2020-04-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Absolut! Men då vi inte vet exakt hur 2019-nCOV beter sig i det vilda (vi har inte haft en svensk värmeperiod ännu...) så är det fortfarande en arbetsteori. E
En rimlig teori, men ännu ej bevisad.
Det vore nog en medicinsk (eller egentligen epidemiologisk) sensation om inte detta virus följer samma mönster som alla andra virus som ger upphov till luftvägsåkommor.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Brukar inte dom kräva nedgrävning inom 24 timmar?

Annars hotar kravaller
Du har ju begränsningen på femtio personer vid sammankomster. Möjligt att det går att ordna begravningar via videolänk. Malmös moskéer tillämpar det redan.

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-06/coronaviruset-slar-hart-mot-religiosa-forsamlingar
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Det är bara Sverige som har "släpat efter" i en eller flera veckor med rapporteringen av döda.
Hur ska jag kunna veta rätt antal när den myndighet som har det i sin uppgift inte redovisar siffror över SAMTLIGA som dött.

Hur vet du det vad har du för källor på att samtliga länder i världen eller inom EU-har realtidsuppdatering.

Du ger intryck av att vara en lågutbildad pajas som inte har en aning om något annat än att svartmåla Sverige.

Du tror med andra ord att en som dör av Covid 19 i slummen i Calcutta och som bränns av anhöriga kommer att dagen efter att registreras som död i Corona.

Varför hade The Guardian för några dagar sedan en artikel på temat om osäkerhet i de brittiska dödssiffrorna. Vad har du för källa på att det bara är Sverige som släpar efter?

Och återigen hur definierar död död pga corona?
Citera
2020-04-06, 15:10
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
haha
Roligt att du blev lite gladare. Men du missar syftet med att stanna hemma tror jag.
Citera
2020-04-06, 15:11
Medlem
Kan inte Tegnell visa de tillplattade, flacka kurvorna som han pratar om hela tiden så att det kan bli tydligt för oss andra också. Jag har svårt att se dessa tendenser. Inte en enda gång har han visat "se här hur kurvan är platt eller hur den håll er på att avta." Alla kurvor jag ser fortsätter uppåt med ganska hög fart...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Nu vill jag hora fran er flashback-lasare, med argument for och emot. En kort summering av Covid-19 pandemin i Sverige.
Haller ni med eller har jag fel?

Summering
Minst restriktioner i princip i hela varlden.
Nastan minst testade av alla jamforbara lander.
Alltid en 'lagg' fran helgen. Ingen vet hur stort morkertalet ar och vad det egentliga dodssiffran ar.
Chinos-byxan Tegnell har uttalat sig tvarsakert manga ganger och haft tokfel i princip varje gang, men bara pudlat en gang.
Dodsfallen ar ohyggligt hoga, aven fast de hogst troligt ar minst dubbelt sa hoga som de 'officiella'
Allt fran myndigheterna ar otydligt, vagt och ett enda langt svamlande.
Sveriges 'samlade' expertis framstar som svagbegavad person nar det galler att ingjuta fortroende och kunskap i befolkningen (menade inget illa ment om just svagbegavade personer for the record)

25% av Stockholms lan skiter hogaktingsfullt i svetsarens rekommendationer och bidrar att sprida viruset over hela Sveriges avlanga land. Forutom att da sprida det i varje knut i Stockholms lan.
Sverige har en enorm brist pa material som ska fungera som 'protective ' for de som ska forsoka radda de smittade patienterna.
Viruset loper full amok pa aldrevardsboendet i manga delar av landet och spridningen ar utom all kontoll.

Detta var bara 1/5 av vad jag hade kunnat skriva om hur jag uppfattar situationen.
Sa kare/kara Flashbacks-lasare - haller du med eller har jag fel ?

Bra sammanfattning av läget. Det här dyker upp i utländska nyhetssändningar också, ljuspunkter från hela Europa, dystra siffror från Sverige.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Det måste dock finnas en jävla massa människor som inte vill kremeras.
All som här somalierna och det som dött, dom kommer aldrig kremeras.

Går ju att stifta lagar som tvingar fram kremeringar. Inte för att det skulle hända i Sverige dock.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Det finns kanske besvarat tidigare i tråden men vem var stollen till journalist som var på presskonferensen som satt med mask och handskar?
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Sverige är verkligen ett skitland som befolkas av skitmänniskor.

Sverige kommer garanterat att bli mest drabbade landet i världen av coronakrisen.
För att inse detta räcker med att man kan enkel matematik och grundläggande logik (vi pratar om matte och logik som även 5 åringar förstår).

Sverige kommer att bli det mest drabbade landet i världen om man räknar per capita. För att förstå det kan man göra så här:

När Italien var inne på sin 10ende dag i lockdown, så hade man 76*6 döda per dag (alltså de 76 som dött i Sverige idag som ju har en befolkning på 10 miljoner vs Italiens 60 miljoner), dvs 475 (för Sverige blir det lika med 456 men det kvittar ju).

Trots att det går så jävla illa finns det till och med optimism (ROTFL).
Optimism på att man har förhållandesivs lika många döda som Italien hade när de var i början/mitten av sin värsta period?

Optimismen finns hos media, myndigheterna och alla muppar/mördare här på flashback eller som bekymmerfritt går till fjällen eller på kundsträdgården.

Det finns optimism för att 76 låter inte lika farligt som 475. Men kan man grundläggande logik och matematik fattar man att det är lika farligt. Om man ändå kan grundläggande matte och logik då betyder det att man är medhjälpare av ett land som håller på att begå ett massivt folkmord utan att någon verkligen klarar av att reagera.

För att återgå till matte och logik: med tanke på att siffror säger att man är i samma fas som man var i Italien när man var i början på kaos och i och med att man gör alldeles för lite för att minska risker, så kan det bara bli minst lika illa som det har gått i Italien.

I Italien hade man nästan tusen döda per dag när det var som värst.
I Sverige kommer man ha ca 150-200 döda per dag när det är som värst. I bästa fall.
Men återigen, med tanke på att det görs så jävla lite är det inte omöjligt att det blir värre än så.
Inte omöjligt att det blir en Estonia-katastrof om dan i flera dagar.
Men folk kommer fortsätta att gå till kungsträdgården, till fjällen och på fester med max 50 pers.

Antingen för att man är för ointelligent för att förstå vad som pågår. Eller för att man, precis som staten, vill medvetet bli av med gamlingar.

Ett skitland befolkat av skitmänniskor.
Självföraktet är bland det mest svenska som finns.
Citera
2020-04-06, 15:12
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Innan symptomen dyker upp så har denne rdan smittat ner en halv avdelning. Därför kan munskyddet fungera i ett tidigare skede.
Det där blev jag nyfiken på, hur ska personen smitta innan den uppvisar symptomen?
Och med symptom menar jag verkligen det mildaste symptom som kan kännas.
Citera
2020-04-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det går bra för att taktiken går ut på att plana ut kurvan och det tycks funka just nu.
I Sverige har det tex dött 17 gånger mer än Finland!

Plana ut? Kurvan går upp!
https://i.imgur.com/wDceMap.png
Citera
2020-04-06, 15:13
Medlem
rightclaws avatar
1 miljon svenskar kommer dö det går inte prata bort. tror man på john hopkins och Baghdad Tegnell är man en lämmel utför stupet. ju fler som smittas desto större dödstal & ingen absolut ingen kan undvika covid19, många har inga symptom, det är just nu ca 2 miljoner smittade i Sverige & 10% dör. sen kan man bli återsmittad och det finns ingen flock immunitet på ett corona virus. kurvan peak jämnar snarare ut sig i Juni sen börjar folk dö som flugor.
Senast redigerad av rightclaw 2020-04-06 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in