2020-04-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alla äldre överlever inte ens en vanlig säsongsinfluenssa. De DÖR trots att man ger gratis vaccin för dem och trots att man vårdar. Inte och acceptera att man inte är odödlig. När det inte finns medicin mot eller vaccin mot - då är risken större att man inte överlever.

Sen kan du sitta på din kammare och "kräva" en massa av andra inom utsatta yrken..

Jag vet inte riktigt vad vi pratar om och var du står i frågan så jag kör lackmustestet,

anser du att Anders Tegnell är en riktig klåpare som skött detta riktigt illa tillsammans med sittande drönare till regering?
Citera
2020-04-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Det finns säkert ett hundratal inlägg och länkar om detta.
Vad bra, fram med en då?
Citera
2020-04-05, 12:23
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Herregud vilka bilder!
Rättat länken
Citera
2020-04-05, 12:24
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Antal konstaterade fall i Skåne: 343

Totalt antal provtagna i Skåne är cirka 4 450

Totalt antal covid-patienter som vårdas på sjukhus: 61, varav 16 i intensivvård

Totalt antal covid-positiva som avlidit på sjukhus: 14
http://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-5-april-2988878?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Subscription&utm_content=current_news

11 nya fall. Ingen död. 3 nya på IVA samt 10 fler inlagda senaste dygnet.

Går trögt det här i Skåne.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Håll käft ditt sossepack!
Jag kan meddela att jag är så långt ifrån kommunist som det går, jag har inget med staten att göra. Och kommer aldrig någonsin ha heller.
Jag är egenföretagare med småbarn och gamla föräldrar, precis som många andra. Jag försöker inte försvara idiotiska beslut från FHM eller regeringen, däremot försöker jag vara lite balanserad.
Det verkar bara vara ok att antingen tro att undergången är här, eller att vara totalförnekare här på FB.
Jag vägrar sätta mig i något av dessa fack!!

Jag förstår att det känns tufft just nu, men längre framåt i tiden kommer du nog kunna konstatera att det kanske var bra det som skedde trots allt, med diverse samhällsförändringar på bred front som efterverkningar pga nuvarande kris.. (hoppas jag iunnerligt alltså!)
Citera
Medlem
Nu känner sig även Tyskland tvungna att lätta på restriktionerna. 40.000 jordbruksarbetare ska flygas från öst-Europa till Tyskland för att rädda skörden.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006464794.html
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Politik: 45%
Panik: 45%
Virusbekämpning: 10%

Så ser den här hysterin ut på ett globalt plan. I Sverige har vi delvis, tack och lov lite andra siffror. Men gaphalsarna har inte gett upp än, de är envisare än själva viruset.
Källa på den där statistiken?
Citera
2020-04-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Desinformationen här är ju att folk inte ens lyssnar på vad dem säger på presskonferenserna utan plockar ut det dem tycker passar deras egna bild..

De har ju sagt i ett par veckors tid att siffrorna eftersläpar och korrigeras i efterhand och att man kan räkna med högre siffror än det som rapporterats.

Desinformationen är att man inte korrigerar siffrorna i efterhand, man fortsätter med idiotens envishet att komma ut med siffror som inte stämmer, t ex 27 mars officiellt 66 döda, i verkligheten 124 döda, det är 5 april nu, har man inte hunnit eller är det för att nu har desinformationen avslöjats och man måste krypa till korset?
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vad vet vi om det vad gäller ålder. Media bestämmer ju vilka de skall visa.
Ibland en Märta 90 år och ibland en Lisa 35 år.
Klart att man kan dölja när man väljer vem som skall höras/ synas.
Jag har ifrågasatt det här med 900 gamlingar om dagen. Omöjligt att det är 900 gamlingar om dagen. Att det har dött 65000 gamlingar och en och annan yngre.
Vad jag sett i media utomlands så är det många yngre man visar.
Skriv att det har dött 65000 människor, kanske mer istället. Då blir verkligheten och sanningen bra mycket bättre.
Jag tror personligen inte på att den här gamlingssanningen är helt sann.

Kolla Worldometer där står t.ex. att var femte 80+ som sjuknat dör. Hög siffra men långt ifrån alla som alarmisterna vill påskina.
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Men sverige är (som vanligt) det mest liberala landet, tänk på ex Indien med över 1 miljard människor nedstängt.
Eller Danmark som redan lagstadgat för kommande tvångsvaccination.

Never let a good crisis go to waste..
Citera
2020-04-05, 12:26
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
<klipp>

Jag har en gammal sjuk mor som gick i karantän för en månad sedan.

Jag har en äldre släkting som nu fått coronavirus på äldreboendet och är på iva, förmodligen dör han.

Jag har en gravid dotter.

Alla i riskgrupp och jag är orolig för jag vill inte förlora någon pga. skitusel krishantering.

Jag blir alldeles upprörd när jag tänker på hur många tänker om de äldre, speciellt som våran myndighets främsta mål var att skydda de äldre och sköra.
Själv har jag inga äldre släktingar, då alla redan är döda. Men det hindrar inte mig att verkligen känna så stor sorg när jag tänker hur många som nu ligger och dör. Har själv en äldre granne som jag pratar med varje dag, för att hjälpa henne med hennes isolering, då jag själv jobbar hemifrån. Vi kan gå ut och gå och hon vill gärna prata mycket varje dag. Hon är en människa som vem som helst, och har nära och kära som bryr sig om henne. Det skulle bli mycket sorg i hennes familj, och även jag skulle bli väldigt ledsen då hon hjälpt mig mycket senaste åren på olika vis.

Vi ska sluta jämföra "grupper" emot varandra, såklart har en äldre närmare till döden rent vetenskapligt, och att jag önskar att ingen ska dö.

Men jag blir ändå väldigt upprörd över att prestige, makt och annan argumentation, ska få avgöra FoHM agerande och åtgärder. Det är med all tydlighet att det här handlar inte om att skydda de äldre. Det är ord för att egentligen säga oss att vi agerar som att vi tänker på de äldre för att man senare ska kunna säga att man brydde sig om de äldre, men att det pga olika omständigheter var olyckligt att det inte lyckades.

Allt för att lugna befolkningen, men också för att alla de äldre inte skulle ligga i respiratorer och hindra de yngre att få plats på intensiven.
Citera
2020-04-05, 12:27
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Nu tar TT tillbaks sutt pastaende om att det är dubbelt sa manga döda.

Undrar vem som ringt dem och sagt att de maste göra en pudel nu??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Det undrar jag med, skulle aldrig kunna tänka mig att man går ut med siffrorna om de är fel, skulle skada tidningens rykte.

Något har pressat dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in