Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Sverige mörkar inte per se. När någon dör i Sverige eller någon annan stans så vet man inte då vad en person dog av.
538 är väldigt duktiga på prognoser speciellt val. I den här videon diskuterar man svårigheter med prognoser angående corona. Man tar även upp problemen med antal döda.
https://fivethirtyeight.com/features/politics-podcast-why-forecasting-covid-19-is-harder-than-forecasting-elections/
FHM tar upp att Norge redovisar sina döda annorlunda. Jag vet inte om det stämmer. Men jag vet att Norge har helt annat sätt att redovisa anmäld brottslighet på jmf med Sverige. Där redovisas endast de grövsta brottet.
Jmf länder statistiskt vad det än är är jättesvårt.
Sen får vi vänta minst 5-10år innan vi vet vad denna epidemi kommer kosta i liv och hälsa.
Läste någonstans att kineserna hade underrapporterat döda med 40 gånger men då har de nog underrapporterat antal smittade med minst 100 gånger och det är inte ens säkert de har fuskat med vilja. Även om jag tror delar av samhället har gjort det.
Man kan inte göra fel med det dubbla och innan folk ens vet om felet går man ut i media och det första man säger är " vi döljer inget"
Antagligen är det någon, några som sett det och hört av sig till media och Tegnell och media har kommit överens om att få det att se bättre ut än bäst och snickrat ihop en fin liten fint med " vi döljer inget". Allt för att inte göra mig tex, skitförbannad.
Jag är mamma och vet att när ett barn säger det första den gör " jag har inte gjort något" så är det lika bra att utgå från det värsta. Bita ihop, ta ett djupt andetag, räkna till tio och förbereda sig för katastrofen. Varit med om sådant några gånger.
Det här är detsamma " vi döljer inget" man vill från början tala om att man faktiskt har ljugit eftersom någon har tagit dem på bar gärning.