Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Vet knappt vad det är, så jag vet inte om jag tror på den.
Jag har inte satt mig in i det matematiskt, men jag förstår principen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Vore det viktigt för mig personligen så skulle jag sätta mig in.
Det är inte svårt att sätta sig in i relativitetsteorin ytligt, det är bara att kolla på någon video där dom förklarar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Det finns antagligen tusentals saker jag ”tror på” enbart för att andra har gjort jobbet.
T.ex. så litar jag på en kartbok, att länder, städer och berg ligger där det står att det ligger. Jag har alltså inte undersökt om det stämmer.
Det finns ingen människa som skulle ens ha tiden att undersöka allt, även om de skulle vilja.
Om jag får ont i en tand så går jag hellre till tandläkaren än att utbilda mig själv. Jag har helt enkelt inte den tiden.
Visst, men om någon t.ex. påstår att man kan dö av ett virus, skulle du inte sätta dig in i vad som gäller?
Det bibeln säger är att man kan dö för evigt, om man inte sätter sig in i vad Gud kräver av människor. Vad Gud kräver av människor är inte heller betungande:
"Att vi älskar Guds barn ser vi därav att vi älskar Gud och håller hans bud. Ty detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. Hans bud är inte tunga" (1 Joh 5:2-3 Bibel2000)