2020-04-06, 02:13
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jadå. Det sa han. Det gör det ännu märkligare att han står och promotar det så starkt.

Reportrarna fortsätter fråga om det. Och han säger att "it's not gonna hurt them". Det vet Han inget om heller. Lite obehagligt.
Sluta ljug, ingen tar dig på allvar längre. Du verkar vara helt förblindad av ditt Trumphat.
Citera
2020-04-06, 02:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
https://www.vetenskaphalsa.se/nar-kroppen-angriper-sig-sjalv/
Det är ju inte till för de som har milda symptom fattar du väl. När han säger "them", vem syftar han till?

Han står och promotar medicinen för användning i förebyggande syfte till och med. Se presskonferensen från igår till exempel. Så ja, han pratar om folk med väldigt milda symptom.

Självklart skulle jag själv vela dra i mig allt möjligt som skulle kunna funka om jag låg för döden. Det fattar jag. Det är inte det jag pratar om. Och den ges till patienter som är kritiska världen över.

Men hans promoting i TV om det kommer skapa en enorm rush och överanvändning av läkemedlet som kan få konsekvenser för personer med dolda hjärtproblem t.ex. Förstår du hur jag menar?
Citera
2020-04-06, 02:15
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Sluta ljug, ingen tar dig på allvar längre. Du verkar vara helt förblindad av ditt Trumphat.

Han sa faktiskt så!
Det kan mycket väl bli hans fall....
Citera
2020-04-06, 02:16
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Varför pratas det så lite om hur lätt corona verkar smitta mellan arter? Hundar, katter och nu läser man om Tigrar. Kan dessa djur sen smitta varandra och till andra arter, även tillbaka till människan?

Storyn om tigrarna som fick Corona haltar eftersom den misstänkte skötaren utfodrade ganska många djur, då borde flera tigrar och pumor fått smittan. Snarare pekar detta på en okänd bärare, och om man minns fågelinfluensan borde man kolla upp fågellivet runt detta zoo. Gissa vilken jävla panik det skulle bli om man finner covid-19 i någon fågelart i eller runt detta zoo.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52177586
Citera
2020-04-06, 02:20
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Han sa faktiskt så!

Skönt att någon annan faktist ser presskonferensen och kan bekräfta. Tack.
Citera
2020-04-06, 02:21
Medlem
neiges avatar
Citat:
Han står och promotar medicinen för användning i förebyggande syfte till och med. Se presskonferensen från igår till exempel. Så ja, han pratar om folk med väldigt milda symptom.

Självklart skulle jag själv vela dra i mig allt möjligt som skulle kunna funka om jag låg för döden. Det fattar jag. Det är inte det jag pratar om. Och den ges till patienter som är kritiska världen över.

Men hans promoting i TV om det kommer skapa en enorm rush och överanvändning av läkemedlet som kan få konsekvenser för personer med dolda hjärtproblem t.ex. Förstår du hur jag menar?
Jag vet inte men det är väl i sista hand utbildade läkare som skriver ut mediciner och doser till rätt personer.
Citera
2020-04-06, 02:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm...

FEARS grew over Boris Johnson's health today as was taken to hospital after aides said he "looked dreadful".

https://www.thesun.co.uk/news/11332784/fears-for-boris-health/
Det är ju allvarligt när landets PM åker in på sjukan sådär. Han är förstås riktigt sjuk annars hade de inte plockat in honom.

Jag undrar när det hände sist i UK att något motsvarande hände.

Utrikesminister Raab är den som sköter jobbet om Boris inte klarar av det själv.
Citera
2020-04-06, 02:23
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Jag vet inte men det är väl i sista hand utbildade läkare som skriver ut mediciner och doser till rätt personer.

Jo precis. Samma läkare som så utbildat skriver ut smärtstillande opioider i Amerika... Det gick ju bra.
Citera
2020-04-06, 02:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Hmm...

Jag tror inte den medicinen är recept-fri, så..

Sen tror jag även folk i USA även uppskattar, att han verkar jobba outtröttligt dessa dagar. Även om det kan bli lite klumpigt lite nu och då. Men de känner till det alleredan.., så han tappar nog inga nya röster där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag vill bara komma till det faktum att vi först efter årsskiftet vet om det blev en överdödlighet i covid-19. Det kan ingen veta nu. Jag har tidigare sagt att jag tror på att 3000 dör i covid-19 i Sverige per juni, men det är ju inte detsamma som överdödlighet eftersom många bland dessa skulle dött i något annat. Huvddelen som dör i covid-19 är äldre med multisjukdom.

Jag noterar att flera börjar ifrågasätta Storbritanniens hårda linje och ser att den riskerar få konsekvenser på andra sätt. Det är ju så att om man skjuter med hela arsenalen så blir det följdverkningar. Det går inte heller att ta till något mer om man använt alla medel redan från början.

Vad ska de göra om det kommer en ny våg till hösten, stänga igen på nytt?

Absolut men problemet är fortfarande att dödligheten ökar för vi inte har vårdplats för en sån här snabb spridning och högt IVA/vård behov, de är ett riktigt bekymmer. Å svår statistik med mörkertal osv. indirekta dödsfall kopplad till covid-19.

så huvuddelen är en stor grupp äldre som dör men medianen här på sjukhuset är 62-60 år, som ligger intuberade... de är alldeles för många inom en yngre grupp som behöver IVA, vad händer när de inte finns plats tänker du?
Men ja i sak har du rätt hade vi oändligt med resurser eller iaf 10 x mer än vad vi har nu i IVA vård så löser vi den yngre gruppen också.

angående Storbritannien så håller ja helt med dig, jag själv önskar att de gick å isolera bättre utan mer problem för samhället och att samhällsviktiga yrken kunde upprätthållas ändå. Men de är svårt. Jag är på många sätt glad att vi i Sverige vissa fördelar inför de här med nuvarande strategier men samtidigt förbannad på andra problem.
Senast redigerad av rawjudge 2020-04-06 kl. 02:27.
Citera
Medlem
Citat:
Jo precis. Samma läkare som så utbildat skriver ut smärtstillande opioider i Amerika... Det gick ju bra.
Samma problem finns i Sverige. Men vem ska vi skylla på?
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Han sa faktiskt så!
Då har man inte lyssnat på presskonferensen överhuvudtaget alternativt är man intellektuellt förståndshandikappad och djupt ohederlig kunna ta något så fragmentiserat ur sitt sammanhang och dra den slutsatsen. Trump sa så fasligt mycket mer - svaret var uttömmande och säkert 5 minuter långt, till den kvinnliga journalisten!

Endast den som drivs av djupt hat mot Trump kan tänka i dessa banor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in