2020-04-06, 12:10
Avstängd
sherms avatar
Citat:
The COVID-19 charade is the biggest single disruption of human society in modern history, perhaps ever in human history.

This “health crisis” is a Big Lie. It is the biggest Big Lie in history.

The fabric of societies has been shredded, human interactions have been altered, economies decimated. All based on a manufactured pretext, mass manipulation, and media-inducted mass panic.
https://www.globalresearch.ca/planetary-hysteria-manufactured-covid-19-health-crisis-pushes-humanity-global-society-total-shutdown /5707607

När "botemedlet" är värre än sjukdomen. Jag trodde aldrig i mitt att jag skulle få bevittna människor kräva att få leva under världskommunismen så som jag sett uttryckas här sedan viruset kom. Krävdes inte mycket förens all vett och sans for ut genom fönstret.
Citera
2020-04-06, 12:10
Medlem
Kungen uppmanar alla i Stockholm att stanna hemma - själv har han åkt till Stenhammars slott i Södermanland..

Samtidigt får andra avgå när de ertappas med dubbelmoral:

"Scotland's chief medical officer, Dr Catherine Calderwood, has resigned after being criticised for not adhering to social distancing advice by visiting her second home."
Citera
2020-04-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Alarmister och amatörer på Flashback har väl haft rätt sedan tråden startades. Mycket hade kunnat göras rätt om bara medier gjort sitt jobb. Istället har medier bara agerat bara megafon åt regering/FHM

En mycket intressant förändring hos SVT/SR fick vi uppleva för några dagar sedan när S.L. plötsligt blev ställd inför frågor så han närmade sig stroke och hjärtstillestånd med en hälsosam rodnad som inte ens studiosminket kunde dölja, "kommer regeringen att ta ansvaret om flockimmuniteten misslyckas ?"
Stammande uteblev svaret självfallet.
När tog S,C,MP och L något ansvar för någonting ?
Kan förändringen hos journalisterna ha att göra med att C19 inte ger några fördelar oavsett hur de slickar S,C,MP och L i arselet och vänteragendan visat sig ge katastrofala fljder även för dess hängivnaste anhängare ???
Citera
2020-04-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Antall pasienter på respirator med corona i Norge er nå 85.
I går var det 89. På lørdag var det 98.
https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=coronav

Jeg tror at Norge absolutt har kapasitet til å hjelpe pasienter fra andre land:

"I en ekstrem situasjon kan Norge ha opptil 800 intensivplasser tilgjengelige, mener helsedirektør Bjørn Guldvog."
https://www.aftenposten.no/norge/i/dO2anq/guldvog-norge-kan-ha-opptil-800-intensivplasser-raskt-tilgjengelig
Låter lite märkligt, utifrån vad jag hört från norge så är en av anledningarna till att man inte ska lämna kommungränsen att det finns för få stora sjukhus i landet för att hantera en mer utbredd epidemi. Många små sjukhus och få stora. Om det nu finns en så stor kapacitet borde norge kunna släppa på sina restriktioner kan man tycka?
Citera
2020-04-06, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Obs: det va ett försök till skämt
Jeg forstår
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Haha vilket skämt! Norrmän är så värdelösa att de inte kan utbilda folk ordentligt utan måste ta in folk från bland annat Sverige, i alla discipliner. Hade Norge inte kunna gräva pengar ut marken hade de varit exporterat fisk och levt i hyddor. Norges infrastruktur är för fan byggt av svenskar tack vare att de kan pröjsa ordentligt.
Norge sender leger og sykepleiere til Italia
"NRK melder at norske myndigheter, etter at de forrige uke mottok en anmodning om å bistå Italia under corona-krisen, sender 19 leger og sykepleiere til den svært hardt rammede Lombardia-regionen."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8a110a603be30018e4bcd1

https://www.nrk.no/norge/sender-norske-leger-til-italia_-_-norge-er-i-en-annen-situasjon-na-1.14974115
Citera
2020-04-06, 12:14
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Ja? Jag fick inte lägga ansvar på våra styrande politiker så jag vill veta vem som är ansvarig. Att Lövet försöker låtsas att Tegnell och FHM har bestämt allt håller inte för granskning. De behöver regeringens godkännande för att det ska införas några åtgärder.

Du tar i för hårt och pratar om diktatoriska lagar(rädsla för en Orban?).
Men lagar som stiftas av riksdagen är demokratiska. Man kan inte göra som man vill bara för att det gynnar en själv med nuvarande lagar. Försök återgå till vänstertrafik och se vad som händer.
Citera
2020-04-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Och vad gör vi när det endast är rysk media som kommer med en sådan nyhet först? Jo, vi väntar till ytterligare källa som inte citerar RT.
Källan citerade RIA Novosti, det är inte RT.
Citera
2020-04-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
https://www.globalresearch.ca/planetary-hysteria-manufactured-covid-19-health-crisis-pushes-humanity-global-society-total-shutdown /5707607

När "botemedlet" är värre än sjukdomen. Jag trodde aldrig i mitt att jag skulle få bevittna människor kräva att få leva under världskommunismen så som jag sett uttryckas här sedan viruset kom. Krävdes inte mycket förens all vett och sans for ut genom fönstret.

Ja, det här viruset är ett skämt.

Vi har stängt av världsekonomin och tagit till diktatoriska åtgärder för ett virus som är harmlöst för friska och hälsosamma människor.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej då han är på bättringsvägen. Ett par veckor av vila bara sedan är det full fart igen.

Det vet man aldrig. Folk blir fort väldigt dåliga. På morgonen vill de titta på tv på kvällen är de döda. Hoppas Boris fixar det dock.
Citera
Medlem
För drygt en vecka sedan blev 28-årige Rikard Andersson från Sörmland märkbart trött, och fick feber.

Efter att ha isolerats i sitt hem i två dagar fördes Rikard, som har diagnosen Downs syndrom, med ambulans till sjukhus.

För lillebrodern Viktor Winterqvist kom det snabba händelseförloppet som en chock.

– Jag trodde aldrig att brorsan skulle drabbas så snabbt och så hårt, säger han till Aftonbladet.

Två dagar efter att Rikard inkommit till sjukhuset somnade han in.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qeROa/rikard-28-dog-i-coronaviruset--brodern-viktor-om-sorgen-helt-obeg
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Kungen uppmanar alla i Stockholm att stanna hemma - själv har han åkt till Stenhammars slott i Södermanland..

Samtidigt får andra avgå när de ertappas med dubbelmoral:

"Scotland's chief medical officer, Dr Catherine Calderwood, has resigned after being criticised for not adhering to social distancing advice by visiting her second home."

Senast jag kollade var Carl XVI Gustaf Sveriges statschef,

typiskt bra att va lite rädd om en sån,
Citera
2020-04-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Källan citerade RIA Novosti, det är inte RT.

Same shit.

Finns där någon västerländsk källa som säger att han ligger i repsirator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in