Nu vill jag hora fran er flashback-lasare, med argument for och emot. En kort summering av Covid-19 pandemin i Sverige.
Haller ni med eller har jag fel?
Summering
Minst restriktioner i princip i hela varlden.
Nastan minst testade av alla jamforbara lander.
Alltid en 'lagg' fran helgen. Ingen vet hur stort morkertalet ar och vad det egentliga dodssiffran ar.
Chinos-byxan Tegnell har uttalat sig tvarsakert manga ganger och haft tokfel i princip varje gang, men bara pudlat en gang.
Dodsfallen ar ohyggligt hoga, aven fast de hogst troligt ar minst dubbelt sa hoga som de 'officiella'
Allt fran myndigheterna ar otydligt, vagt och ett enda langt svamlande.
Sveriges 'samlade' expertis framstar som svagbegavad person nar det galler att ingjuta fortroende och kunskap i befolkningen (menade inget illa ment om just svagbegavade personer for the record)
25% av Stockholms lan skiter hogaktingsfullt i svetsarens rekommendationer och bidrar att sprida viruset over hela Sveriges avlanga land. Forutom att da sprida det i varje knut i Stockholms lan.
Sverige har en enorm brist pa material som ska fungera som 'protective ' for de som ska forsoka radda de smittade patienterna.
Viruset loper full amok pa aldrevardsboendet i manga delar av landet och spridningen ar utom all kontoll.
Detta var bara 1/5 av vad jag hade kunnat skriva om hur jag uppfattar situationen.
Sa kare/kara Flashbacks-lasare - haller du med eller har jag fel ?