2020-04-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Du är totalt okunnig. Du har inte ett uns aning om nationalekonomi. Det var inte oväntat. Du ska sitta och fika och sy, inte tala om hur landet ska styras.
Tror nog den okunnige här är du.
Citera
2020-04-05, 22:43
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Feminismen är inte kvinnor. Det är en maktapparat styrd av mäktiga män men den bygger på kvinnors känslor, det är en förutsättning att kvinnor har makt då det är lättare att dupera. Tilltala känslor, istället för intellekt.

När har jag påstått att alla kvinnor är råfeminister?

De flesta män och kvinnor är självbedrägliga idioter, ett fåtal är det inte.

Det finns fler idioter till män, och fler genier. Så ville naturen ha det.

Vad har det med frågeställningen att göra?

Se till då att inte tillhöra dessa självbedrägligt idioter. Det är ju ditt val. Och vad det har med frågeställningen att göra får du väl själv ta och svara på, det är ju inte som att du varit helt koncis i diskussionen. Vad fan, är du också full? Sitter ni och super på en söndag
Citera
2020-04-05, 22:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Seriöst, har du druckit? Skall du ha mig att stå upp för feminism? Gå och lägg dig nu, du verkar väldigt trött

Jag ska ha dig att stå upp för att hanteringen av coronakrisen inte är sämre p.g.a kvinnors verkande eller icke verkande.
Totalattack är en fullkomlig idiot som behöver lära sig saker och ting på ett nyanserat sätt, det behövs inte några skål och hej och hå från dig
Men, jag såg att du tidigare skrivit vad du tyckte om saken, så du är förlåten.
Fan vad jag är så satans trött på alla självutnämnda offer som skyller allt på första bästa person inom räckhåll. Är det inte feminismen så är det Anders Tegnell. Man skäms över en del svenska män alltså!
Citera
2020-04-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror nog den okunnige här är du.
Nej du tror att skattefinansierade yrken är en nettoinkomst för landet Sverige. Det räcker så. Vänstern och det där magiska pengaträdet ......
Citera
2020-04-05, 22:44
Medlem
manocaust-survivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Feminismen är inte hälften så utbredd i Italien och Spanien. Du kan lägga till att ledarna i princip alla länder förutom Tyskland är män, och Tyskland verkar det ha gått rätt bra för.
Lilla hjärtat, vem var förståndshandikappad sa du nu?
Feministpesten har infekterat hela Västvärlden. Den är förresten bara för sig dödligare för män än något jävla virus.
Citera
2020-04-05, 22:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Feministpesten har infekterat hela Västvärlden. Den är förresten bara för sig dödligare för män än något jävla virus.

Ah där kom du som bekräftade vad jag skrev precis: självutnämnda offer!
Citera
2020-04-05, 22:49
Medlem
manocaust-survivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah där kom du som bekräftade vad jag skrev precis: självutnämnda offer!
Där har ni det. Att fler män dör av coronaviruset finns det inga tvivel om, men enligt fittfeministerna är vi tydligen bara självutnämnda offer som inte är värda någon empati.
Citera
2020-04-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Se till då att inte tillhöra dessa självbedrägligt idioter. Det är ju ditt val. Och vad det har med frågeställningen att göra får du väl själv ta och svara på, det är ju inte som att du varit helt koncis i diskussionen. Vad fan, är du också full? Sitter ni och super på en söndag
Jag anser mig ha hållit mig till TS hela tiden. Var tycker du att jag avviker?

Jag försöker hålla mig så kort och koncis som det går. Ge mig ett exempel så kan jag försöka rätta till det.

Nej jag är inte full.
Citera
2020-04-05, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?

Ja, kvinnor har andra kvaliteter. Men när det gäller krishantering, när det tex gäller att använda hårdhandskar, då är det män som kan klara sånt. Det är inte jag som säger det, det är historien. Jag är helt övertygad om att ett av de (stora) skälen till handlingsförlamad regering i coronatider beror på feminism. Feminism leder till många kvinnor i makt position. Många kvinnor i maktposition leder till att man inte kan hantera en sån kris som man bör.
Så, ja, det är priset man får betala för att man tillåtit Sverige blir ett feministiskt land.
Inte konstigt att det finns ekvationen: mest feministiska landet i världen = minst proaktiv i coronatider.
Dags att de går tillbaka att göra hemsysslor.
Citera
2020-04-05, 22:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Där har ni det. Att fler män dör av coronaviruset finns det inga tvivel om, men enligt fittfeministerna är vi tydligen bara självutnämnda offer som inte är värda någon empati.

Det var inte dödlighet män vs kvinnor som var på tapeten. Det som diskuterades från min sida var huruvida feminismen påverkat hantering av pandemin i negativ riktning.
Citera
2020-04-05, 22:57
Medlem
Citat:
Nej du tror att skattefinansierade yrken är en nettoinkomst för landet Sverige. Det räcker så. Vänstern och det där magiska pengaträdet ......
Och du tror att företag kan existera och skapa överskott utan att barn föds, får adekvat utbildning, att personalen får vettig sjukvård, dör finns fungerande rättsväsende och stat ex.
Sorry, men finns inget som företag ör mer beroende av än välfungerande samhällen med fred och lugn icke revolterande befolkning.
Men? du kanske tror att google ex. vill ha sitt huvudkontor i Syrien?
Citera
2020-04-05, 22:59
Medlem
Citat:
Nej deras löner betalas av skatten, det är ingen nettoinkomst för Sverige. Det är ju på det här sättet hela er ieologi är uppbyggd, på verklighetsfrånvända lögner.

Även arbeten utförda i offentlig sektor bidrar till BNP (alltså värdeskapande).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in