2020-04-06, 13:55
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Hmm, kan hålla med dig. Han är otroligt skön som person och bjuder på sig själv. Synd när såna spelare men man kan inte behålla spelare som är sköna. Hoppas faktiskt att de behåller Lundgren och skickar iväg Erixon som varit ojämn under säsongen.
Hoppas också på att Lundgren ersätter Erixon, men samtidigt har jag svårt att se Erixon försvinna. När situationen är som den är vill nog inte de som har en medioker säsong bakom sig bryta ett bra kontrakt. Erixon var i mina ögon inte så dålig eller ojämn, men han stack inte ut på något sätt vilket man ändå förväntade sig att han skulle göra.
Citera
2020-04-06, 14:03
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Crazy enough så lär Komarek vara billigare än Larsson trots att det skiljer enormt i produktion och skicklighet. Gissar att Luleå går den vägen och fyller sista platsen med en billig spelare för fjärdekedjan.

Är helt enig. Komarek var grym den här säsongen. Hoppas verkligen att man lyckas behålla honom, men det känns ganska osäkert i dagsläget.
Citera
2020-04-06, 14:09
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Hoppas också på att Lundgren ersätter Erixon, men samtidigt har jag svårt att se Erixon försvinna. När situationen är som den är vill nog inte de som har en medioker säsong bakom sig bryta ett bra kontrakt. Erixon var i mina ögon inte så dålig eller ojämn, men han stack inte ut på något sätt vilket man ändå förväntade sig att han skulle göra.

Tyckte att Lundgren gjorde större intryck den korta tid han var här än vad Erixon gjort under hela säsongen + att Nichlas varit i Växjö innan och tror att Sam och Evertsson uppskattar och gillar honom. Han ryktades ju redan i höstas till Växjö enligt Aftonbladet så intresset borde finnas där tycker jag.
Citera
2020-04-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Är helt enig. Komarek var grym den här säsongen. Hoppas verkligen att man lyckas behålla honom, men det känns ganska osäkert i dagsläget.
Tror faktiskt han blir kvar. Hörde säkra uppgifter från Malmö att den ordentliga hjärnskakningen som höll honom borta 10-15 matcher var den enskilt största anledningen till att han återvände och också att den skrämmer lite från ett utlandsäventyr redan till hösten. Det är isåfall om Luleå Hockey har fått skära i kostnaderna nu eller om värvningen av Klasen gör att de vill ha en annan spelartyp, men från samma källa hörde jag att han har som ambition att vara kvar.
Citera
2020-04-06, 15:45
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tim Heed går sannolikt mot att inte få nytt kontrakt i San José.
Givet att han närmar sig 30 och har gjort ett rejält försök med 4 säsonger där borta borde han rimligen börja blicka hemåt istället för att gnugga vidare i AHL. Skellefteå är ju en naturlig koppling givet att de precis blev av med både Pudas och Berglund och hans tidigare väldigt framgångsrika period i klubben, men här borde nog alla SHL-klubbar ställa frågan.
Om vi lyckas lösa Heed är vår backsida med 98% sannolikhet klar.
Citera
2020-04-06, 16:52
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Tyckte att Lundgren gjorde större intryck den korta tid han var här än vad Erixon gjort under hela säsongen + att Nichlas varit i Växjö innan och tror att Sam och Evertsson uppskattar och gillar honom. Han ryktades ju redan i höstas till Växjö enligt Aftonbladet så intresset borde finnas där tycker jag.
Håller helt och hållet med dig, men det var inte det jag skrev. För att Lundgren ska kunna plockas in behöver Erixon försvinna och det har jag svårt att se honom göra.
Citera
2020-04-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om vi lyckas lösa Heed är vår backsida med 98% sannolikhet klar.
Sanslöst stark isåfall. Wilsby som 7:e back typ...
Citera
2020-04-08, 06:59
Avslutad
vad tycker folket här inne om det faktum att Leksand kontaktat Modo om att ev kontraktera Hellkvist trots att denna nyss skrivit på ett 3 års kontrakt. Hellkvist skall även ha sagt något i still med ” tanken är kittlande att träna Leksand.

Rätt klantigt av tjomme kan jag tycka som leksing. Samtidig var det väl ett rätt osmidigt svar av Björn också

https://www.aftonbladet.se/a/y3dVpe
Citera
2020-04-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
vad tycker folket här inne om det faktum att Leksand kontaktat Modo om att ev kontraktera Hellkvist trots att denna nyss skrivit på ett 3 års kontrakt. Hellkvist skall även ha sagt något i still med ” tanken är kittlande att träna Leksand.

Rätt klantigt av tjomme kan jag tycka som leksing. Samtidig var det väl ett rätt osmidigt svar av Björn också

https://www.aftonbladet.se/a/y3dVpe

Vad ska de göra? Hellkvist ser tre års arbete gå upp i rök. Under dessa omständigheter idag så är det ännu svårare än någonsin för HA-lagen. Så Hellkvist har inget att vinna på att stanna. Tjomme måste ju titta på Leksands bästa. Och Tjomme tillsammans med Hellkvist kan bli en bra kombination.
Citera
2020-04-08, 14:03
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Vad ska de göra? Hellkvist ser tre års arbete gå upp i rök. Under dessa omständigheter idag så är det ännu svårare än någonsin för HA-lagen. Så Hellkvist har inget att vinna på att stanna. Tjomme måste ju titta på Leksands bästa. Och Tjomme tillsammans med Hellkvist kan bli en bra kombination.

Men varför skrev han ett treårskontrakt utan out i så fall för typ tre månader sen?

Dessutom är det väl lättare än nånsin för de allsvenska lagen då ett lag garanterat går upp.
Citera
2020-04-08, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Men varför skrev han ett treårskontrakt utan out i så fall för typ tre månader sen?

Dessutom är det väl lättare än nånsin för de allsvenska lagen då ett lag garanterat går upp.

Enligt Abrahamsson på expressen så twittrade han igår att det skulle vara ett ” out ” i Hellkvists kontakt
Citera
2020-04-08, 14:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Enligt Abrahamsson på expressen så twittrade han igår att det skulle vara ett ” out ” i Hellkvists kontakt

Ok. Är så fallet så är det inte så mycket att gnälla över. Men det jag har hört så var det inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in