2020-04-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att när han beskrev fredagen och deras sex på kontoret, så beskrev han egentligen deras möte natten till den 15e:

1. Hon hittades i kjolen med SD's sperma på (han beskrev - bland sjuttio andra beskrivningar - att hon hade kjol på sig på fredagen (de hade inte sex den dagen. Kjolen var inte tvättad sedan ett tidigare möte och hans DNA hittades i analysen)?

2. Han sa att han blev blodig i ansiktet pga hennes blödningar när han utförde oralsex och att det enligt honom var ganska så blodigt (han fick blodstänk i ansiktet när han slog ihjäl henne, och ja, inte konstigt att han hade blodsmak i munnen - och btw vem faen vill ha oralsex med nån som blöder på det där viset!)?

3. Han beskrev att han fick blod på tröjkragen och lite blod på nederkanten av sin tröja (han lyckades inte täcka sig HELT och jag tror att han haft nån form av skyddsplagg på sig därav bristen på blodspår som kan binda honom till mordet, och självklart hade han handskar på sig)?

4. FL undrade om folk inte la märke till att han var blodig när han cyklade hem från kontoret. Och nej, det trodde han inte(Nä, för det var mitt i natten en vanlig vardag och han hade inte långt hem. Vart han sedan gjorde av kläderna vet bara han själv)?

(För visst hittade man hans DNA på kjolen?)

Har han förklarat varför han hade oralsex med henne fast hon blödde?
Hade han samma tröja på fredagen som på måndagen (den med blodspår)? Finns d foto på honom fr fredagen?
Hade han sex med henne innan han mördade henne? För obduktionen kan väl inte ha uteslutit sex före mordet, bara för att det inte fanns spermier i henne? Kan man se ifall ngn haft sexuellt umgänge på slidväggarna? För det e väl inte garanterat det kommer sperma?
Citera
2020-04-05, 22:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Slutledningsförmågan skiner inte direkt som en Superdupermaglite med extra allt. Alltså, bara för att det tydligen finns ficklampor ute på marknaden som också enligt reklamen skall vara alldeles förträffliga att nyttja när man skall slå ihjäl någon så betyder inte det per automatik att en sådan ficklampa i detta fall är det mest sannolika mordvapnet.
Tvärt om, tänker jag.
När och hur har tex SD införskaffat mordvapnet i fråga? Skulle det inte se lite skumt ut i hans kontohistorik med en sådan transaktion?
Borde man inte ha uppmärksammat detta?
Borde inte SD utsätta sig för risker/misstankar genom att tex köpa en begagnad och betala kontant?
En ficklampa består trots allt av en mängd olika delar; varför då vid ett planerat mord medvetet välja ett tillhygge som kan gå sönder och sprida delar/bevisning på BP?
Massor talar mot ficklampa.
Att man får miljoner fina googlebildträffar på Murder-Baseball-Torch och liknande är en annan sak.

Finns det tex något mordfall från detta land då en ficklampa har nyttjats?
Brukar man om inte annat i dessa fall tjata om någon gammal man med en rakhyvel, han lyser verkligen med sin frånvaro.

SD skulle aldrig riskera att nåt sånt fint gick till spillo eller ens repades. Tänk så länge den skulle kunna hålla om han sköter om den ordentligt.
Citera
2020-04-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Är det alltså hål / rispa i örat, som att ngn dragit av örhänget nedåt med våld?
Eller kan örat ha gått sönder ifall det blev träffat av basebollracket / ficklampa / hantel?
Ngn som minns skadan fr obduktionsprotokollet och har en teori om vilket av ovanstående som är mest rimligt.
Aktbilaga 145
”I ett veck på bröstet, i linnets tyg, låg en ring/del av örhänge i gul metall, löst. Se bild 13. Denna ring hade suttit på kroppens vänstra öra. Örat var sönderslitet på grund av ett kraftigt yttre våld. Det högra örhänget satt oskadat kvar på sin plats.”
Citera
2020-04-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD skulle aldrig riskera att nåt sånt fint gick till spillo eller ens repades. Tänk så länge den skulle kunna hålla om han sköter om den ordentligt.

Ett argument gott som nåt, antar jag.

Men huvudinvändningen mot ficklampsteorin är som jag ser det denna: antingen nyttjar han en gammal lampa som han haft ett tag.
Men i så fall borde den finnas på bild, vara dokumenterad flera gånger om när han i triumf har lyckats hitta en burk etc, lampan borde helt enkelt ”vara känd” i hans kretsar.
Och då blir det aningens misstänkt när den sen inte står att hitta. Och någon uppgift om ”försvunnen” lampa finns väl inte i fup?
Eller så har han på något ”dolt” vis köpt en lampa för att nyttja vid mordet. Vilket nog får anses falla på sin orimlighet; varför exponera sig för såna risker?

Nej, batteriet i lampspåret är dött.
Citera
2020-04-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Är det alltså hål / rispa i örat, som att ngn dragit av örhänget nedåt med våld?
Eller kan örat ha gått sönder ifall det blev träffat av basebollracket / ficklampa / hantel?
Ngn som minns skadan fr obduktionsprotokollet och har en teori om vilket av ovanstående som är mest rimligt.

Pga bla svåra slag mot ena örat som skadades svårt föll örhänget av. Det hittades på Lenas kropp. På hennes linne hon hade under sin fleecejacka.
Citera
2020-04-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ett argument gott som nåt, antar jag.

Men huvudinvändningen mot ficklampsteorin är som jag ser det denna: antingen nyttjar han en gammal lampa som han haft ett tag.
Men i så fall borde den finnas på bild, vara dokumenterad flera gånger om när han i triumf har lyckats hitta en burk etc, lampan borde helt enkelt ”vara känd” i hans kretsar.
Och då blir det aningens misstänkt när den sen inte står att hitta. Och någon uppgift om ”försvunnen” lampa finns väl inte i fup?
Eller så har han på något ”dolt” vis köpt en lampa för att nyttja vid mordet. Vilket nog får anses falla på sin orimlighet; varför exponera sig för såna risker?

Nej, batteriet i lampspåret är dött.

Han har säkert ett flertal ficklampor som han köpt successivt. Inte märker någon om en av dem är borta. Används bara i mörker.
Citera
2020-04-05, 23:13
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en "värsting"-lampa som används av polis, militär bl.a.
Används även som taktiskt vapen. Okrossbart glas, vattentät mm kallas ibland för batonglampa. Tung sak.

Den har han nog kvar på ett supersäkert ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Geocachare har ficklampor galore om de är passionerade. Det är ett vapen som inte väcker uppmärksamhet, vare sig hos BO eller allmänhet, och som finns i tillräckligt robusta och tunga varianter.

Det lutar åt ficklampa som mordvapen, tycker jag. Så vissa geocachare stoltserar med hela samlingar av gedigna (okrossbara?) ficklampor om jag uppfattat det hela rätt?
Citera
2020-04-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han har säkert ett flertal ficklampor som han köpt successivt. Inte märker någon om en av dem är borta. Används bara i mörker.

Jo nog har han köpt en o annan lampa. Men nu talar vi ju om ”taktiska” lampor primärt tillverkade för att skada andra med.
För inte skulle det funka så bra att slå ihjäl någon med en hushållslampa från Clas Ohlsson, eller med pannlampan?
Citera
2020-04-05, 23:27
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Slutledningsförmågan skiner inte direkt som en Superdupermaglite med extra allt. Alltså, bara för att det tydligen finns ficklampor ute på marknaden som också enligt reklamen skall vara alldeles förträffliga att nyttja när man skall slå ihjäl någon så betyder inte det per automatik att en sådan ficklampa i detta fall är det mest sannolika mordvapnet.
Tvärt om, tänker jag.
När och hur har tex SD införskaffat mordvapnet i fråga? Skulle det inte se lite skumt ut i hans kontohistorik med en sådan transaktion?
Borde man inte ha uppmärksammat detta?
Borde inte SD utsätta sig för risker/misstankar genom att tex köpa en begagnad och betala kontant?
En ficklampa består trots allt av en mängd olika delar; varför då vid ett planerat mord medvetet välja ett tillhygge som kan gå sönder och sprida delar/bevisning på BP?
Massor talar mot ficklampa.
Att man får miljoner fina googlebildträffar på Murder-Baseball-Torch och liknande är en annan sak.

Finns det tex något mordfall från detta land då en ficklampa har nyttjats?
Brukar man om inte annat i dessa fall tjata om någon gammal man med en rakhyvel, han lyser verkligen med sin frånvaro.

För egen del går jag endast med på att släcka ficklampsteorin (för kvällen) om jag återigen får rikta strålkastarljuset mot hantelstången som tänkbart mordvapen.
Citera
2020-04-05, 23:44
Medlem
En kylig man som kliver in på polisstation med skorna som användes vid mordet har sannolikt inte gjort sig av med mordvapnet. Det finns någonstans. Kanske en UV-ledlampa i stål ingår i utrustningen för skyddsrumsinspektioner?
Vapnet kan hittas på Tyr*éns eller hos bästa kompisen Jelly Gray?
Den våghalsiga mördaren har retats med utredarna och gett dem ledtråden om vapnet för längesen?
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=832720a2-9ed8-45bf-bf24-e47c41c26dfa&IID=7449fa52-9024-41ad-9dfa-8ce16067fd3a
Citera
2020-04-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
För egen del går jag endast med på att släcka ficklampsteorin (för kvällen) om jag återigen får rikta strålkastarljuset mot hantelstången som tänkbart mordvapen.

Ja någon konsensus lär aldrig infinna sig avs vilka mordvapensteorier som skall/bör tändas resp släckas. Och någon klarhet lär det aldrig bli i frågan. Med mindre att det kommer ett erkännande.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En kylig man som kliver in på polisstation med skorna som användes vid mordet har sannolikt inte gjort sig av med mordvapnet. Det finns någonstans. Kanske en UV-ledlampa i stål ingår i utrustningen för skyddsrumsinspektioner?
Vapnet kan hittas på Tyr*éns eller hos bästa kompisen Jelly Gray?
Den våghalsiga mördaren har retats med utredarna och gett dem ledtråden om vapnet för längesen?
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=832720a2-9ed8-45bf-bf24-e47c41c26dfa&IID=7449fa52-9024-41ad-9dfa-8ce16067fd3a

Vad visar länken? Alla har inte geokonto.
Citera
2020-04-05, 23:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att när han beskrev fredagen och deras sex på kontoret, så beskrev han egentligen deras möte natten till den 15e:

1. Hon hittades i kjolen med SD's sperma på (han beskrev - bland sjuttio andra beskrivningar - att hon hade kjol på sig på fredagen (de hade inte sex den dagen. Kjolen var inte tvättad sedan ett tidigare möte och hans DNA hittades i analysen)?

2. Han sa att han blev blodig i ansiktet pga hennes blödningar när han utförde oralsex och att det enligt honom var ganska så blodigt (han fick blodstänk i ansiktet när han slog ihjäl henne, och ja, inte konstigt att han hade blodsmak i munnen - och btw vem faen vill ha oralsex med nån som blöder på det där viset!)?

3. Han beskrev att han fick blod på tröjkragen och lite blod på nederkanten av sin tröja (han lyckades inte täcka sig HELT och jag tror att han haft nån form av skyddsplagg på sig därav bristen på blodspår som kan binda honom till mordet, och självklart hade han handskar på sig)?

4. FL undrade om folk inte la märke till att han var blodig när han cyklade hem från kontoret. Och nej, det trodde han inte(Nä, för det var mitt i natten en vanlig vardag och han hade inte långt hem. Vart han sedan gjorde av kläderna vet bara han själv)?

(För visst hittade man hans DNA på kjolen?)

1. Jag vet inte om man har hittat några bilder på LW från 11 maj och hon har kjol på sig. Däremot kan man se henne när hon är på Krämaren efter att hon varit på rehab. Då har hon cyklat dit i joggingkläder. Det finns övervakningsbilder på LW på Intersport och Stadium. Hon har då en ryggsäck på ryggen. Vad har hon i den? Kanske ombyte?

Aktbil 145, sid 272-

Här är en tidslinje som jag gjorde för både SD och LW den dagen, 11 maj-18, dock bara under arbetstid:
https://www.flashback.org/sp70736533

2. Nä, den verkar inte så sannolik. Hur SD kan hitta på sådana historier, det är ju helt absurt. Som du säger, jag tror knappast att han skulle ha oralsex med sådana blödningar.

3. Det jag tänker om skyddskläder är att det borde vara väldigt svårt att klä sig i sådant utan att väcka misstankar hos L*ena. Handskar, skulle även det kunna vara lite knepigt, utan att hon ska kunna se det. Det har inte hittats SDs DNA i fickan på LWs gröna fleece iaf.

4. Ok, så SD menade att de skulle ha sex på kontoret på kvällen? Han gick hem från kontoret en 11 maj kl 16.10. Så de skulle ha återvänt dit?
Jag har inte kollat tidslinjerna för kvällen om det har funnits någon lucka där.
Vad ska man säga. Jag tvivlar på hela historien. Inte sjutton åker man hem med blod överallt, särskilt inte i ansiktet. Detta har han hittat på för att få dit blod på olika ställen inklusive kläder.

Har du koll på vilka luckor som fanns för LW och SD och kunna komma iväg till kontoret? Och fanns det några loggningar på kontorets dörr för SD på kvällen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in