2020-04-06, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Gamblar med barnens liv, vad menar du? Risken att något barn dör i Corona är nära nog obefintlig. De barn som räddas isåfall är de som inte blir överkörda av en bil på väg till skolan.

Att försätta skicka barnen till skolan är ett extremt bra beslut som kommer att hyllas internationellt i generationer.
Ja precis som barnen som beodras att trampa i minfält för att rädda soldater.
Citera
2020-04-06, 07:03
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Var kommer infon om flera miljoner?

Enkel matematik. Dödligheten ligger mellan .8 och en % i alla populationer. Och man vet att just l lunginflammation är en vanlig terminal orsak till död hos de äldre äldre.

Våra dödsbevis har tre fällt.
Den omedelbara dödsorsaken.
Ex lunginflammation.
Som orsakats av ex
Astma
Bakomliggande orsaker ex
Diabetes.

I alla fall var det det för 10 år sedan när jag senast skrev ett sådant
Citera
2020-04-06, 07:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är ett aber för Steffe, och varför jag tror att vi får se rejäla åtgärder först då likhögar börjar växa på isrinkarna.
Det är nog därför man tramsar runt om undantagslagstiftning, trots att ex smittskyddslagen redan ett stort utrymme för mycket ingripande åtgärder.
Med den på plats så kan regeringen skylla på att bristande lagstöd hindrade dem från att ta rejält tidigare. På så vis kan man ducka en del av skulden för kaoset vi är på väg in i.
Citera
2020-04-06, 07:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Viruset måste vara tungt som guld.

Och dödligare än uran 235, allt kan flyga med uppvindar, fläktdrag, ventilationen. Löjligt att tro dropparna bara trillar ner. 20 meter är det minsta riskgräns inomhus. Nu ska jag gå till affären och riskera livet men utan mat dör man ändå.
Senast redigerad av Gefundenes F 2020-04-06 kl. 07:49.
Citera
2020-04-06, 07:04
Medlem
arbetets avatar
Vi kanske skulle behöva lite sådant här:

Duterte, Filipinerna:

“Shoot them dead”: Philippine President Duterte threatens coronavirus lockdown violators

https://youtu.be/ZlBM9CRsG7U via @YouTube

Citera
2020-04-06, 07:05
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/nyheter/landernas-forvirrande-budskap-om-munskydd/

Alltså, detta med maskerna. Jag retar mig på, att svenska "experter" hela tiden måste vara så KATEGORISKA vad det än gäller. "Det finns inget som tyder på att det har någon effekt." "Det är inte vetenskapligt bevisat att det gör någon nytta."

Så länge som det inte är bevisat, heller, att en viss åtgärd GÖR SKADA, så kan väl folk få välja själva..? Det kanske gör LITE nytta - och every little helps, när man har att göra med en fara som växer exponentiellt. Smittar man EN person mindre när man går och handlar, så kan det göra stor skillnad i belastningen på det lokala lasarettet tre veckor senare.

Välja vad? Det var slut på masker i Sverige när vi vare uppe i 200 bekräftade fall, folk hamstrade sönder hela marknaden så idag får du inte ens tag på enklare kirurgmasker.
Citera
2020-04-06, 07:05
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Where’s the evidence for 0.6%?
Where comprehensive testing has been carried out.
https://www.businessinsider.com/south-korea-coronavirus-testing-death-rate-2020-3?op=1&r=US&IR=T
Citera
2020-04-06, 07:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kommer att få se.
När folk dör som flugor, skyddsmaterial och narkosmedel är slut och Sverige saknar vårdplatser. Ja folk kommer att vara rasande på politikerna som satsat på massinvandring istället för beredskap, instämmer helt.
Citera
2020-04-06, 07:06
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Nej, inte farligare än svininfluensan som fick en notis på sida 5 på aftonhoran. Lev som vanligt.

Det är en masshysteri som dödar vår ekonomi.

#LevSomVanligt

Är du 13 år, går du omkring som odödlig och nojsar och stojar. Fruktansvärt allvarligt för äldre.
Citera
2020-04-06, 07:07
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det fanns ingen egentlig opposition mot Perssons försvarsslakt. Allahiansen satt på händer under 8 år när de väl kom till makten. Eller rättare sagt, de fortsatte att skära ned. Hela 7-klövern är lika skyldiga.
Fast det stämmer inte. Visst att det rådde "bred enighet över partigränserna" i Sveriges riksdag, men Sverigedemokraterna existerade som valbart parti även på den tiden.
Senast redigerad av sherm 2020-04-06 kl. 07:11.
Citera
2020-04-06, 07:08
Medlem
Menarduatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Katter smittas men får inga symptom. De kan därför inte smitta vidare.

Jag kanske låter som ett troll, men är seriös med min fråga. Har det rapporteterats någonstans hur corona fungerar i vatten, kan fiskar smittas av zoonosen?
Citera
2020-04-06, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Tänker du på oss 99,999% som kommer att överleva? Ja vi borde lära oss en del som vad som är värt något, om vi nästa gång multisjuka och 80+are som ändå ska dö ligger i farozonen ska göra halva jordens befolkning arbetslösa eller om vi ska acceptera att sköra och gamla dör förr eller senare. Kanske även att feta människor och rökare själva är ansvariga för sin hälsa. Kanske blir en rätt härlig värld där vi nyktrar till och förstår att ekonomiskt välstånd är det enda som är viktigt. Jag är inte ironisk.

Du vet att många unga friska dör inte av detta virus men får rejäla skador i sina organ. Vakna upp för helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in