2020-04-06, 07:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Får inte folk välja själv?

Jo, det är inte förbjudet, men så länge som myndigheterna avråder så vill folk inte bryta mot det. Och då blir det väldigt få som går ut i mask, och dessa blir utstirrade och utskrattade (om de inte ser kinesiska ut).
Citera
2020-04-06, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
This makes no sense. South Korea’s death rate is above 1%.
Artikeln som det länkades till är från "Mar 6, 2020".
Citera
2020-04-06, 07:26
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du kan ta siffrorna hur många IVA-patienter med COVID-19. Det borde ge en ganska precis siffra på hur många som får mer eller mindre permanenta skador framförallt på lungorna.
Hur många unga friska hamnar på IVA av det här viruset? Mest gamla och sjuka med diabetes och annat vad jag förstått.
Citera
2020-04-06, 07:26
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Som nu rasar i pris om du inte visste det.
Missade du att oljan steg 40% förra veckan?
Citera
2020-04-06, 07:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Tänker du på oss 99,999% som kommer att överleva? Ja vi borde lära oss en del som vad som är värt något, om vi nästa gång multisjuka och 80+are som ändå ska dö ligger i farozonen ska göra halva jordens befolkning arbetslösa eller om vi ska acceptera att sköra och gamla dör förr eller senare. Kanske även att feta människor och rökare själva är ansvariga för sin hälsa. Kanske blir en rätt härlig värld där vi nyktrar till och förstår att ekonomiskt välstånd är det enda som är viktigt. Jag är inte ironisk.

Ditt resonemang är så fruktansvärt osmakligt. Du resonerar inte som en svensk, är du afrikan månne? Ni bränner ju ihjäl bögar och häxor och äter upp albinosarna.

I Sverige värnar vi de svaga. Fetma kan man ha av många olika anledningar. Graviditet, förlossningsskadan, depression, medicinering är några.

80-åringarna är någons älskade föräldrar och far och morföräldrar. De innehar ovärderlig kunskap och erfarenhet. I tider som dessa kanske du ska be dina gamla släktingar om tips på hur man bäst stoppar en strumpa, gror sättpotatis och tänder en brasa?

Multisjuka är inte sin sjukdom. De är efterlängtade barn, 4-åriga flickor med blodcancer, pappor med diabetes, mammor med MS, chefer och innovatörer, hårt arbetande, drömmande, levande människor.

En nation, ett land, ett folks storhet mäts i dess förmåga att värna de svagaste.
Citera
2020-04-06, 07:29
Medlem
santos_devilles avatar
USA går nog över 400.000 bekräftade idag. Fy fan, det är kaos
Citera
2020-04-06, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Här i Norge körs skolan på distans för att slippa dra runt massa smitta. Vi hade sämre utgångsläge än Sverige när vi tog till dessa enkla restriktioner. Vi har 40 döda och kommer säkert kunna stampa ut smittan. Det är mer än vad man kan säga om Sverige.

Virusmängden bara ökar i Sverige och desto mer man blir utsatt för desto sjukare blir man.

Grattis för att er regim mördar er med ett leende på läpparna och ni älskar det.

Man får det samhälle man förtjänar. Stora spannmålsproducenter har slutat exportera och Sveriges självförsörjningsgrad är 50% 🤣🤣🤣
Hoppas ni kan äta er godhet!

Vad är detta för raljerande skitinlägg vi är många son hatar regimen något oerhört och vill hänga dessa as sen så har vi ju givetvis de som är helt inne i masspsykosen och går runt som leende dårar.
Men stora systemfel och människor som inte förstår bättre gör att detta rullar vidare. Detta behöver rivas ner vilket kräver någon form av revolution vid det här laget.
Citera
2020-04-06, 07:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag läste en artikel om att Japan hade så låg smittspridning för att alla bär mask.

Och det låter logiskt. Om alla infekterade inte kan andas/hosta ut viruset till allmänheten så kommer R0 sjunka som en sten.

Ja, men säg det till Tegnell, Giesecke, Carlson och Wold. Jag blir tokig!

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du kanske ska flytta dit, om du behöver det.

Ja, fast om man betänker att följden av att människor bryter karantänen, är att andra får dö en plågsam död. Att bli skjuten är en mycket humanare död än att drunkna i sin egen lungvätska. Det finns anledningar till att många länder som slutade med dödsstraff för länge sedan, ändå har kvar det i sina krigs- och undantagslagar.
Citera
2020-04-06, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Lusekoftorna säljer dock fortfarande bra. Och micropizza-tillverkarna älskar karantän när norskarna inte längre går ut och äter två gånger per år.

Haha, sjukt träffande sammanfattning på två meningar, gjorde min imorgon!
Citera
2020-04-06, 07:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men säg det till Tegnell, Giesecke, Carlson och Wold. Jag blir tokig!

Ja, fast om man betänker att följden av att människor bryter karantänen, är att andra får dö en plågsam död. Att bli skjuten är en mycket humanare död än att drunkna i sin egen lungvätska. Det finns anledningar till att många länder som slutade med dödsstraff för länge sedan, ändå har kvar det i sina krigs- och undantagslagar.

Det är bara att ha på sig mask om man vill! Har sätt att folk har börjat bära mask i Malmö
Citera
2020-04-06, 07:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Hur många unga friska hamnar på IVA av det här viruset? Mest gamla och sjuka med diabetes och annat vad jag förstått.
Njaä, de gamla och sjuka hamnar inte alls på IVA utan får dö på boenden och hemma. De som hamnar på IVA är de som har chans att överleva. Ett stort missförstånd som råder är det faktum att vi fokuserar hela tiden på antal döda. Det är betydligt fler som blir rejält sjuka av detta virus och där finns det unga med även om det är ett lägre antal. De enda som tycks komma undan är barn.

Det gör att man kan räkna med stora samhälleliga konsekvenser och ett större vårdtryck. Rent krasst så är det billigare för samhället om folk dör speciellt om de är pensionerade och att det då inte blir något produktionsbortfall utan snarare mindre kostnader i form av färre pensionsutbetalningar och lägre vårdkostnader då de ofta är sjuka redan innan.
Citera
2020-04-06, 07:33
Medlem
Menarduatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har inte sett någon rapport, men jag hörde någon av dessa experter som figurerar i media stup i kvarten säga att smittas i vattnet typ existerar inte. Snarare skulle man i så fall kunnas smittas i omklädningsrummet i kassakön.

Det var någon som undrade om hen kunde fortsätta att träna simning.

Sen vet jag inget om smitta och fiskar..

Mjooo, men experterna syftar nog på att det är klorerat vatten i bassänger. Jag tänker mer ur ett biologiskt perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in