2020-04-05, 22:54
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Ja men min poäng är att beredskap är något som nedmonterats även av den svenska staten.
Ja "Den humanitära stormakten" har skänkt alla beredskapslager till andra länder. Svenska folket skiter man fullständigt i.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Febern har väl gått upp och man vill kolla honom lite extra. Vem vet. Men det är klart och tydligt en försiktighetsåtgärd enligt BBC. Inget annat.

Och han är inte inlagd. Ännu iaf. Grymt missvisande rubrik.

Det är 10 dagar sen han drog på sig det här.., kanhända att hans läkare börjar bli rädd att det kan förvärras, och han vill "skjuta först" för säkerhets skull.

Men inlagd blir han, det kan jag sätta en "virtuell öl" på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
De är tre hundra miljoner i USA och de var senare än oss. Men kinaviruset är snart över där också.

Men i kina dog bara 2000 pers?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Vad kan det vara för provtagning?
Att han har Corona vet man redan, och han har fortfarande symptom.
Bakteriell infektion? Inre organ som tar stryk?

Enligt svts direktrapportering är han inlagd, men de på SvT kan säkert ha missförstått. Admitted to hospital enligt bbc.

Inlagd tydligen.
Senast redigerad av Galman 2020-04-05 kl. 23:00. Anledning: Inlagd även enligt bbc
Citera
2020-04-05, 22:55
Medlem
Citat:
Nej det måste vara något värre.
Slik er det forklart her:
Citat:
Innleggelsen skjer ti dager etter at han testet positivt for coronaviruset. Ifølge den britiske TV-kanalen skal statsministeren fortsatt ha symptomer og feber, og skal ha blitt fraktet til sykehus etter anbefaling fra sin lege.

Innleggelsen beskrives som et føre var-tiltak, snarere enn et nødtiltak, og statsministeren skal ifølge Sky News fremdeles lede regjeringen.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8a3d35335fbf0018dba36d

Se også https://news.sky.com/story/coronavirus-prime-minister-admitted-to-hospital-for-coronavirus-tests-11969053
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Skönt att det äntligen är inne att vara asocial!

Håller med. Känns ju väldigt lite konstigt att vara som vanligt.
Spännande att studera de andras beteenden dock ?
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Undrar om några aids-patienter stryker med ? kanske Corona kan bota andra infektionssjukdomars spridning ?
Det har jag ytterst svårt att tänka mig. Men folk med aids, tbc, kol och diverse andra sjukdomar lär väl ligga pyrt till. Prioriteras dom ner av sjukvården?

Ska bli intressant att se hur svensk sjukvård agerar när våra knappt tilltagna IVA-platser är slut. Kan man muta ansvarig läkare?
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Expressen skriver att han åkt in för provtagning, som försiktighetsåtgärd. Enligt BBC.

Shit vad saker spårar ur. Nyhetsmedier borde anstränga sig mer att vara tydliga. Som Aftonbladet i detta fall. Deras rubrik är förkastlig och folk tror han är döende. Clickbait.

Att det skrivs något över huvud taget om den sk "provtagningen" betyder att han är mycket sjuk. Man vill försiktigt förbereda UK på det värsta. Därmed inte sagt att han kommer att dö.
Citera
2020-04-05, 22:56
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Men i kina dog bara 2000 pers?

Officiellt 3000+, men vi kan vara rätt säkra på att det mörkats rejält där.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är 10 dagar sen han drog på sig det här.., kanhända att hans läkare börjar bli rädd att det kan förvärras, och han vill "skjuta först" för säkerhets skull.

Men inlagd blir han, det kan jag sätta en "virtuell öl" på.

Sätt han på dropp så släpper febern fortare.
Citera
Medlem
När tror NI coronaviruset kommer vara över? I slutet av april eller maj? Svara gärna
Citera
2020-04-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidRedoB
När tror NI coronaviruset kommer vara över? I slutet av april eller maj? Svara gärna

Jag tror inte att världen är tillbaka i sitt vanliga jag förrän om minst 6 månader. Det finns ingen anledning och tro att man bara kan öppna upp och leva normalt igen om man inte är 100% på att viruset är helt borta eller om man flockimmunitet lyckats. Vilket vi isåfall är först ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in