Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Om du tittar på den markerade texten jag besvarade. Har du fått bilden av att vi värnar om äldre människor i Sverige så kanske du ska lämna den här diskussionen. Vi har redan tillräckligt med människoförakt på Flashback.
Jag vet det. Jag har sett det på nära håll. Resursbristen i äldrevården har länge varit helt ovärdig ett I-land och jag hoppas efter detta att den som föreslår ytterligare nedskärningar helt enkelt får stryk av folket.
I min kommun stoppades nu planerade nedskärningar inom äldrevården. Det är ju uppenbart att den som tog beslutet från första början är hemsk.
Men faktum kvarstår att vi inte försöker rädda folk med IVA när de får influensa utan låter dem dö. Hade det varit lika högt prioriterat hade "stormen varit här" var och varannan vårvinter. Jag vill veta varför Greta 92 med Corona ska räddas till varje pris men ingen brydde sig om Berit 92 som dog en naturlig död på sitt äldreboende av influensa.
Just Flashback vill jag ha svar ifrån för ni är jävligt angelägna om att ta upp bristen på IVA-platser, vilka som prioriteras bort och att nämna ordet "triage" tusen gånger om dagen. Vill bara veta vart ni var för 2 år sedan när tusentals äldre inte fick vård. Äckliga hycklare.