2020-04-05, 18:07
Medlem
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Nya siffror.

525 döda, tyldig nedgång
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Karantänen levererar bigtajmish i Spanien.

670 döda och nedgång för 3:e dagen på raken

Funkar och funkar. Deras dödstal har gptt upp och ner väldigt mycket. Vår egna minskning och Danmarks ökning är minst lika stor om man ska vara ärlig. Italien är dessutom rätt dåligt trots en lång karantän.

Har Spaniens karantän effekt? Ja sannolikt. Är den stor jämfört med våra åtgärder? Det vet man i inte. Kanske kanske inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Om det håller i sig så är det goda nyheter. Rent logiskt så borde det naturligtvis ha effekt.

Kommer kicka ännu bättre i både Spanien/Italien i slutet av veckan när deras lockdown vecka två i mars får ännu större effekt.

Karantän funkar.

Flockimmu är lika med Megadeath.
Citera
Medlem
Aj redan 27 döda sen kl2.. Vart tog förnekarna vägen. De hurrade tidigare idag.
Citera
2020-04-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
"Researchers at Peking University's School of Life Sciences and the Institut Pasteur of Shanghai, discovered the virus has evolved into two major lineages - dubbed ‘L’ and ‘S’ types." https://www.telegraph.co.uk/science/2020/03/04/coronavirus-has-mutated-aggressive-disease-say-scientists/?utm_content=telegraph&utm_medium=Social&utm_campa ign=Echobox&utm_source=Twitter#Echobox=1583342350

Jag säger bara att det kan cirkulera olika typer av viruset. Detta har forskarna pratat om ganska mycket i världen men inte så mycket i Sverige. Enligt vissa forskare ska den ena varianten vara lite mer aggressiv och den andra snällare. Man har också identifierat vissa som smittats med båda. Jag undrar lite här, kanske någon i forumet kan svara.

Hur fungerar flock-immuniteten om det är olika "strains" som cirkulerar?
Om viruset muterar, vilket den nog gör, kommer vår flock-immunitet fungera då?
Alla virus muterar ständigt, det är deras överlevnadsstrategi. En del blir svagare, andra starkare. Så vitt jag vet är covid-19 avsevärt smittsammare men betydligt mindre dödligt än MERS. Och så vitt jag vet just nu bedöms covid-19 inte mutera så snabbt att tillfrisknade saknar skydd. Om det är mer eller mindre kan nog bara tiden utvisa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweti
Min högst personliga gissning är att virusets spridning kommer börja avta och att Europa kommer öppna upp sina gränser inom 2-3 månader.
Hoppas du får rätt. Pallar inte att ha den här skiten in i hösten också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Lär dig svenska. Det är väl inte en sämre dag idag när talen är lägre! Det är en bättre dag idag än igår eftersom antalet döda och konstaterat smittade är lägre än igår. Än så länge.
Nä 37 döda idag. Sluta sprid fake.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Finns ett spel nu också som heter Plague inc där du kan döpa ett virus till vad du vill. Kostar pengar om du vill det ( premium)
De hostar till och med i spelet. Min granne visade mig spelet, hans son hittade det.
Du får smittosiffror och dödssiffror.

Vilka sjuka människor det finns på denna jord.

Plauge Inc har funnits sedan 2012....

Vi har använt det på vårdutbildningar
Senast redigerad av Honken55 2020-04-05 kl. 18:11.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Har du Asperger att du inte kan förstå att en människa som dör är en död människa.

Nej det är du som har det och tror att man kan bota gamla och sjuka när de får ett virus. Har du ens en aning om hur många gamla och sjuka som dör varje år i lunginflammation. Min fråga till dig är, varför botar men inte dem? Hur kan man låta 70000 gamla dö?

Du tycks ju tro att alla som dör i covid-19 är friska människor som bara behöver botas.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-05 kl. 18:11.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Det spelet har funnits sedan länge. Längre än denna pandemin.
Där ser man. Folk är inte riktigt kloka.
Hostade de då också eller har man lagt till det ljudet nu.
Citera
2020-04-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Fy fan vilka jävla muppar det finns här. Har läst nu i flera veckor denna tråd.
Jag tror 80% av alla användare i denna tråd (ink jag) fattat att det som händer i Sverige är ett jävla massmord.
Det finns ca 20% som är ett av följande:

1 - Dumma i huvudet
2 - Dumma i huvudet som skiter i att det dör en massa människor
3 - Dumma i huvudet som njuter av att det dör människor för de tror de kan dra ekonomisk nytta av det
4 - Dumma i huvudet som vet att de har fel men fortsätter hela tiden att argumentera för att de har rätt (ROTFL) fastän det inte finns nåt längre att argumentera.

Hoppas detta muppar får smaka på corona och tappar andan så de slutar snacka skit.
Fast det verkar ju lite muppigt och dumt i huvudet att önska att andra människor blir sjuka eller till och med avlider. Även om de har en annan uppfattning av situationen än du har?
Citera
2020-04-05, 18:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hela poängen med pandemibekämpning är att ta i från tårna. Lyckas man så undrar alla amatörer vad allt väsen handlade om.
Ingen kommer att ställa några “länder” till svars.

Du kommer att få se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in