2020-04-05, 02:41
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah så för att Sverige borde ha ett lager av skyddsutrustning, men inte har detta, så är det feminismens fel?
Du tror alltså att Sverige inte kunde ombesörjt detta lager på grund av sina dåliga finanser innan Corona, har jag förstått dig rätt?
Vet du vad jag tror? Att det handlar om dålig planering och att man inte kunde veta att det skulle komma en pandemi likt denna. Varför har inte resten av världen organiserat upp lager så att det räcker inför både 1, 2 och 3 pandemier framöver?

TÄNK LITE I FORTSÄTTNINGEN,tack.
Faktum är att det faktiskt är feminismens fel.
Fram till 2012 hade vi över 7 miljoner masker, men de har destruerats genom brand.
https://cornucopia.cornubot.se/2015/02/allmanhetens-73-miljoner-skyddsmasker.html

MSB har en sökruta på sina artiklar. Sök på genus. Hur många träffar?
Sen söker du på beredskapslager + masker. Hur många träffar?
Du kan passa på att söka på släcka skogsbränder också och se om det har en chans mot "genus".

MSB styrs av en tomte vid namn Danielsson som löste våldtäktsproblemet på musikfestivaler med "tafsa inte armband" och när en ung tjej blev mördad på ett HVB-hem satt han och tyckte synd om den unge mannen som gjorde det. Jo, han är också feminist.
De har plöjt ner över 100 miljoner i genusforskning och artiklar och ska inte gissa vad de ska vara beredda på. 2017 fanns bland annat detta projekt:
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/msb-satsar-10-miljoner-pa-genusforskning-ska-ga-till-botten-med-maktrelationer-vid-krishante/
Dvs om jorden går under, så är kvinnor mest drabbade, ungefär.

"Vi kunde väl inte veta" är inte ett godtagbart försvar för en myndighet som pissar iväg hundratals miljoner på rent jävla nonsens. Med 1,4 miljarder i budget duger inte "gissa" och duckataktiken. Det är detta de har betalt för.
Men när det nästan bara är kvinnor där, blir det lite vad det blir.
https://ledarsidorna.se/2018/07/genderforskning-och-intersektionalitet-dominerar-msb-men-skogsbranderna-rasar-vidare/
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-05 kl. 02:46.
Citera
2020-04-05, 05:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Det som kommer ur detta blir Männens tid.

"Männens tid" - är det spinoffen till Grottbjörnens folk? Detta är ju festligt. Vet du att i stort sett alla mansskelett man hittat från "männens tid" har djupa jack/stora hål i skallen/krosskador/hugg i ben armar och revben? Och här sitter du med din skadeglädje och jag bara: "den här killen måste vara helt urblåst i huvudet."

Citat:
Pandemin har forskarna förutspått sen länge, det är vetenskaplig knowledge. Våra feministiska politiker har struntat i det och prioriterat Pride, Hbtq-dagis och genusforskning.

Tänk att även patriarkala politiker valde att strunta i det. Oh ja, måste definitivt ha att göra med Pride
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-05 kl. 05:33.
Citera
2020-04-05, 05:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Rambo, pfft. Såna där sockersöta skådespelare som Stallone har väl lika stora överlevnadschanser som en chihuahua skulle ha bland en flock vargar. De blir uppätna innan du skulle hinna blinka. Det gäller för övrigt en hel del av ärthjärnorna som håller på att härja runt här på forumet.
Varför ber du inte dem sluta kaxa sig och hålla käften istället för att gnöla på mig? Om inte annat för deras eget bästa, det är riskfritt att betrakta en isbjörn genom tv-rutan, att möta en ute på isen är en annan sak. Speciellt om den är lite hungrig. Mors lilla Olle hade lite tur där att han hade blåbären till hands så att han slapp bli smaskad på själv.
Förresten tycker jag att du också skall ta det lugnt, lek inte med vilda djur, de kommer förr eller senare äta upp dig. Så säg till de där småpojkarna nu att de skall hålla käften, när du fått tyst på dem kan du återkomma, men helst ser jag ju att även du klappar igen truten.

Men M 'säger' ju vettiga saker till skillnad från dig, så borde inte du hålla truten och låta kvinnorna tala för dig så kan du fortsätta klia dig i röven och leta upp nånting att skruva på.
Citera
2020-04-05, 06:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Fram till 2012 hade vi över 7 miljoner masker, men de har destruerats genom brand.
https://cornucopia.cornubot.se/2015/02/allmanhetens-73-miljoner-skyddsmasker.html

Du kan passa på att söka på släcka skogsbränder också och se om det har en chans mot "genus".

MSB styrs av en tomte vid namn Danielsson som löste våldtäktsproblemet på musikfestivaler med "tafsa inte armband" och när en ung tjej blev mördad på ett HVB-hem satt han och tyckte synd om den unge mannen som gjorde det. Jo, han är också feminist.
De har plöjt ner över 100 miljoner i genusforskning och artiklar och ska inte gissa vad de ska vara beredda på. 2017 fanns bland annat detta projekt:
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/msb-satsar-10-miljoner-pa-genusforskning-ska-ga-till-botten-med-maktrelationer-vid-krishante/

"Vi kunde väl inte veta" är inte ett godtagbart försvar för en myndighet som pissar iväg hundratals miljoner på rent jävla nonsens. Med 1,4 miljarder i budget duger inte "gissa" och duckataktiken. Det är detta de har betalt för.
https://ledarsidorna.se/2018/07/genderforskning-och-intersektionalitet-dominerar-msb-men-skogsbranderna-rasar-vidare/

Ah där kom den igen ja. Allt är feminismens fel

Du är så patetisk.
Citera
2020-04-05, 08:35
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men M 'säger' ju vettiga saker till skillnad från dig, så borde inte du hålla truten och låta kvinnorna tala för dig så kan du fortsätta klia dig i röven och leta upp nånting att skruva på.

Ja, det är väl sant. Fortsätt ni med erat kvinnobabbel då, jag går in i garaget. Mitt garage är egentligen of-limit för kvinnor, trots det har min fru på något mystiskt skumraskvis lyckats nästla sig in där och börjat odla plantor.
Som om det inte var nog med detta så springer hon runt där inne och pysslar med de där grönsakerna, vattnar, nynnar, sjunger och babblar på som vore hon besatt av kvinnliga demoner. Ställer dumma frågor som jag tydligen förväntas svara på o.s.v.

Den enda av kvinnligt kön som är tolererad i mitt garage är min yngsta dotter, hon har vett att hålla käften när pappa håller på med viktiga saker. För det mesta iaf.
Citera
2020-04-05, 10:31
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Förresten, Nu skiter jag fan i det här, de där jävla bromsoken på pickisen får jag fan inte ordning på. Nu har jag tre gånger haft isär dem under vintern, rengjort och haft på kopparpasta, de är slut. Bara acceptera. Jag kommer tvingas köpa nya. Skivorna är väl ok egentligen men lika bra byta dem också. Bromssköldarna likaså. Helvete vad det flyger pengar när man envisas med att hålla sig med leksaker.
Du, M är väl skåning förresten? Nu gör jag som hennes regionala landsman för solen skiner och fåglarna kvittrar. Det är vår i luften.
https://www.youtube.com/watch?v=WGc1yDVF5Qw
Citera
2020-04-05, 11:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Rambo, pfft. Såna där sockersöta skådespelare som Stallone har väl lika stora överlevnadschanser som en chihuahua skulle ha bland en flock vargar. De blir uppätna innan du skulle hinna blinka. Det gäller för övrigt en hel del av ärthjärnorna som håller på att härja runt här på forumet.
Varför ber du inte dem sluta kaxa sig och hålla käften istället för att gnöla på mig? Om inte annat för deras eget bästa, det är riskfritt att betrakta en isbjörn genom tv-rutan, att möta en ute på isen är en annan sak. Speciellt om den är lite hungrig. Mors lilla Olle hade lite tur där att han hade blåbären till hands så att han slapp bli smaskad på själv.
Förresten tycker jag att du också skall ta det lugnt, lek inte med vilda djur, de kommer förr eller senare äta upp dig. Så säg till de där småpojkarna nu att de skall hålla käften, när du fått tyst på dem kan du återkomma, men helst ser jag ju att även du klappar igen truten.

Det var ett himla pladder här alltså. Kan du inte yttra din åsikt i frågan istället, eller är du en fegis?
Tycker du att hanteringen av corona i Sverige..

1. Är felaktig?

2. Är feminismens fel?

3. Är det feminismens fel att det inte finns skyddsutrustning i Sverige? (Ja och i resten av världen då)
Citera
2020-04-05, 12:09
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Det var ett himla pladder här alltså. Kan du inte yttra din åsikt i frågan istället, eller är du en fegis?
Tycker du att hanteringen av corona i Sverige..

1. Är felaktig?

2. Är feminismens fel?

3. Är det feminismens fel att det inte finns skyddsutrustning i Sverige? (Ja och i resten av världen då)

Nu vill jag inte outa mig här, så jag berättar inget mer än att jag haft uppdrag inom försvarsmakten och räddningstjänst, som det numera heter. Försvaret har efterfrågat min kompetens i veckan som gick trots att jag är en gammal gubbe som för fem år sedan bad dem dra åt helvete när de skulle ha mig att skriva på nåt jävla genus- och värderingsgrunds papper.
Jag har arbetat i farliga miljöer, jag har tagit alla de där jävla utbildningarna, asbest, PCB, flourkemikalier, klorparaffiner som ni alla jävla idioter har i era kroppar fast ni inte fattar det. Alla genuscertifieringskurser såg jag däremot till att ha för mycket att göra för att hinna med. Datorer gillar jag inte heller, ibland har jag ju varit tvungen, och vid dessa tillfällen har jag sett till att kursledaren hatat mig så mycket från första början att han med glädje skrivit ut intyget när jag sagt att jag har lite viktigare saker för mig, han slipper mig, jag slipper kursen. Win-win. Jag får mitt jävla genus- eller dataprogram intyg. Han eller hon slipper se mig.

Skyddsutrustning, släpp det. Av vad jag sett så begriper Max 20 % av de som borde använda den, HUR de skall använda den och då spelar det faktiskt ingen roll eftersom de 80 procenten som har gröt istället för hjärna mellan öronen kommer ändå göra all skyddsutrustning meningslös. I dagsläget finns det inga svar, ingen jävel vet hur vi skall hantera det här eller var det kommer sluta.

Beredskapslager, för i helvete, en riktig skyddsmask har en livslängd på två år, sedan anses den förbrukad på grund av att åldern gör att den inte sluter tätt. Speciellt inte om den legat i nåt jävla torrlager under tiden.
Ni fattar inte. Ingen i hela jävla världen har en aning om var vi kommer vara om sex månader, så se till att äta gott, dricka gott, rå om era nära och kära (de äldre förslagsvis utan kroppskontakt) lev så bra ni kan och låt andra leva.
Detta är något helt unikt världshistoriskt sett och varken feminister (förresten är det ju på grund av att de flesta män blivit så jävla bögiga att den avarten till ideologi tillåts florera) kapitalister, liberaler, kommunister, you name it. Nobody got a fucking clue-
Ingen vet, det är för helvete vad FHM sagt i flera månader nu. Ingen vet.

Var det svar nog?
Citera
2020-04-05, 12:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu vill jag inte outa mig här, så jag berättar inget mer än att jag haft uppdrag inom försvarsmakten och räddningstjänst, som det numera heter. Försvaret har efterfrågat min kompetens i veckan som gick trots att jag är en gammal gubbe som för fem år sedan bad dem dra åt helvete när de skulle ha mig att skriva på nåt jävla genus- och värderingsgrunds papper.
Jag har arbetat i farliga miljöer, jag har tagit alla de där jävla utbildningarna, asbest, PCB, flourkemikalier, klorparaffiner som ni alla jävla idioter har i era kroppar fast ni inte fattar det. Alla genuscertifieringskurser såg jag däremot till att ha för mycket att göra för att hinna med. Datorer gillar jag inte heller, ibland har jag ju varit tvungen, och vid dessa tillfällen har jag sett till att kursledaren hatat mig så mycket från första början att han med glädje skrivit ut intyget när jag sagt att jag har lite viktigare saker för mig, han slipper mig, jag slipper kursen. Win-win. Jag får mitt jävla genus- eller dataprogram intyg. Han eller hon slipper se mig.

Skyddsutrustning, släpp det. Av vad jag sett så begriper Max 20 % av de som borde använda den, HUR de skall använda den och då spelar det faktiskt ingen roll eftersom de 80 procenten som har gröt istället för hjärna mellan öronen kommer ändå göra all skyddsutrustning meningslös. I dagsläget finns det inga svar, ingen jävel vet hur vi skall hantera det här eller var det kommer sluta.

Beredskapslager, för i helvete, en riktig skyddsmask har en livslängd på två år, sedan anses den förbrukad på grund av att åldern gör att den inte sluter tätt. Speciellt inte om den legat i nåt jävla torrlager under tiden.
Ni fattar inte. Ingen i hela jävla världen har en aning om var vi kommer vara om sex månader, så se till att äta gott, dricka gott, rå om era nära och kära (de äldre förslagsvis utan kroppskontakt) lev så bra ni kan och låt andra leva.
Detta är något helt unikt världshistoriskt sett och varken feminister (förresten är det ju på grund av att de flesta män blivit så jävla bögiga att den avarten till ideologi tillåts florera) kapitalister, liberaler, kommunister, you name it. Nobody got a fucking clue-
Ingen vet, det är för helvete vad FHM sagt i flera månader nu. Ingen vet.

Var det svar nog?

För mig ja.

Jag undrar om vissa andra trögfattade individer här inne förstår dock. Du kan ju förklara för dem på ett enklare sätt, tänk dig en femårings nivå ungefär.
Citera
2020-04-05, 12:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker

Så högern brände maskerna som ändå ryktades vara för gamla?
Citera
2020-04-05, 13:07
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
För mig ja.

Jag undrar om vissa andra trögfattade individer här inne förstår dock. Du kan ju förklara för dem på ett enklare sätt, tänk dig en femårings nivå ungefär.

Vi kan ta asbest som exempel. En kvinna som på uppdrag av imperiets hjälteroyaliteter tog reda på hur satans farligt det var redan innan 1900-talet, kommer inte ihåg vad hon hette, men hon påvisade ett klart samband mellan att utsättas för asbest och den överrepresentation av att kvävas av sina egna lungor som påvisades.
Vad gjorde då kungahuset, finanseliten, fackföreningar etc som i princip enbart bestod av män med hennes forskningsresultat? De begravde dem längst ner i byrålådan för asbest var så jävla bra, det var lönsamt, det var billigt, det var svaret på vår framtid. Vi tjänade pengar så inihelvete på det här även i Sverige. Ingen ville ta till sig alla signaler som genom decennium var ganska tydliga.
Du dör av asbest.
Vem var det då som lät det fortgå? Männen som tjänade pengar på sitt direkta arbete i Lomma eternitfsbrik, kvinnorna som gladeligen välkomnade hem sin hårt arbetande make för att hon hade alla moderna bekvämligheter i hushållet, kramade om honom, han och hon kramade barnen som utan att ens ha arbetat med skiten dog i asbesteealaterade sjukdomar. Fortfarande dör bör barn i dessa, asbest finns överallt i de 50-60-70 tals hus som byggts.
Barn har inte fullt utvecklade flimmerhår och är särskilt känsliga för skiten. Så jag tror man skall vara jävligt försiktig med att anklaga ett visst kön för allt jävla elände mänskligheten ställt till med.
Lyssna på P3 dokumentär om Lomma eternitfabrik och kom sedan tillbaka och skriv mig på näsan i vilken procentgrad de olika könen varit skyldiga till allt mänskligheten hari ställt till med.
Senast redigerad av Djupfrys 2020-04-05 kl. 13:10.
Citera
2020-04-05, 13:29
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
För mig ja.

En annan sak, vem skapade de här just-in-time systemen. Män eller kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in