att det tar längre tid att dö IRL än på film. Jag tror att det är därför BO skrek så pass länge, åtminstone en del av förklaringen till det, och också därför det blev så många slag. GM hade trott att BO skulle tystna snabbare. Två slag må ha varit dödande, men BO dog inte på en gång.
Citera
2020-04-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Är inte bilens gps på i viloläge om de sov i bilen med värmen igång ?
Tror du inte ?

Vad menar du?
Hur får man igång värmen i bilen utan att den är på i så många timmar utan att dra slut på bränsle eller batteri (utan att begripa mig på bilar)? Tomgångskörning känns ju föga troligt iaf..?
Var det inte dessutom väldigt varmt den här tiden 2018?
Citera
2020-04-06, 18:55
Medlem
Citat:
Har inte riktigt fattat.

Sida 664 A. 163
Jag vet inte, utgick bara från att det var mobilen.

Ställde en fråga i morse ang ett inlägg där MoralensVäktare tidigt i tråden skrivit att bilen skulle varit buggad eller puckad på väg upp till Arlanda... om det stod något om det i FUP (ej fått något svar).

Vet inte vad det är för årgång på bilen, om den verkligen var utrustad med GPS.
Citera
2020-04-06, 18:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
GPS-DATA 16e maj

Sida 664 A. 163

Kan det vara så att han satt den på laddning i bilen? De sov enl egen utsago i bilen och inte på hotellet?
Citera
2020-04-06, 19:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Lite som att mördaren tänkte :” den här personen skall inte någonsin mer kunna dra till sig någon manlig individ pga sitt utseende och charm , efter att jag tagit tag i det här ”.....

...något åt det hållet ...
???

Som att det enda som fick personen att helt glömma henne var att ( bildligt talat ) :

-Ja men nu är ju dockan trasig så nu varken vill jag,eller kan jag, leka med den, så lika bra att glömma den helt och hållet , vad skönt !

För nu behöver jag inte heller gå omkring och oroa mig över om någon annan leker med henne ; Hon är kaputt !! Helt sönder !!

(Spekulation )

//Jag mår så dåligt utav det här omänskliga ....
Som du skrev :” att hon låg och drällde ” i flera dagar... så som mördaren verkade vilja att det skulle vara....... -är så ofattbart ....

Man vågar ju knappt inlåta sig på att tänka så men det där med dockan verkar ju stämma. Dockan säger emot — dockan dö, dockan bort. Anknytningen är så stark att blotta tanken på att personen skulle kunna knyta lika starkt till ngn annan, och dela förtroligheter och nedsättande kommentarer om andra (o SD/HD?), blir omöjlig att föreställa sig? Sen finns det väl ett mått av fysisk repressalie där för ett verbalt mothugg, dvs i mörkret kan GM visa vad han är kapabel till, visa att varningarna skulle ha tagits på allvar. Och att det var ett felslut av LW att pröva om GM skulle falla undan för hoten från Lw och vika sig. Förtrycket (och hans egna otrohetsövertramp) har under år byggt på idén att en ”karl” alltid kan ta till det yttersta våldet. Vilket då som konsekvens gjort otroheten och de förmodade svinerierna praktiskt möjliga?

Sen ska väl de 17 slagen egentligen kanske också klassas närmare. Två el tre var visst dödande i sig själva.
Citera
2020-04-06, 19:03
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har du lust att upplysa mig om dom 17 slagen och kopplingen till HD? Borttagna cache, vad menas med detta?

Från början hade HD och SD ett gemensamt geocache konto. Efter att de skiljde sig så skaffade HD ett eget konto. På det egna kontot loggade hon bakåt de cachar som hon och f d maken SD hade loggade på hans konto. Det var bara det att på vissa av dem hade inte HD fysiskt varit med. Bland dessa fanns 17 st som LW hade gjort. LW såg väl sin chans där att djävlas med HD så hon tog bort loggarna för HD med anledningen att HD inte varit med fysiskt och sa att hon kunde logga dem igen när hon fysiskt varit på plats. HD loggade på igen och LW loggade av igen. Kontakt togs med nån reviewer i denna frågan och läget var ganska infekterat. Och efter att LW hittats mördad så loggade HD samtliga dessa 17 cachar igen. Det är också så att i den sista kommunikationen mellan SD och LW så skickar LW en bild på en cache som är hennes egen där hon bytt ut den fysiska loggremsan mot en ny och skickar en bild på den gamla till SD. Funderingen i tråden är att detta var bevis för att HD inte fysiskt loggat - och att själva droppen för SD var när LW gav sig på HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in