2020-04-06, 01:50
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Sedan vill jag nog vilja påstå att vad gäller verkan och biverkan av klorokin och hydroxiklorokin så är verkan och risk för biverkan liknande. Dessutom rekommenderas inte användning av någotdera preparat för behandling av covid utanför studier, enligt både amerikanska, europeiska och svenska Läkemedelsverk/liknande såvitt jag förstår.

Tja, vi får se. Han försöker vara optimistisk i varje fall, och håller tal till nationen både på lördag och söndag, medans våra "experter" har helgledigt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Ärlig fråga. Hur stor är sannolikheten att vi stöter på ett till virus likt detta i framtiden?

Hur ofta sker coronavirus?
Det finns 11 stycken i cirkulationen redan.

Citat:
Coronavirusa
Coronavirus OC43
Coronavirus NL63
Coronavirus HKU1
Coronavirus E229
Coronavirusb
Coronavirus OC43
Coronavirus NL63
Coronavirus HKU1
Coronavirus E229
SARS-CoV-2
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924857920300972
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Varför pratas det så lite om hur lätt corona verkar smitta mellan arter? Hundar, katter och nu läser man om Tigrar. Kan dessa djur sen smitta varandra och till andra arter, även tillbaka till människan?

Det vet väl ingen säkert, men antagligen. Dock kommer ju troligen också de människor som haft det, vilket blir fler och fler, vara immuna.
Citera
2020-04-06, 01:51
Medlem
Haloumis avatar
Trump fortsätter prata om Hydroxiklorokin. En reporter frågar varför han leker doktor och föreslår mediciner. Trump svarar igen "well, what do we have to lose, if it doesn't work at least we tried it". Och avslutar med "it gives people hope".

Media pressar honom nu ännu mer om hans promoting av medicinen. Nästa reporter frågar också vad han håller på med när han promotar den medicinen varje dag, läkare har redan den och kan skriva ut den om dom vill. Då svarar han "we bought 29 million doses of it! Only CNN would ask that. Fake news".

Haha. Han är för mycket. Bara för mycket.
Citera
2020-04-06, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Jo då. Han är på plats. Och han ger rekommendationer tagna ur luften och som går stick i stäv med vad hans egna myndigheter och forskare säger. Han ändrar och motsäger sig själv konstant vad gäller såväl covid som annat. Han ljuger konstant och är totalt oförmögen att se sina brister. Men visst. Jättebra. Han syns och är på plats. Man tar sig för pannan. Herregud.

Åh andra sidan baxar han masker... Det är ju alltid nåt. Löfven ger bort hundra miljoner i stöd till uländer när vi själva är ett.
Citera
2020-04-06, 01:52
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Trump fortsätter prata om Hydroxiklorokin. En reporter frågar varför han leker doktor och föreslår mediciner. Trump svarar igen "well, what do we have to lose, if it doesn't work at least we tried it". Och avslutar med "it gives people hope".

Media pressar honom nu ännu mer om hans promoting av medicinen. Nästa reporter frågar också vad han håller på med när han promotar den medicinen varje dag, läkare har redan den och kan skriva ut den om dom vill. Då svarar han "we bought 29 million doses of it! Only CNN would ask that. Fake news".

Haha. Han är för mycket. Bara för mycket.
Vad har han fel i då?
Citera
2020-04-06, 01:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jag avslöjade ingenting som jag inte varit öppen med hela tiden, men det var väl lättaste sättet för dig att ta dig ur en annars besvärlig diskussion. Kina-style, de har ju kört den tillbaka mot Sverige så att säga, med fejkturister och annat.

Kan vi skippa den här diskussionen en vecka eller två och ta den då istället? Jag orkar liksom inte mer? Du vill inte ens ta åt dig fakta, ser ingen anledning att diskutera med dig. Du borde se Trumps presskonferens som pågår nu istället.
Citera
2020-04-06, 01:55
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu får det vara slut med detta virus! Hur länge ska det fortsätta?! Det dör en person varje minut av Covid-19 i världen. Detta är en farsot! Nu får det vara nog! Ta död på viruset en gång för alla!

Om man hindrar viruset från att spridas, så dödar det faktiskt viruset.

Czech PSA Makes the Case for Face Masks | NowThis
https://www.youtube.com/watch?v=2_WxtSavZR4

#Masks4All

Något skydd bättre än inget skydd,

så resonerar de i Tjeckien och det verkar fungera?
Citera
2020-04-06, 01:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Varför pratas det så lite om hur lätt corona verkar smitta mellan arter? Hundar, katter och nu läser man om Tigrar. Kan dessa djur sen smitta varandra och till andra arter, även tillbaka till människan?

COVID-19 virus borde ju i alla fall kunna sätta sig i pälsen på familjedjur som sedan smittar sina kära hussar och mattar.
Å andra sidan vet vi ju att COVID-19 kommer att smitta oss alla under det närmaste halvåret.
Citera
2020-04-06, 01:56
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kan vi skippa den här diskussionen en vecka eller två och ta den då istället? Jag orkar liksom inte mer? Du vill inte ens ta åt dig fakta, ser ingen anledning att diskutera med dig. Du borde se Trumps presskonferens som pågår nu istället.

Inte ta åt mig? Ska du säga. Jag anser dock att du har fel. Och du tycks tro att jag tycker att Sverige har vält helt rätt väg, vilket inte stämmer heller. Men visst, vi kan vänta.
Jag tittar f ö, men det är utmanande att lyssna på den mannen.
Citera
2020-04-06, 01:58
Medlem
Snapcounts avatar
Hehe..

-They are not sending faulty test`s to us..

(angående dåliga test som skeppas till olika länder)
Citera
2020-04-06, 01:58
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vad har han fel i då?

Man har ingen aning om biverkningar i samband med medicinen och covid19 ännu. Och den avråddes starkt från personer med hjärtproblem. Samtidigt som han ingjuter falskt hopp hos befolkningen. Om det är på gott eller ont får du bestämma. Och en variant av den medicinen är stoppad i Sverige på grund av allvarliga biverkningar vid covid19.

https://www.expressen.se/nyheter/carl-40-fick-kramp-och-syn-problem-av-coronamedicin/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in