2020-04-06, 00:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah där kom den igen ja. Allt är feminismens fel

Du är så patetisk.
Och där kom det ännu en du har fel, men inte ett enda exempel eller motargument om VAD jag har fel om.
Feminismen är som kommunismen och de flesta andra ismer fel. Som i hela systemet är fel. Vi kan bryta ner det i detalj, eller så gör jag en svepande bedömning.

Vilket du vill, kära fröken. Vilket du vill.
Jag kan i alla fall backa upp mitt påstående.

Bjud upp, så berättar jag för dig hur även apartheid och rasism är fel.
Citera
2020-04-06, 01:09
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så högern brände maskerna som ändå ryktades vara för gamla?
Högern? Vad är det för fel på dig?
Detta sköts av en myndighet som heter MSB och här ska du få se vad de pysslat med:
Mellan 2009 och 2018 satsade MSB 21 miljoner SEK på genusteoretiska studier inom samhällssäkerhet, vilket för perioden motsvarade 1.9% av forskningsbudgeten.[11] 2017 satsade MSB 10 miljoner SEK på genusteoretiska studier på "maktrelationer" inom området krishantering.[12]

I maj 2019 lanserade myndigheten sin MSB Gender Equality Toolkit, som enligt myndigheten är ett "uppslagsverk med praktiska tips, råd och exempel på hur ett jämställdhetsperspektiv kan integreras i olika arbetsområden inom krishantering och fredsfrämjande arbete". Publikationen riktade sig till personal i internationella uppdrag som ej är experter på jämställdhet.[13]

År 2020 nominerades MSB till Jämställdhetspriset av Forum Jämställdhet för ”MSB har under den senaste tioårsperioden successivt utvecklats till att bli en ledande och starkt efterfrågad aktör för att tillföra ett jämställdhets- och genusperspektiv på hanteringen av kriser, katastrofer och återuppbyggnad runt om i världen.”.[14]

Det är mer än de lagt på beredskapslager av livsmedel eller som de öppnade krispaketen i Finland eller för den delen bekämpning av skogsbränder.

Men, vad skulle väl möjligen kunna gå fel? Dan Eliasson är ju chef där.

Lika oduglig myndighet som avhopparverksamheten för extremister och IS-terrorister.
Kostar massor, gör absolut ingenting.
Det går ett rykte om att det nu finns ett telefonnummer som kostat hundra miljoner att ta fram.
Thats all...
Mona Sahlin gjorde sig många miljoner på den här verksamheten.
Citera
2020-04-06, 01:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Högern? Vad är det för fel på dig?
Detta sköts av en myndighet som heter MSB och här ska du få se vad de pysslat med:
Mellan 2009 och 2018 satsade MSB 21 miljoner SEK på genusteoretiska studier inom samhällssäkerhet, vilket för perioden motsvarade 1.9% av forskningsbudgeten.[11] 2017 satsade MSB 10 miljoner SEK på genusteoretiska studier på "maktrelationer" inom området krishantering.[12]

I maj 2019 lanserade myndigheten sin MSB Gender Equality Toolkit, som enligt myndigheten är ett "uppslagsverk med praktiska tips, råd och exempel på hur ett jämställdhetsperspektiv kan integreras i olika arbetsområden inom krishantering och fredsfrämjande arbete". Publikationen riktade sig till personal i internationella uppdrag som ej är experter på jämställdhet.[13]

År 2020 nominerades MSB till Jämställdhetspriset av Forum Jämställdhet för ”MSB har under den senaste tioårsperioden successivt utvecklats till att bli en ledande och starkt efterfrågad aktör för att tillföra ett jämställdhets- och genusperspektiv på hanteringen av kriser, katastrofer och återuppbyggnad runt om i världen.”.[14]

Det är mer än de lagt på beredskapslager av livsmedel eller som de öppnade krispaketen i Finland eller för den delen bekämpning av skogsbränder.

Men, vad skulle väl möjligen kunna gå fel? Dan Eliasson är ju chef där.

Lika oduglig myndighet som avhopparverksamheten för extremister och IS-terrorister.
Kostar massor, gör absolut ingenting.
Det går ett rykte om att det nu finns ett telefonnummer som kostat hundra miljoner att ta fram.
Thats all...
Mona Sahlin gjorde sig många miljoner på den här verksamheten.

Fast i länken du postade stod det "alliansen", att det var dom som beslutade om det.
Citera
2020-04-06, 02:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Haha du är så jävla rolig. Alla vet att det är ni feminister som är de riktiga nazisterna, att försöka klista på mig det kommer inte och fungera.

Jag klistrade inte på dig något, jag sa bara att judarna inte gillade nazi i "feminazis". Det måste du väl ändå förstå efter den senaste behandlingen ni det vita packet utsatte dem för.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-06 kl. 02:23.
Citera
2020-04-06, 02:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Feminister förtjänar ju att våldtas och säljas som sexslavar till de mest patriarkala länderna i världen, t ex Egypten och Saudiarabien. Sen kan jag hålla med om att det är lite överdrivet att döda dem.

Ja Stefan och Ulf och Fredrik får vi ju inte glömma, de verkar redan vana vid att ta stock så varför inte. Fast nu är de ju rätt så gamla och rynkiga, dom skulle ju helst inbringa så mycket att vi iallafall hade haft råd att köpa skyddskläder till all vårdpersonalen. Äsch vi slänger in gamle räven Göran Persson också, han behöver ändå sättas på svältkost och lite "motion".
Citera
2020-04-06, 02:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Feminism är en cancer på kroppen som inte hör uhop med skola, sjukvård, polis, försvar.

Om jag har förstått dig rätt så beskyller du feminismen/känslostyrda kvinnor för den försämrade sjukvården, skolan, polisen, försvaret osv?

Isåfall, vad tror du är feministernas/känslostyrda kvinnornas slutmål? Vad ska deras försämring av välfärden resultera i? Vad vinner dom på det?

Hur många miljarder har plöjts ner i detta? Höftar du eller har du siffror?
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-06 kl. 02:52.
Citera
2020-04-06, 07:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Och där kom det ännu en du har fel, men inte ett enda exempel eller motargument om VAD jag har fel om.
Feminismen är som kommunismen och de flesta andra ismer fel. Som i hela systemet är fel. Vi kan bryta ner det i detalj, eller så gör jag en svepande bedömning.

Vilket du vill, kära fröken. Vilket du vill.
Jag kan i alla fall backa upp mitt påstående.

Bjud upp, så berättar jag för dig hur även apartheid och rasism är fel.

Jag har sällan sett dig backa upp någonting. Tvärtom så pratar du bort frågan varenda gång.

Jag hävdar fortfarande att hanteringen av coronakrisen inte står och faller med feminismen. Man kan således inte skylla på feminismen i detta fall.
Citera
2020-04-06, 07:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om jag har förstått dig rätt så beskyller du feminismen/känslostyrda kvinnor för den försämrade sjukvården, skolan, polisen, försvaret osv?

Isåfall, vad tror du är feministernas/känslostyrda kvinnornas slutmål? Vad ska deras försämring av välfärden resultera i? Vad vinner dom på det?

Hallååå, de är ju hjärntvättade. Egentligen är det män som styr, jude-maffian och deras anhang, MEN det är kvinnors fel eftersom de låter sig hjärntvättas.
Jag brukar läsa här att kvinnor inte har egna åsikter utan enbart följer media. Då blir effekten den att allting som man inte gillar går att skylla på kvinnorna eftersom de är "nyttiga idioter". Så enkelt var det med detta.
Citera
2020-04-06, 07:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Men JA för fler män dör pga fittfeminismen. Ni måste vara utvecklingsstörda allihop.

Män dör i ett virus som orsakar en sjukdom som heter Covid 19. Den kan i sällsynta fall orsaka elak lunginflammation. Det finns inget botemedel i dagsläget eftersom att det är ett nytt virus. Varför det drabbar män i högre utsträckning är inte klarlagt men man undersöker det.

Jag måste upplysa dig om att det har hela tiden funnits vårdplatser på IVA till de människor som behövt det, än så länge iallafall. Så de män som har kunnat bli hjälpta av behandling på IVA har blivit det. Det händer också att man läggs in på IVA men tyvärr inte kommer ut därifrån på grund av att kroppen är så pass svag. Det hänger då inte ihop med att själva behandlingen man får skulle vara bristfällig på grund av feminismen.

Jag vet inte hur du får ihop att en virussjukdom som sägs ha startat på djurplågeri-matmarknader i Kina är svenska feministers fel. Menar du att de åkt dit och spridit ut viruset? 🤔
Citera
2020-04-06, 07:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Ja, kvinnor har andra kvaliteter. Men när det gäller krishantering, när det tex gäller att använda hårdhandskar, då är det män som kan klara sånt. Det är inte jag som säger det, det är historien. Jag är helt övertygad om att ett av de (stora) skälen till handlingsförlamad regering i coronatider beror på feminism. Feminism leder till många kvinnor i makt position. Många kvinnor i maktposition leder till att man inte kan hantera en sån kris som man bör.
Så, ja, det är priset man får betala för att man tillåtit Sverige blir ett feministiskt land.
Inte konstigt att det finns ekvationen: mest feministiska landet i världen = minst proaktiv i coronatider.
Dags att de går tillbaka att göra hemsysslor.

Det du skriver här bygger på att andra länder skulle ha hanterat krisen bättre.
På vilket sätt anser du att de länder som har vidtagit mer rejäla åtgärder har lyckats bättre?
Citera
2020-04-06, 08:13
Avstängd
Citat:

Det utalade målet är revulution, dvs , kaos, död, apokalyps, ur denna totala kolapps av hirearkier och strukturer ska en bättre och mer fantastiks värld än något paradis på jorden någon nånsin skulle kunnat fantisera ihop likt en blomknop om våren slå ut.

varför tror du så få människor tycker att marxisitiska ideer är vettiga? , eller varför en så sjuk avvart som " feminismen" existerar någonannastans än i det priviligerade väst, hos en liiiiten klick minst sagt störda individer.
Citera
2020-04-06, 08:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Män dör i ett virus som orsakar en sjukdom som heter Covid 19. Den kan i sällsynta fall orsaka elak lunginflammation. Det finns inget botemedel i dagsläget eftersom att det är ett nytt virus. Varför det drabbar män i högre utsträckning är inte klarlagt men man undersöker det.

Jag måste upplysa dig om att det har hela tiden funnits vårdplatser på IVA till de människor som behövt det, än så länge iallafall. Så de män som har kunnat bli hjälpta av behandling på IVA har blivit det. Det händer också att man läggs in på IVA men tyvärr inte kommer ut därifrån på grund av att kroppen är så pass svag. Det hänger då inte ihop med att själva behandlingen man får skulle vara bristfällig på grund av feminismen.

Jag vet inte hur du får ihop att en virussjukdom som sägs ha startat på djurplågeri-matmarknader i Kina är svenska feministers fel. Menar du att de åkt dit och spridit ut viruset? 🤔

Det är viruset som heter covid-19, det man dör av är lunginflamation, (eller ja sviterna av den, dvs inre organ och hjärnan syresätts inte, och dör. typ som a drunkna, fast utan att bli blöt.)

Bara i feminism forumet tävlar man i vem som har mest fel / inlägg, antar att det är en biefekt av "feministisk forskning", mest fel vinner doktorshatten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in