2020-04-06, 15:48
Avstängd
https://www.friatider.se/omdomet-om-sverige-sjukaste-landet-i-varldshistorien

Dansk Folkeparti om Sverige: Sjukaste landet i världshistorien.

Kan nog stämma.
Citera
2020-04-06, 15:49
Medlem
Diskuterarns avatar
De övriga skandinaviska länderna har hanterat spridningen exemplariskt jämfört med Sverige. I Norge så är spridningen nästan helt under kontroll. Med andra ord blir deras främsta uppgift att hålla gränsen stängd mot Sverige framöver så har de viruset i shack.
Citera
2020-04-06, 15:50
Medlem
De som tillfrisknar från viruset får ett helvete. Lungkapacitetet blir ungefär som du har svår astma.
Citera
Medlem
Dödsfallen kommer inte minska ännu då det tar ett tag från smitta -> död.

Citat:
För femte dagen i rad har antalet sjukhusinlagda patienter med coronasmitta minskat i Danmark, rapporterar TT.

Skönt att se att karantänen fungerar!

När ser vi någon minskning av något?
Citera
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
De övriga skandinaviska länderna har hanterat spridningen exemplariskt jämfört med Sverige. I Norge så är spridningen nästan helt under kontroll. Med andra ord blir deras främsta uppgift att hålla gränsen stängd mot Sverige framöver så har de viruset i shack.
Och övriga världen
Citera
Medlem
mrtassles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
PRESSTRÄFF. Klockan 17.00 har infrastrukturminister Tomas Eneroth, S, kallat till pressträff tillsammans med Emil Källström, ekonomisk-politisk talesperson i Centerpartiet, och Trafikverkets generaldirektör Lena Erixon.
Man uppger inte vad pressträffen kommer att handla om, mer än att det rör infrastruktur.
Kan vi ha sådan tur att dom tar bort trängselavgiften.betalade fan 80 kr idag för att åka till jobbet och tillbaka.det blir fan 2000 extra i månaden
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Så enligt dig så kommer man att skriva ut dem när de fortfarande är sjuka?

När man vet att de klarar sig, ja. Man kommer inte låta de ligga och ta upp plats tills de är smittfria.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Den som många i Sverige praktiserar sedan 2-3 veckor tillbaka.

Jag vet inte riktigt var du bor men där jag bor, i en storstad, så är det som att det inte existerar alls. Folk hänger på uteservingar, pubar, nattklubbar.

Den delen som redan "isolerade" sig (tänk introverta, småbarnsfamiljer) har kanske tagit steget från nivå 2 till 3 på sin egna "isolering" men likväl träffar jag personer som skiter i allt dagligen.

Med tanke på att Sverige ligger sämre till än vad Italien gjorde om vi räknar från första dödsfallet så tror jag att det kommer gå illa, riktigt illa. Vi ligger alltså värre till och när man pratar Italien så har det kommit alla möjliga bortförklaringar som "generationsboende" bla bla.

Vi är världens mest anti-sociala folk och ligger sämre till än "kind-puss"-Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Detta handlar inte om värme som en del verkar ha fått för sig. Det handlar om hur högt solen står över horisonten, minst 45 grader så gäller för att UV-strålningen ska fungera på viruset.
Nej, precis. Det handlar inte om temperaturen.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Ledsen att göra dig besviken men mkt mer domedag än såhär blir det inte, peaken är snart nådd och vi har inte 500 döda per dag nu som alarmisterna här inne hade räknat fram med sina fina diagram och ekvationer.
Enligt konsensusberäkningen 2 fördubblingar per vecka skulle vi ha ca 450 döda idag totalt räknat från 16 mars då jag gjorde den förutsägelsen i tråden, du kan hitta den 16 mars.
datum-prognos(utfall)
16/3-7 döda(7)
23/3- 28 döda(27)
30/3- 112 döda(110)
6/4-448 döda(477)

så verkligheten är aningen värre än alarmisternas dystra ökning 2 ggr/vecka kumulativa döda.
Citera
2020-04-06, 15:51
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
De som tillfrisknar från viruset får ett helvete. Lungkapacitetet blir ungefär som du har svår astma.
Du visste om detta: du är skyldig att ge oss en källa när du uttalar dig sådär självsäkert.
Citera
2020-04-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
https://www.friatider.se/omdomet-om-sverige-sjukaste-landet-i-varldshistorien

Dansk Folkeparti om Sverige: Sjukaste landet i världshistorien.

Kan nog stämma.
Jag tror nog jag med, håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in