2020-04-05, 03:04
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Jag har faktiskt redan tagit mig tid att sätta mig in i både personen och budskapet nu ikväll. Jag dissar inte något som jag inte vet vad det är. Det är nog inte riktigt min grej han förespråkar iofs. Men det är ju ändå lite intressant att jag passade in på 9 av 12 av hans punktlista.... Jag är hur som helst glad att han verkar ge många män lite hopp om livet. Vad budskapet än må vara, så är det resultatet som räknas.
Jag gillar hans föreläsningar på youtube. Där fördjupar han och leder fram till de insikter som sen kokats ner i böckerna. Maps Of Meaning är krångligare att ta sig igenom, men den ger mer djup också.
Även om vi aldrig mer hörde talas om honom igen, så är han redan etablerad som en av vår tids främsta tänkare.
Citera
2020-04-05, 03:30
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag gillar hans föreläsningar på youtube. Där fördjupar han och leder fram till de insikter som sen kokats ner i böckerna. Maps Of Meaning är krångligare att ta sig igenom, men den ger mer djup också.
Även om vi aldrig mer hörde talas om honom igen, så är han redan etablerad som en av vår tids främsta tänkare.

Jag läste en kommentar om boken som löd - även om du inte håller med om hans budskap, så kommer du gilla att läsa boken ändå. Jag kanske skulle läsa boken då. Ska kolla om den finns på Storytel. En av tre punkter vi inte delar är synen på barnuppfostran han och jag.

5 Do not let your children do anything that makes you dislike them. Ja fast tvärtom. My children can't do anything to make me dislike them.

Och detta.👇
Remember that children are born with Original Sin and have a huge capacity for Evil.(?) They are not Innocent Beings. They need Discipline if they are going to grow up to be even vaguely worthwhile humans. And slap them if necessary – don’t listen to what the lefties say.

Vad tycker du själv om den delen?

Själv gjorde jag en Astrid Lindgren. Och det funkade också bra.

”Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.”
Senast redigerad av Propulsiv 2020-04-05 kl. 03:38.
Citera
2020-04-05, 07:33
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Jag gör.
Det går inte att integrera mordiska psykopater.
Dessa uttalanden är inte freudianska felsägningar.
De upprepas dagligen och med så mycket makt som de har idag, kan du inte ens avlusa rabatten längre.
Nu tar de makten i FN, EU och andra viktiga organisationer dit kvinnor skickas för "toppjobb". Nu senast Birgitta Olsson som fått ett toppjobb i Washington. Wallström fick toppjobb i FN osv...

Jag förstod först inte vad du menade med mordiska psykopater. Var det inte feminister som skulle integreras i den här tråden? Sen föll poletten ner. Du upplever alltså feminister som mordiska psykopater? För i så fall kan jag förstå att du är stressad.
Citera
2020-04-05, 09:18
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt redan tagit mig tid att sätta mig in i både personen och budskapet nu ikväll. Jag dissar inte något som jag inte vet vad det är. Det är nog inte riktigt min grej han förespråkar iofs. Men det är ju ändå lite intressant att jag passade in på 9 av 12 av hans punktlista.... Jag är hur som helst glad att han verkar ge många män lite hopp om livet. Vad budskapet än må vara, så är det resultatet som räknas.

Japp.

Det är en bra bok även om man redan prickat många delar (boken är skriven i essäform, 1 punkt 1 kapitel. och jag tror det är en nedbantad lista från 20-22 punkter), det är inte så mycket tipps som det är omskrivningar för "mänsklighetens sannanigar", mest att det inte låter så kul om man läser dem raktup och ner ur tex bibeln.

Kan även rekomendera att titta på några av de intervjuere han gjort med inteligenta (nåja) feminster,
många feministaka myter och "utgångspunkter" problematiseras, han bemöter även dumheter om honom som florerar (subsantslösa) även i detta forum.

alltid extra kul med en man som gjort mer för enskilda kvinnor än varje självutnämnd feminst född från 1970 och framått.

med cathy newman
https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54

med helen Lewis
https://www.youtube.com/watch?v=yZYQpge1W5s
Citera
2020-04-05, 09:29
Medlem
Citat:
Jag läste en kommentar om boken som löd - även om du inte håller med om hans budskap, så kommer du gilla att läsa boken ändå. Jag kanske skulle läsa boken då. Ska kolla om den finns på Storytel. En av tre punkter vi inte delar är synen på barnuppfostran han och jag.

5 Do not let your children do anything that makes you dislike them. Ja fast tvärtom. My children can't do anything to make me dislike them.

Och detta.👇
Remember that children are born with Original Sin and have a huge capacity for Evil.(?) They are not Innocent Beings. They need Discipline if they are going to grow up to be even vaguely worthwhile humans. And slap them if necessary – don’t listen to what the lefties say.

”Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.”

Det är inte Jordans citat ut den "suriga artikeln" jag bifogade, utan en pk journalist (även om hans sammanfattningar nog va skrivina med en gnutta ironi ) .

Och tyvärr har jordan p rätt, ideen om att barn föds som änglar och att föräldrar "förstör" dem, är en av många ovetenskapliga vänster ideer.
Citera
2020-04-05, 09:36
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är inte Jordans citat ut den "suriga artikeln" jag bifogade, utan en pk journalist (även om hans sammanfattningar nog va skrivina med en gnutta ironi ) .

Och tyvärr har jordan p rätt, ideen om att barn föds som änglar och att föräldrar "förstör" dem, är en av många ovetenskapliga vänster ideer.

Nej. Det var din länk jag läste. Den du la till i kommentaren där du även skrev stegen. Hur som helst så är det inga politiska idéer jag grundar min egen uppfattning på, det är erfarenhet. Hur som helst, där är vi inte överens. Och behöver inte vara det heller. Vad är grejen med att behöva övertyga andra hela tiden. 😆
Citera
2020-04-05, 09:44
Medlem
Citat:
Nej. Det var din länk jag läste. Den du la till i kommentaren där du även skrev stegen. Hur som helst så är det inga politiska idéer jag grundar min egen uppfattning på, det är erfarenhet. Hur som helst, där är vi inte överens. Och behöver inte vara det heller. Vad är grejen med att behöva övertyga andra hela tiden. 😆

(pecis den länken va artikelsförfattarrans (därför jag skrev, "med suriga komentarer", Media i väst är vänsterideologisk, så snart rasism blir pk kommer de alla va nazister i media istället...,igen...)

Samma här, grundar inte heller mitt barns uppfostran på ideologiska eller politiska "ideer", vem vet , helt plötslögt tycker "staten" att barn ska "utforska sin sexualitet" med vuxna igen.... vidirgt..

Du kommer nog gilla Jordans ideer om barnuppfostran, snubben är klinisk psykolog, har en skock egna bar, och häpnadsväckande nog även jobbat inom förskolan....
Citera
2020-04-06, 00:44
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Och detta.👇

Jag anser nog att han har rätt. Det finns potential för ondska i oss alla, men det är ytterst ovanligt att vi behöver eller drivs att utöva det. Tänk dig att någon våldför sig på ditt barn, så vaknar det...
Denne någon började också som oskyldig i början.
Citera
2020-04-06, 00:59
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag förstod först inte vad du menade med mordiska psykopater. Var det inte feminister som skulle integreras i den här tråden? Sen föll poletten ner. Du upplever alltså feminister som mordiska psykopater? För i så fall kan jag förstå att du är stressad.
Menar du som i #killallmen? Eller det hyllade SCUM-manifestet (Society for cutting up men)? Eller du kanske tänker på Gudrun Schyman som sa att alla män är talibaner, "Män är djur", sa Ireen von Wachenfeldt, Linda Snecker sa i riksdagen att alla män är våldtäktsmän utan att någon sa ifrån och den här kanske du inte sett? https://youtu.be/zHHNAIpuGqc

Såhär, avhumaniseringen av män har pågått i snart 40 år. Jag är förvånad om du inte sett det redan.
Det har gått så långt att unga pojkar vill skära kuken av sig och bli flickor...
Citera
2020-04-06, 01:09
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Jag anser nog att han har rätt. Det finns potential för ondska i oss alla, men det är ytterst ovanligt att vi behöver eller drivs att utöva det. Tänk dig att någon våldför sig på ditt barn, så vaknar det...
Denne någon började också som oskyldig i början.

Kolla här. Detta är nästan exakt samma ord.👇

Alla borde verkligen läsa den här boken någon gång i sitt liv för att bli påminda om att medmänsklighet inte nödvändigtvis är något permanent, och att vi alla bör vara observanta på det primitiva och våldsamma mörker som existerar inom oss och som aldrig på riktigt kommer att försvinna.

Det är en text som jag har burit med mig ända sen min pappa han mig boken, när jag var sju år. Och sa att detta är den enda boken man behöver läsa. Sen vet man allt man behöver veta i livet. Budskapet är ju samma som du just skrev. 😳
Citera
2020-04-06, 01:14
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Menar du som i #killallmen? Eller det hyllade SCUM-manifestet (Society for cutting up men)? Eller du kanske tänker på Gudrun Schyman som sa att alla män är talibaner, "Män är djur", sa Ireen von Wachenfeldt, Linda Snecker sa i riksdagen att alla män är våldtäktsmän utan att någon sa ifrån och den här kanske du inte sett? https://youtu.be/zHHNAIpuGqc

Såhär, avhumaniseringen av män har pågått i snart 40 år. Jag är förvånad om du inte sett det redan.
Det har gått så långt att unga pojkar vill skära kuken av sig och bli flickor...

Ja det är några feminister som har skitit i det blå skåpet, och uttalat idioti. Vissa feministers uttalande är inte vad hela Sveriges feminister skriver under på. Ok?
Citera
2020-04-06, 09:05
Medlem
Problemet som jag ser det är när allt fler kvinnor blir feminister finns det färre kvinnor som män kan ha relationer med. Man ser det på att det blir allt fler Incels omkring 30% i USA som har en relativt jämn könsbalans. Feminister skaffar sig en allt lägre kärlek till män och tillslut når de en nivå där de inte längre kan ha relationer med män ,därför är det mycket vanligt nuförtiden att kvinnor skaffar sig samkönade partners , det har kommit mest de senaste åren. Vad man än söker på som kommer upp Lesbiska relationer på youtube. T.ex om man söker på Interacial couple så kommer det upp en massa svar av lesbiska kvinnor. Söker man på reaktioner på musik så kommer det upp lesbiska som reagerat ungefär 10%. Det kommer aldrig upp några bögar.

Dessa lesbiska kommer finnas i samhället och kommer aldrig att ändra sig och de kommer skaffa barn i lesbiska relationer. Frågan är vad kan män göra istället och då framförallt vita män som har otroligt svårt få en partner att leva med i USA och skaffa barn med.

1. Hitta en fru i ett annat land som vill komma till USA och samtidigt stänga gränsen för män mot Syd-Amerika. Det skulle kunna öka andelen män som får en partner på lång sikt med några procent. Feministerna motsätter sig det här mest p.g.a att de hatar att män ska ha något som de uppfattar som positivt. Feministerna är för öppna gränser där det väller in män från 3:e världen. Tyvärr har feministerna många manliga supportrar speciellt i det Demokratiska partiet ,men det finns kvinnor som förstår att om de mentala hälsan hos män ska vara bättre , så är det bästa , att de finna en partner som gillar dem. Självmord skulle gå ner avsevärt.

2. Interacial relation: Vita män har varit dåliga på skaffa relationer med svart kvinnor ,svarta kvinnor har svårt att få relationer ,detta p.g.a att svarta män gifter sig med vita kvinnor ,speciellt när de blir rika. Många svarta kvinnor har faktiskt börjat inse att det är bra att ha relationer med vita män. Statistiskt så tror jag att det kommer öka ,förr var det dubbelt så många svarta män i interacial relation som svarta kvinnor ,men nu verkar statistikerna förbättras och till slut kan vi nog se lika många svarta kvinnor som män i dessa relationer. Förr vita män innebär det ett par procent större chans till relationer.

3. Försöka få att par skaffar flickor istället för pojkar. Den naturliga födelsetalen för USA är 1044 male på 1000 female. Det vore bra om det vart 102 pojkar på 100 flickor födda. Det finns jättemånga kvinnor i USA som inte har någons som helst kärlek till pojkar och vad vi borde göra är att övertala dem att skaffa flickor. Detta kan göras på många sätt och vetenskapen utvecklas i det området.

Vad vi jobbar mot är en kurva där allt fler kvinnor avstår från män ,den har en ganska brant stigning. Jag tycker både kvinnor och män borde hjälpas åt för att hjälpa till att kompensera och hjälpa männen.

Integrera feministerna blir svårt ,eftersom de har ingen kärlek till män , och de kommer inte vilja integreras med män , de vill helt enkelt inte. Det är bättre om de får utvecklas självständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in