2020-03-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte?

- ”Vi förutsätter att alla män är våldtäktsmän”,
Linda Westerlund Snecker

– ”Män är djur”
Ireen von Wachenfeldt

– ”Svenskarna slår kvinnorna för att göra klart att de kan kuva dem, även om de har förlorat makten över dem utanför hemmet.”
Margareta Winberg

– ”Samma normer, samma strukturer och samma mönster finns i såväl talibanernas Afghanistan som i Sverige. Mer konkret betyder det alltså att män som grupp systematiskt exploaterar kvinnors kärlekskraft. Män får mer än de ger. Kvinnor ger mer än de får.”
Gudrun Schyman

- ”Mannen är en biologisk olycka”
Valerie Solanas

– ”Äntligen en skitförbannad kvinna som tillåter sig vara det, som uppfinner en så rolig grotesk sammanställning som Society for cutting up men och sedan agerar ut det som är så gräsligt förbjudet i Skandinavien: Manshat.”
Nina Lekander

Jag förmodar att jag inte behöver länka till vad "fotfolket" säger och gör, de är välrepresenterade i media

Slö jag har läst flera inlägg av dig som jag gillar , jag anar en god analytisk förmåga med ett vasst intellekt och klarsynthet. Fortsätt så
Citera
2020-03-22, 21:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag häpnar fortfarande över vilka egenskaper som kan läggas på feminism trots att jag läst forumet i flera år.

Var det där första gången du hört åsikten att feminism saknar verklighetskontakt och lägger skuld på män?

Är du på riktigt människa?
Citera
2020-03-23, 09:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Var det där första gången du hört åsikten att feminism saknar verklighetskontakt och lägger skuld på män?

Är du på riktigt människa?
Trådens beskyllning var nyskapande i floskelbanken som antifeminister använder som halmgubbar.
Citera
2020-03-23, 09:45
Medlem
Feminister lever nu inte speciellt "samhällsonyttigt".

De tillhör inte de grupper som ex är mest kriminella, våldsamma eller skiter i skolan eller tillhör nån drogkultur alla exempel på olika samhällsonyttiga beeteenden som mer behöver "integreras" i samhället.
Citera
2020-03-23, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det är ingen bra lösning, då skulle vi gå miste om alla dessa drivna och intelligenta kvinnor som jobbar som jurister, arkitekter, läkare, veterinärer osv. Ingen tjänar på att de "går hemma" och mår skit.

Källa på att de mådde skit?

kvinnor va lyckligare på 50 talet än 1990, 2000. 2010 talet.
Citera
2020-03-23, 09:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag förstår inte relevansen för trådens ämne

Det har den inte, det var ett svar på ditt inlägg (som inte heller hade något med tråden att göra)
Citera
2020-03-23, 10:36
Medlem
Citat:
Källa på att de mådde skit?

kvinnor va lyckligare på 50 talet än 1990, 2000. 2010 talet.
Källa på att kvinnor var lyckligare på 50 talet tack.
Citera
2020-03-23, 11:20
Medlem
Slottsherres avatar
Problemet är väl snarare att återanpassa bittra, kvinnohatande män i det moderna, mer jämlika, samhället, när de förlorat många av sina privilegier.
Dom känner sig utslagna och utanför och behöver någon form av stöd.
Senast redigerad av Slottsherre 2020-03-23 kl. 11:24.
Citera
2020-03-23, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Källa på att kvinnor var lyckligare på 50 talet tack.

Nja. du borde ha lärt dig att jag vid det här laget att jag använder "jag tror" eller "jag tycker" när det inte handlar om veriferbar fakta. Jag är ju inte "genusvetare".

Så du kan gott själv gå ut och hitta den informationen, "lär en man och fiska..." osv. ,den är inte svår och finna och grunddatan är tydlig och konsekvent över tid.
Citera
2020-03-23, 12:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Problemet är väl snarare att återanpassa bittra, kvinnohatande män i det moderna, mer jämlika, samhället, när de förlorat många av sina privilegier.
Dom känner sig utslagna och utanför och behöver någon form av stöd.

De är tyvärr förlorade, problemen för "män" börjar som väldigt tidigt idag (framförralt inom skola och omsorg).

Den största skadan är tyvärr andelen barn som växer upp utan närvarande fäder, och den ökar i alla "feminiserade länder". det är även tragiskt för män och kvinnor, men de är ju vuxna och får acceptera att deras olycka är deras eget hantverk. Barn däremot är det oerhört synd om.

Som tur är är feminism än radikal avvart, så troligtvis krymper den ihop för att såsmåingom tystas helt i våra institutioner, i sverige troligtvis till nästa val, ev det nästkommande.

Men visst det är synd om de förtryckta männen, de har ju historiskt lidit av klassförtryck på samma sätt som kvinnor, men tyvärr inte så mycket någon annan än de själva kan göra något åt idag.
Citera
2020-03-24, 02:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nja. du borde ha lärt dig att jag vid det här laget att jag använder "jag tror" eller "jag tycker" när det inte handlar om veriferbar fakta. Jag är ju inte "genusvetare".

Så du kan gott själv gå ut och hitta den informationen, "lär en man och fiska..." osv. ,den är inte svår och finna och grunddatan är tydlig och konsekvent över tid.

Jag tror inte de var lyckligare på 50-talet, visst "alla" hade jobb och en familj kunde överleva på en lön. Många kvinnor som "gick hemma" blev totalt understimulerade och uttråkade.

Sen kom nästa generation och gjorde revolt mot att gå i pappas och mammas fotspår, jobba på fabrik i 30-40 monotona år lockade inte de unga, de experimenterade med droger och brände bh:ar. Nästa generation, 70-talet, blev helt androgyna förutom Tom Jones haha. Nämen vafan det där går upp och ner.

Jag har inte sett någon statistik, men jag tror inte kvinnor var lyckligare på 50-talet, överlag.

Det som gör oss olyckliga nu är alla val och distraktioner. Men det finns en ny motvåg av folk som går "offline" flyttar till landet, bor kollektivt (i modern tappning) osv.
Citera
2020-03-24, 07:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tror inte de var lyckligare på 50-talet, visst "alla" hade jobb och en familj kunde överleva på en lön. Många kvinnor som "gick hemma" blev totalt understimulerade och uttråkade.

Sen kom nästa generation och gjorde revolt mot att gå i pappas och mammas fotspår, jobba på fabrik i 30-40 monotona år lockade inte de unga, de experimenterade med droger och brände bh:ar. Nästa generation, 70-talet, blev helt androgyna förutom Tom Jones haha. Nämen vafan det där går upp och ner.

Jag har inte sett någon statistik, men jag tror inte kvinnor var lyckligare på 50-talet, överlag.

Det som gör oss olyckliga nu är alla val och distraktioner. Men det finns en ny motvåg av folk som går "offline" flyttar till landet, bor kollektivt (i modern tappning) osv.

Statestiken är tydlig . Kvinnor har blivit mindre lyckliga i alla åldersgrupper de senaste 20åren, nedgången har pågott sen 70talet (därför den är populär att prata om i usa o storbritanien, med koppling till 2wave feminism)

Män har blivit något lyckligare (men det är en mycket liten ökning så den får nog säga ligga inom felmarginalen)

Om det visade sig att feminism var orsaken till kvinnors ”relativa” nedgång i lycka, skulle du fortfarande kalla dig feminist ?

Men det är naturligtvis bra att du är lyckligare än vad din mamma och mormor va i din ålder.

Dina antaganden saknar tyvärr underlag i statestiken.

Ett som inte gör det är. (Subgrupper som drar ner snittet bland kvinnor)

Kvinna utan barn 30-40år
Kvinna utan barn och partner (40+ år)

Det finns några till men med mindre avvikelse som påverkar, tex sysselsättning , men understimulerad i hemmet är inte värre än överstimulerad i karriären)
Senast redigerad av slö 2020-03-24 kl. 07:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in