2020-04-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så troende vill gå tillbaka till bönder för att avgöra hur de ska tänka? Nu är du jävligt irrationell.

Halmgubbe, du verkar inte ens försöka längre.
Citera
2020-04-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du svänger alltså från "viktigt" till "inte så viktigt" från en dag till en annan?
Jag svänger utifrån dina frågor. Har inget med dagar att göra.
Även kontexten kan vara avgörande vilket svaret blir.
Citera
2020-04-05, 13:07
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Halmgubbe, du verkar inte ens försöka längre.
Nej, vad har bönder från förr för relevans om frågan är människors Gudsfruktan idag? Du är inte rätt person att säga halmgubbe när du är den enda som säger att folk är rädda att Gud ska slå ner med en blixt liksom vad sägs om att rensa upp i eget skafferi först.
Citera
2020-04-05, 13:09
Medlem
Citat:
Nej, vad har bönder från förr för relevans om frågan är människors Gudsfruktan idag? Du är inte rätt person att säga halmgubbe när du är den enda som säger att folk är rädda att Gud ska slå ner med en blixt liksom vad sägs om att rensa upp i eget skafferi först.

Varför ställer du frågor som redan är besvarade?
Jag beskrev att det är vårt arv som sitter kvar än idag. Prästerna har ingjutit denna fruktan för Gud som ett sätt att kontrollera människor.
Citera
2020-04-05, 13:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Varför ställer du frågor som redan är besvarade?
Jag beskrev att det är vårt arv som sitter kvar än idag. Prästerna har ingjutit denna fruktan för Gud som ett sätt att kontrollera människor.
Vad är det ens du kallar Gud i det sammanhanget? Skrämseltaktiker?
Citera
2020-04-05, 13:13
Medlem
Citat:
Vad är det ens du kallar Gud i det sammanhanget? Skrämseltaktiker?

Varför inte fokusera på Gudsfruktan, du har ännu inte kunnat komma med en enda anledning att frukta någon som är god, vill ditt bästa och som är allsmäktig.
Citera
2020-04-05, 13:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Varför inte fokusera på Gudsfruktan, du har ännu inte kunnat komma med en enda anledning att frukta någon som är god, vill ditt bästa och som är allsmäktig.
Jag har redan gett dig svar på detta. Att möta Gud som är allt detta i sin barmhärtighet är skrämmande.

Du är ensam om att tro att Gudsfruktan beror på blixt i huvudet.
Citera
2020-04-05, 13:17
Medlem
Citat:
Jag har redan gett dig svar på detta. Att möta Gud som är allt detta i sin barmhärtighet är skrämmande.

Du är ensam om att tro att Gudsfruktan beror på blixt i huvudet.

Nej det är inget skäl att frukta Gud, det har jag redan förklarat för dig. Verkar som du inte kommer vidare och kan ge ett svar som håller.
Citera
2020-04-05, 13:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Nej det är inget skäl att frukta Gud, det har jag redan förklarat för dig. Verkar som du inte kommer vidare och kan ge ett svar som håller.
Det är skäl till Gudsfruktan, det är så det finns beskrivet av människor som uppfattar det fenomenet. Om du aldrig upplevt Gudsfruktan har du inte heller någon talan om vad det kan respektive inte kan vara för någonting.
Citera
2020-04-05, 13:21
Medlem
Citat:
Det är skäl till Gudsfruktan, det är så det finns beskrivet av människor som uppfattar det fenomenet. Om du aldrig upplevt Gudsfruktan har du inte heller någon talan om vad det kan respektive inte kan vara för någonting.

Det finns skäl men inget skäl som håller och som du kan redogöra för alltså.
Citera
2020-04-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kanske som en nödlösning för stunden. Men inget jag förespråkar rent allmänt.

Om diktaturen kan genomföra hälsa och framgång i lång sikt , är det ok då?
Citera
2020-04-05, 13:22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Det finns skäl men inget skäl som håller och som du kan redogöra för alltså.
Det är som att lyssna på någon som aldrig varit kär försöka förklara för mig vad kärlek är, det håller inte upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in