Citat:
Ursprungligen postat av
abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?
Ja, kvinnor har andra kvaliteter. Men när det gäller krishantering, när det tex gäller att använda hårdhandskar, då är det män som kan klara sånt. Det är inte jag som säger det, det är historien. Jag är helt övertygad om att ett av de (stora) skälen till handlingsförlamad regering i coronatider beror på feminism. Feminism leder till många kvinnor i makt position. Många kvinnor i maktposition leder till att man inte kan hantera en sån kris som man bör.
Så, ja, det är priset man får betala för att man tillåtit Sverige blir ett feministiskt land.
Inte konstigt att det finns ekvationen: mest feministiska landet i världen = minst proaktiv i coronatider.
Dags att de går tillbaka att göra hemsysslor.