2020-04-06, 15:04
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Ok vad ska ett munskydd på en anställd på ett äldreboende göra för nytta enligt dig?
Inget, och det skrev jag i det första inlägget som du svarade på?

Munskyddet skulle göra mycket större nytta på den smittade vårdtagaren.
Om personalen har minsta symptom ska denne inte arbeta, utan stanna hemma.
Citera
2020-04-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. I stand corrected . . . .
Vilken epidemiutveckling har Finland gjort som inte Sverige gjort?
Citera
2020-04-06, 15:06
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är ingen teori. Det är faktum. Det kan man se i kliniska data . . .
Absolut! Men då vi inte vet exakt hur 2019-nCOV beter sig i det vilda (vi har inte haft en svensk värmeperiod ännu...) så är det fortfarande en arbetsteori. E
En rimlig teori, men ännu ej bevisad.
Citera
2020-04-06, 15:07
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
hur många krematorium finns i sverige, nån som vet?
Finns ett 60-tal.

När antalet döda uppgår till tusentals per dygn, som en del i tråden anför ska ske, kan ju SYSAVs anläggningar och andra t ex kommunala värmeugnar disponeras.
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Nu vill jag hora fran er flashback-lasare, med argument for och emot. En kort summering av Covid-19 pandemin i Sverige.
Haller ni med eller har jag fel?

Summering
Minst restriktioner i princip i hela varlden.
Nastan minst testade av alla jamforbara lander.
Alltid en 'lagg' fran helgen. Ingen vet hur stort morkertalet ar och vad det egentliga dodssiffran ar.
Chinos-byxan Tegnell har uttalat sig tvarsakert manga ganger och haft tokfel i princip varje gang, men bara pudlat en gang.
Dodsfallen ar ohyggligt hoga, aven fast de hogst troligt ar minst dubbelt sa hoga som de 'officiella'
Allt fran myndigheterna ar otydligt, vagt och ett enda langt svamlande.
Sveriges 'samlade' expertis framstar som svagbegavad person nar det galler att ingjuta fortroende och kunskap i befolkningen (menade inget illa ment om just svagbegavade personer for the record)

25% av Stockholms lan skiter hogaktingsfullt i svetsarens rekommendationer och bidrar att sprida viruset over hela Sveriges avlanga land. Forutom att da sprida det i varje knut i Stockholms lan.
Sverige har en enorm brist pa material som ska fungera som 'protective ' for de som ska forsoka radda de smittade patienterna.
Viruset loper full amok pa aldrevardsboendet i manga delar av landet och spridningen ar utom all kontoll.

Detta var bara 1/5 av vad jag hade kunnat skriva om hur jag uppfattar situationen.
Sa kare/kara Flashbacks-lasare - haller du med eller har jag fel ?

Jag kan inte uttala mig om Stockholmarna men i övrigt håller jag med.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Inget, och det skrev jag i det första inlägget som du svarade på?

Munskyddet skulle göra mycket större nytta på den smittade vårdtagaren.
Om personalen har minsta symptom ska denne inte arbeta, utan stanna hemma.

Innan symptomen dyker upp så har denne rdan smittat ner en halv avdelning. Därför kan munskyddet fungera i ett tidigare skede.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
hur många krematorium finns i sverige, nån som vet?

Det måste dock finnas en jävla massa människor som inte vill kremeras.
All som här somalierna och det som dött, dom kommer aldrig kremeras.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De flesta kristna eller icka religiösa svenskar kremeras. Att skicka kropparna till förbränning borde kunnat ske löpande efter medgivande från anhöriga alternativt dekret från myndighet.

Intrycket är att det är icke kristna som av religiösa skäl ska begravas i kista som stoppar upp flödena och kräver extrema lösningar för förvaring av kistor till begravning kan ske.
Brukar inte dom kräva nedgrävning inom 24 timmar?

Annars hotar kravaller
Citera
2020-04-06, 15:08
Medlem
Blippade förbi svt studipn inför pressträffen, där stod två unga blonda tjejer som såg ut som dagisfröknar och pratade barnspråk med tittarna för att trösta och lugna det stackars halvsovande folket som yrvakna börjar vakna ur sin slummer. Tydligen har folk ringt in och tjatat och bönat och bett om att svt även ska presentera Goda nyheter mitt under en pandemi, så de klämde ur sig nåt om något lands utplanande kurva och tittade in i kameran med huvudet på sned och "aaaw vi vet att ni önskar att vi även ska komma med goda nyheter naww ja det är ju viktigt också "

På malou hade de tagit in några experter som också var satta att trösta och pratade om att folk kan känna oro och ångest nu och att det är bäst att inte titta på nyheterna om man känner så...

Äckligt jävla värdelöst folk som svenskarna har bivit. Det är riktigt osmakligt. Jag känner treåringar med mycket mer förstånd och ryggrad än gemene svensk. Skrämmande!
Men nu vet man svart på vitt vad folket och myndigheterna går för, de lever i nån sorts osund ömsesidigt parasiterande relation där man utbyter pengar och trygghetslullande löften . Helt sjukligt.
Senast redigerad av sentinovember 2020-04-06 kl. 15:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Sverige har lika många döda som alla dessa länder sammanlagt:

Danmark
Norge
Finland
Island
Färöarna
Grönland
Estland
Lettland
Litauen
Polen

De har tillsammans 60 miljoner invånare.

Vilken braksuccé - heja Sverige. Det enda land i världen som fattat att man stoppar en pandemi genom att tvätta händerna.

Om det stämmer har Sverige en överrepresentation av dödsfall på ca.600%, konstigt att ingen journalist tar upp detta.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Att man bildar antikroppar betyder ej att man blir immun. Herpes, TBC, HIV som ex.

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Och är 2019-nCOV ett virus med samma egensakper som TBC och HIV?
På tal om TBC så orsakas det av en bakterie. Tuberkelbakterien. Eller?

Hur är det med HIV och herpes egentligen, läste här (jag vet, ingen vidare källa) någon som skrev att även det går att skapa viss immunitet emot i befolkningen om tillräckligt många blev smittade. Den som skrev verkade insatt men tycker att det låter väldigt tveksamt. De som får det är drabbade livslångt. Någon som kan något om detta?
Citera
2020-04-06, 15:09
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De flesta kristna eller icka religiösa svenskar kremeras. Att skicka kropparna till förbränning borde kunnat ske löpande efter medgivande från anhöriga alternativt dekret från myndighet.

Intrycket är att det är icke kristna som av religiösa skäl ska begravas i kista som stoppar upp flödena och kräver extrema lösningar för förvaring av kistor till begravning kan ske.
Hinner begravningsbyråer, begravningsförrättare och krematorier med?
Ska ytterligare prover tas på kropparna?
Ska kropparna rent utav till annan ort?

Allt är inte icke-kristnas och icke-sekulariserades fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in