2020-04-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och du tror att företag kan existera och skapa överskott utan att barn föds, får adekvat utbildning, att personalen får vettig sjukvård, dör finns fungerande rättsväsende och stat ex.
Sorry, men finns inget som företag ör mer beroende av än välfungerande samhällen med fred och lugn icke revolterande befolkning.
Men? du kanske tror att google ex. vill ha sitt huvudkontor i Syrien?
Nej det har jag aldrig påstått. Min tydliga inställning är att samhällsbärande yrken ska få kosta, istället för multikulti och feminism. Det är dock en ödets ironi för svensk vänster att svensk välfärdsvänster 'är byggd på nazipengar och en ovilja att gå mot nazisterna. Oooo the irony.
Citera
2020-04-05, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Ja, kvinnor har andra kvaliteter. Men när det gäller krishantering, när det tex gäller att använda hårdhandskar, då är det män som kan klara sånt. Det är inte jag som säger det, det är historien. Jag är helt övertygad om att ett av de (stora) skälen till handlingsförlamad regering i coronatider beror på feminism. Feminism leder till många kvinnor i makt position. Många kvinnor i maktposition leder till att man inte kan hantera en sån kris som man bör.
Så, ja, det är priset man får betala för att man tillåtit Sverige blir ett feministiskt land.
Inte konstigt att det finns ekvationen: mest feministiska landet i världen = minst proaktiv i coronatider.
Dags att de går tillbaka att göra hemsysslor.
Framförallt leder ett matriarkat till ett känslostyrt, ickepragmatiskt samhälle. Vi lever i det idag, alla samhällsfunktioner fallerar och blir allt sämre.
Citera
2020-04-05, 23:07
Medlem
manocaust-survivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var inte dödlighet män vs kvinnor som var på tapeten. Det som diskuterades från min sida var huruvida feminismen påverkat hantering av pandemin i negativ riktning.
Men JA för fler män dör pga fittfeminismen. Ni måste vara utvecklingsstörda allihop.
Citera
2020-04-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verto
Även arbeten utförda i offentlig sektor bidrar till BNP (alltså värdeskapande).
Bra. Förklara för mig hur dessa bidrar till statsbudgeten. Jag vill lära mig.
Citera
2020-04-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och du tror att företag kan existera och skapa överskott utan att barn föds, får adekvat utbildning, att personalen får vettig sjukvård, dör finns fungerande rättsväsende och stat ex.
Sorry, men finns inget som företag ör mer beroende av än välfungerande samhällen med fred och lugn icke revolterande befolkning.
Men? du kanske tror att google ex. vill ha sitt huvudkontor i Syrien?
Så om 100% av Sveriges befolkning jobbade inom skattefinansiera välfärd skulle Sveriges välfärd öka?

Jag har aldrig kritiserat välfärdsyrken, samhällskittet. Tvärtom tycker jag att dessa måste få kosta mer. Feminism hör däremot inte dit. Feminism är en cancer på kroppen som inte hör uhop med skola, sjukvård, polis, försvar.
Citera
2020-04-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?

Ja du kan ju fråga Lena Hallengren, hon har väl tydligt markerat vad hon "känner".
Citera
2020-04-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Bra. Förklara för mig hur dessa bidrar till statsbudgeten. Jag vill lära mig.

Exempelvis om du jobbar på Skatteverket. Ditt jobb är då att få in pengar till statsbudgeten.
Citera
2020-04-05, 23:25
Medlem
Citat:
Exempelvis om du jobbar på Skatteverket. Ditt jobb är då att få in pengar till statsbudgeten.
Skatteverket är en kostnad för Sverige, inte en intäkt.
Citera
2020-04-05, 23:28
Medlem
Citat:
Skatteverket är en kostnad för Sverige, inte en intäkt.

Utan Skatteverket har staten inga skatteintäkter. Staten får in betydligt mer pengar genom Skatteverket än det kostar att driva myndigheten.
Citera
2020-04-05, 23:32
Medlem
Citat:
Utan Skatteverket har staten inga skatteintäkter. Staten får in betydligt mer pengar genom Skatteverket än det kostar att driva myndigheten.
Det är en nödvändig kostnad i ett civiliserat samhälle, men är en kostnad,ingen intäkt.

Ju större skatteverket blir, ju mer pengar har Sverige? Är det din tro?
Citera
2020-04-05, 23:32
Medlem
Citat:
Nej det har jag aldrig påstått. Min tydliga inställning är att samhällsbärande yrken ska få kosta, istället för multikulti och feminism. Det är dock en ödets ironi för svensk vänster att svensk välfärdsvänster 'är byggd på nazipengar och en ovilja att gå mot nazisterna. Oooo the irony.
Och feminism = jämställdhet är alltså vad som gett oss välfärdsstat med ex fungerande ”samhällsbärande” sjukvård, precis det jag skrev i början.

Innan första vågens feminism så bedrevs sjukvård i hemmen alt. av någon nunna nånstans.
Hade västvärlden haft det systemet idag parallellt med vårt resande ex. så hade vi haft trippelt upp Italiens coronakris.

De som i stort står emot att detta inte sker svenska sjukvård, och den finns alltså där för att kvinnor har prioriterat den via röstsedlar samt arbetat inom den.
Senast redigerad av Merapi 2020-04-05 kl. 23:37.
Citera
2020-04-05, 23:55
Medlem
Citat:
Det är en nödvändig kostnad i ett civiliserat samhälle, men är en kostnad,ingen intäkt.

Skatteverket ger intäkter åt staten. Då svenska statens primära intäktskälla är skatter.

Citat:
Ju större skatteverket blir, ju mer pengar har Sverige? Är det din tro?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in