Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Jag gillar hans föreläsningar på youtube. Där fördjupar han och leder fram till de insikter som sen kokats ner i böckerna. Maps Of Meaning är krångligare att ta sig igenom, men den ger mer djup också.
Även om vi aldrig mer hörde talas om honom igen, så är han redan etablerad som en av vår tids främsta tänkare.
Jag läste en kommentar om boken som löd - även om du inte håller med om hans budskap, så kommer du gilla att läsa boken ändå. Jag kanske skulle läsa boken då. Ska kolla om den finns på Storytel. En av tre punkter vi inte delar är synen på barnuppfostran han och jag.
5 Do not let your children do anything that makes you dislike them. Ja fast tvärtom. My children can't do anything to make me dislike them.
Och detta.👇
Remember that children are born with Original Sin and have a huge capacity for Evil.(?) They are not Innocent Beings. They need Discipline if they are going to grow up to be even vaguely worthwhile humans.
And slap them if necessary – don’t listen to what the lefties say.
Vad tycker du själv om den delen?
Själv gjorde jag en Astrid Lindgren. Och det funkade också bra.
”Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.”