2020-04-06, 17:14
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SD ser väldigt ung ut på videon. När är det inspelat?

Nån gång de närmsta åren. Han är född 74. Han ser över lag ung ut på bilder - har ett pojkaktigt uttryck tycker jag.
Citera
2020-04-06, 17:17
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det är onekligen väldigt mycket som pekar mot SD. Han har gjort för många misstag, slirat och ljugit,
därtill konstiga antydningar om att han vet hur mordet gått till (se mitt tidigare citat idag) och att han ju visste det innan någon annan visste. Kontra hans uttalande att mordet aldrig kommer att lösas.
Låter som rappakalja.
Detta som sockras med hans hurtiga flin.

Ja märkligt att sprida sådana uttalanden i bekantskapskretsen bara veckor efter mordet.
Lägg sedan till hans andra uttalande, " de har inget på mig".
Likadant i förhören, han kan inte bara hålla käften utan babblar på och snärjer in sig i sin egen härva av lögner.
Citera
2020-04-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Samtidigt tycker jag man ska tänka på tidsdesperationen som SD visar. Planen att mörda LW 11/5 misslyckas men han försöker igen inom ett par dagar. Jag tror han hade gjort det till en fix ide att LW måste mördas innan USA-resan med HD då de skulle finna varandra igen. Ett drömscenario för SD att få HD för sig själv utom räckhåll för vänner och familj, med sin övertro på sig själv hade han nog målat upp bilder för sig själv där han utan problem skulle kunna övertyga HD att återvända. Men LW måste dö innan dess. LW var den ansvarige för otrohetsaffären och detta var inte bara något som han hade försökt att manipulera HD till att känna, om man förstår hur narcissister/psykopater tänker så förstår man att det även var vad han själv tyckte till 100%. Dessa människor kan aldrig ta ansvar för ett misslyckande, det finns alltid någon annan att skylla på. Hans ursprungsplan var som det ser ut att det skulle vara ungdomar ute på helgnatt, antagligen berusade/narkotikapåverkade, som hade lurat LW i ett bakhåll. Inte särskilt logiskt men logiskt nog för SD. På en måndagskväll ser det ännu märkligare ut med random överfall men han hade nu ett snävt tidsfönster. Narcissister har väldiga problem med självkritik och misslyckas ofta på grund av samma misstag: övertro på sig själv och underskattning av andra människors förmågor och problems svårigheter. Men du kan ju självklart ha rätt eller så är det en blandning av motivbilder. Själv tror jag att USA-resan var den akuta faktorn som fick honom att agera trots mötet med polis några dagar tidigare. Jag tycker det mesta tyder på att HD var den han ville ha och leva med, inte LW. Jag tycker det framgår ganska klart.

Helt klart.
Dessutom har han missat en viktig sak: Att tillfoga såna skador på sitt offer tyder på personligt raseri mot en viss person. Hat och hämnd.

Random, men okända våldsverkare, mördar inte med 17 slag mot huvud och ansikte. De stryper och våldtar. Såvida det inte handlar om en sexualpsykopat typ Ted Bundy. Eller Peter Madsen. Men inte ens de krossar ansikte och skalle på sina offer.
Citera
2020-04-06, 17:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Stämningsansökan läs online och/eller ladda ned
https://docdro.id/xCp0Fwi

Länk till Nonada's Cloud med FUP - läsa online och/eller ladda ned
www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a/thumbs

Länk till FUP med aktbilageförteckning för nedladdning
www.flashback.org/sp70411199

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning - läs online och/eller ladda ned (i min signatur finns även en äldre sammanfattning som uppdaterades löpande innan den misstänkte SD häktades).
https://docdro.id/A4V1hJc

För nytillkomna som varken vet vem den mördade eller den huvudmisstänkte är, så finns info på sid 23-25

Geocaching upptar en stor del av de inblandades liv och det finns en ofantlig mängd med bilder och text från de personer som figurerat i utredningen på deras GC-konton som ger en fingervisning om personligheterna.

Sid 2 finns länk till offrets GC-sida
Sid 6 länk till den misstänktes sida
Sid 7 länk till den tidigare medmisstänkta sida
Sid 8 länk till kompisen JG:s sida

-----------

Tack - som alltid - Honan6!

Bra att du upprepar denna informationen då och då. Det har kommit en hel del nya i tråden och vi är glada om ni får tillgång så adekvat information som möjligt, redan från start. Det är en stor, tung och rörig tråd.

Alla Honan6´s inlägg hittar ni här:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=Honan6

Och här kan ni söka (avancerat) på både användare och ord:

https://www.flashback.org/search.php

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-06, 17:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart.
Dessutom har han missat en viktig sak: Att tillfoga såna skador på sitt offer tyder på personligt raseri mot en viss person. Hat och hämnd.

Random, men okända våldsverkare, mördar inte med 17 slag mot huvud och ansikte. De stryper och våldtar. Såvida det inte handlar om en sexualpsykopat typ Ted Bundy. Eller Peter Madsen. Men inte ens de krossar ansikte och skalle på sina offer.

Nä. Just 17 känns lite personligt. Vem håller på så länge om det inte är ett led i uppstyckningen av själva kroppen? Värsta påtända orangutangen skulle nöja sig med fem-sex. Åtta max. Tio är liksom wow. Men sjutton? En för varje kaka hon har bakat åt honom? Det är ju minst tre personer som han har ihjäl på samma gång där. Eller åtta personer — två för varje person och ändå ett slag över. Det är ju inte ekonomiskt för fem öre.

Tyder på viss personlig anknytning till offret, ja.
Citera
2020-04-06, 18:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
ETT sms skrev han och inte TIO eller fler...

Tänker att detta inte direkt verkar passa ihop med den person han verkar vara. Varför skrev han inte Svara! Svara! Svara! Eller gick hem till henne? Att han inte ens ringde eller letade när hon var försvunnen verkar också dåligt stämma med hans person. Iallafall jag får intrycket av att han om det varit andra omständigheter varit den som letat mest. Han ville ju framstå som kvarterets ordningsman.

Denna plötsliga personlighetsförändring är helt i linje med hans vetskap om att hon är död. Vad mer fanns att säga/göra i hans värld?
SD till LW efter mordet: "Sov gott".
Citera
2020-04-06, 18:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nä. Just 17 känns lite personligt. Vem håller på så länge om det inte är ett led i uppstyckningen av själva kroppen? Värsta påtända orangutangen skulle nöja sig med fem-sex. Åtta max. Tio är liksom wow. Men sjutton? En för varje kaka hon har bakat åt honom? Det är ju minst tre personer som han har ihjäl på samma gång där. Eller åtta personer — två för varje person och ändå ett slag över. Det är ju inte ekonomiskt för fem öre.

(Spekulation)

Lite som att mördaren tänkte :” den här personen skall inte någonsin mer kunna dra till sig någon manlig individ pga sitt utseende och charm , efter att jag tagit tag i det här ”.....

...något åt det hållet ...
???

Som att det enda som fick personen att helt glömma henne var att ( bildligt talat ) :

-Ja men nu är ju dockan trasig så nu varken vill jag,eller kan jag, leka med den, så lika bra att glömma den helt och hållet , vad skönt !

För nu behöver jag inte heller gå omkring och oroa mig över om någon annan leker med henne ; Hon är kaputt !! Helt sönder !!

(Spekulation )

//Jag mår så dåligt utav det här omänskliga ....
Som du skrev :” att hon låg och drällde ” i flera dagar... så som mördaren verkade vilja att det skulle vara....... -är så ofattbart ....
Senast redigerad av landbandy 2020-04-06 kl. 18:24.
Citera
2020-04-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Snarast kopplat till dom 17 coacher som LW tog bort för HD.
Citera
2020-04-06, 18:15
Medlem
Undrar varför SD absolut skulle till jobbet den 15:e? Han hade semester inför resan, chefen frågade vad han gjorde där.

Kan han ha tagit med något från jobbilen som var ett bra verktyg kvällen innan? Åkte till jobbet tidig morgon för återlämnande?
Åkte ut på jobb på förmiddagen... kastat något i en container?
Citera
2020-04-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Njaa det var ju länk till Fupen, tänkte mer en kort sammanfattning vad som hänt, vem som gissningsvis gjort vad och varför. Orkar inte läsa hela Fup.

Honan6 har bra sammanfattningar.
Citera
2020-04-06, 18:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Honan6 har bra sammanfattningar.

Jo jag blev tipsad om det och har läst dessa. Tack.
Citera
2020-04-06, 18:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Undrar varför SD absolut skulle till jobbet den 15:e? Han hade semester inför resan, chefen frågade vad han gjorde där.

Kan han ha tagit med något från jobbilen som var ett bra verktyg kvällen innan? Åkte till jobbet tidig morgon för återlämnande?
Åkte ut på jobb på förmiddagen... kastat något i en container?

Ja du , det verkar som att det finns tusen olika varianter på hur mordvapnet tillkom och sen försvann , men visst kan det ha varit så .

Antar att det kommer vara mördarens hemlighet i oändlighet .
Har de hört hans chef , om hur SD var och betedde sig där och då denna förmiddag den 15 :e maj ?
Senast redigerad av landbandy 2020-04-06 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in