Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Om Sverige kunde spela sina kort rätt,
så kanske vi kan få hjälp av Tyskland om de har lediga sjuksängar,
vi kunde handlat utrustning tillsammans med Polen från Kina,
vi har tidigare skänkt hela fältsjukhus till baltiska länderna, vi kunde ju fråga om de har nån utrustning över vi kan låna, eller varför inte ett av sjukhusen vi skänkte?
Var är utrikespolitiken? Vi har väl en utrikesminister?
Eller nästa vecka ... eller nästa ... eller nästa ...
... veckorna bara går ju!
Jag har personligen gett upp att nån i konungariket Sverige kan fixa skydd till svensk vårdpersonal,
... faktiskt ... skulle väl va kungen möjligen som fixar det!
Alla andra verkar sakna bollar,
Ursprungligen postat av gloffgloff
Om Sverige kunde spela sina kort rätt,
så kanske vi kan få hjälp av Tyskland om de har lediga sjuksängar,
vi kunde handlat utrustning tillsammans med Polen från Kina,
vi har tidigare skänkt hela fältsjukhus till baltiska länderna, vi kunde ju fråga om de har nån utrustning över vi kan låna, eller varför inte ett av sjukhusen vi skänkte?
Var är utrikespolitiken? Vi har väl en utrikesminister?
Eller nästa vecka ... eller nästa ... eller nästa ...
... veckorna bara går ju!
Jag har personligen gett upp att nån i konungariket Sverige kan fixa skydd till svensk vårdpersonal,
... faktiskt ... skulle väl va kungen möjligen som fixar det!
Alla andra verkar sakna bollar,
Citat:
Ööh va? Alla riktlinjer som gäller nu är ju just för att minska smittspridningen, och inte stoppa den. För att sjukvården ska hänga med. Men att stoppa den går inte. Det loppet är kört överallt förutom Kina en gång i tiden. Nu har det börjat ploppa upp nya fall även där dock.
Om de någonsin helt fick bukt på den... när man ser statistik av typen: USA ~30k nya fall, Kina - 34 st så blir man ju mer än misstänksam. Det kan vara 300k döda, det kommer vi aldrig få reda på.
Jag hoppas verkligen Sveriges linje visar sig framgångsrik. Jag tror inte (fanns kanske en chans i Kina i dec) på att bli kvitt viruset via en evighetslockdown tills ett vaccin finns om 1-2 år, så jag hoppas verkligen att den hånade och bespottade Tegnell får hålla gästseminarier på Imperial Collage till hösten.
Som en brittisk tidnings vetenskapskrönikör skrev: "om den svenska modellen visar sig funka kommer det bli ett helvete för oss" dvs att försöka förklara och rättfärdiga lockdownens gigantiska ekonomiska skador på brittiska samhället i form av arbetslöshet, A-kassor osv.
Det skamliga och skandalösa är att vi saknar lager av en så grundläggande sak som skyddsmasker/andningaskydd. Oförlåtligt.