Citat:
Ursprungligen postat av
mr.hog
Vilka arbetsplatsolyckor med dödlig utgång tänker du skulle ingå i den gruppen som kan jobba hemifrån? Vrickat långfinger leder sällan till döden
Nu var det ett enkelt exempel bara för att visa på att ifall folk rör sig mindre ute i samhället skulle det kunna leda till att andra vanliga dödsorsaker minskar, vilket alltså ju då inte har ett dugg att göra med hur farlig/ofarlig Corona är, så att säga. Och hur många som dött just av Corona. Men det tror jag nog du förstår.
Ja jag har som sagt inte forskat så vet inte exakt vilka arbetsrelaterade dödsorsaker som finns i vanliga fall för alla dessa personer som (nu) jobbar hemifrån. Kanske är det vanligare med stress för dem, (tänk hjärtinfarkt), i min egen bransch finns lite andra orsaker osv. Det var dock inte min huvudpoäng med resonemanget så kommer inte spinna vidare på det. Utan huvudpoängen är att allt behöver granskas och titta på andra dödsorsaker i jämförelse under andra vanliga år, för att se om dessa minskat, och i så fall varför etc. Och specialgranska Corona i relation till detta, bl.a. siffrorna, ifall man kan ha t.ex. missat dödsorsaker på äldreboenden pga brist på tester etc.
Vill att allt utreds mycket, mycket noga. Och det tror jag det kommer göra också. Hoppas i alla fall.