Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Det var ett himla pladder här alltså. Kan du inte yttra din åsikt i frågan istället, eller är du en fegis?
Tycker du att hanteringen av corona i Sverige..
1. Är felaktig?
2. Är feminismens fel?
3. Är det feminismens fel att det inte finns skyddsutrustning i Sverige? (Ja och i resten av världen då)
Nu vill jag inte outa mig här, så jag berättar inget mer än att jag haft uppdrag inom försvarsmakten och räddningstjänst, som det numera heter. Försvaret har efterfrågat min kompetens i veckan som gick trots att jag är en gammal gubbe som för fem år sedan bad dem dra åt helvete när de skulle ha mig att skriva på nåt jävla genus- och värderingsgrunds papper.
Jag har arbetat i farliga miljöer, jag har tagit alla de där jävla utbildningarna, asbest, PCB, flourkemikalier, klorparaffiner som ni alla jävla idioter har i era kroppar fast ni inte fattar det. Alla genuscertifieringskurser såg jag däremot till att ha för mycket att göra för att hinna med. Datorer gillar jag inte heller, ibland har jag ju varit tvungen, och vid dessa tillfällen har jag sett till att kursledaren hatat mig så mycket från första början att han med glädje skrivit ut intyget när jag sagt att jag har lite viktigare saker för mig, han slipper mig, jag slipper kursen. Win-win. Jag får mitt jävla genus- eller dataprogram intyg. Han eller hon slipper se mig.
Skyddsutrustning, släpp det. Av vad jag sett så begriper Max 20 % av de som borde använda den, HUR de skall använda den och då spelar det faktiskt ingen roll eftersom de 80 procenten som har gröt istället för hjärna mellan öronen kommer ändå göra all skyddsutrustning meningslös. I dagsläget finns det inga svar, ingen jävel vet hur vi skall hantera det här eller var det kommer sluta.
Beredskapslager, för i helvete, en riktig skyddsmask har en livslängd på två år, sedan anses den förbrukad på grund av att åldern gör att den inte sluter tätt. Speciellt inte om den legat i nåt jävla torrlager under tiden.
Ni fattar inte. Ingen i hela jävla världen har en aning om var vi kommer vara om sex månader, så se till att äta gott, dricka gott, rå om era nära och kära (de äldre förslagsvis utan kroppskontakt) lev så bra ni kan och låt andra leva.
Detta är något helt unikt världshistoriskt sett och varken feminister (förresten är det ju på grund av att de flesta män blivit så jävla bögiga att den avarten till ideologi tillåts florera) kapitalister, liberaler, kommunister, you name it. Nobody got a fucking clue-
Ingen vet, det är för helvete vad FHM sagt i flera månader nu. Ingen vet.
Var det svar nog?