2020-04-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Huruvida det finns goda avsikter i tvivel eller ej är inte ett påstående.

Detta som du skrev var ett påstående: "Det kan finnas goda avsikter även i tvivel". Men hur det motiverar en fruktan för Gud har du inte motiverat.
Senast redigerad av flekstor 2020-04-05 kl. 17:43.
Citera
2020-04-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Detta som du skrev var ett påstående: "Det kan finnas goda avsikter även i tvivel". Men jur det motiverar en fruktan för Gud har du inte motiverat.

men lille vän varför tjatar du så. tråden handlar om vad gudsfruktan är, men du har ju ingen aning om vad det är.
Citera
2020-04-05, 17:42
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Detta som du skrev var ett påstående: "Det kan finnas goda avsikter även i tvivel". Men jur det motiverar en fruktan för Gud har du inte motiverat.
Nej, eftersom du inte har övertygat mig. Ser du hur bristande din argumentation är?
Citera
2020-04-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
men lille vän varför tjatar du så. tråden handlar om vad gudsfruktan är, men du har ju ingen aning om vad det är.

Så förklara det då och förklara varför man behöver frukta en allsmäktig Gud som alltid vill dig väl.
Citera
2020-04-05, 17:45
Medlem
Citat:
Så förklara det då och förklara varför man behöver frukta en allsmäktig Gud som alltid vill dig väl.

vi har redan haft den diskussionen. du verkar ha (den något naiva) uppfattningen att Gud älskar allt och alla. det är inte min uppfattning.
Citera
2020-04-05, 17:46
Medlem
Citat:
vi har redan haft den diskussionen. du verkar ha (den något naiva) uppfattningen att Gud älskar allt och alla. det är inte min uppfattning.

Det är en sådan Gud som kristendomen tror på och den Guden finns det aldrig något skäl att frukta. Det är ju precis vad jag sagt, att det är bara Gudar som kan vilja dig illa som det finns skäl att frukta.
Citera
2020-04-05, 17:47
Medlem
vidare anser jag att det är förnuftigt att frukta den högsta makten, så slipper man frukta något lägre.
Citera
2020-04-05, 17:48
Medlem
Citat:
Det är en sådan Gud som kristendomen tror på och den Guden finns det aldrig något skäl att frukta. Det är ju precis vad jag sagt, att det är bara Gudar som kan vilja dig illa som det finns skäl att frukta.

jag tror inte alla kristna är lika naiva som du.
Citera
2020-04-05, 17:54
Medlem
Citat:
jag tror inte alla kristna är lika naiva som du.

Jag har inte sagt att jag tror på en sådan Gud, jag har bara sagt att det inte finns något skäl att frukta en sådan Gud. Men även de som tror på en sådan Gud uttrycker ofta en gudsfruktan och det visar att de egentligen inte tror att Gud är så god som de hävdar.
Citera
2020-04-05, 17:56
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att jag tror på en sådan Gud, jag har bara sagt att det inte finns något skäl att frukta en sådan Gud. Men även de som tror på en sådan Gud uttrycker ofta en gudsfruktan och det visar att de egentligen inte tror att Gud är så god som de hävdar.

nej, det visar att du har en naiv uppfattning om Gud. du bara teoretiserar.
Citera
2020-04-05, 17:58
Medlem
Citat:
nej, det visar att du har en naiv uppfattning om Gud. du bara teoretiserar.

Nej det har som sagt inget med min uppfattning om Gud utan visar bara att de som tror på den kristna Guden och gudsfruktan har motsägelsefulla tankar om denna Gud. Kanske vågar de inte säga att Gud är ond trots att de tycker det?
Citera
2020-04-05, 17:59
Medlem
Citat:
Nej det har som sagt inget med min uppfattning om Gud utan visar bara att de som tror på den kristna Guden och gudsfruktan har motsägelsefulla tankar om denna Gud. Kanske vågar de inte säga att Gud är ond trots att de tycker det?

det har allt med din uppfattning att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in