2020-04-04, 23:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Det är mer än uppseendeväckande, det är rent motbjudande. Lägg till kraftig uppskrivning av spelarvärde så de får positivt eget kapital och undviker likvidation ...

Må de brinna i helvetet!

Känns som de bara är i lilla landet lagom sånt här trams får förekomma. Jag förstår inte deras besatthet av att överleva när de ändå kommer gå åt helvete vad dom än gör? Låt säga att alla deras bullshit lösningar håller dom flytande. Hur ska dom betala ut löner, skulder till kommun och leverantörer? Kommer inte finnas en jävel som kommer låta dom betala mot faktura och den sista som vill skeppa in pengar kommer troligtvis om han inte redan fått sin dom att sitta i fängelse.

Media och övriga klubbar står bara och kollar på. Var är kritiken och stormen mot detta spektakel till luftslott?

Jag hoppas att efter detta debaclet kommer det finnas regler och liknande som gör att något sådant här aldrig någonsin får hända igen.
Citera
2020-04-05, 08:36
Medlem
zebra121s avatar
Ni som i tråden har hotat med bojkott till JKA på bortamatchen mot Östersund vill jag kalla är de största hycklarna om ni mot förmodan ändå står på bortaläktaren när serien startas.
Citera
2020-04-05, 09:49
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Känns som de bara är i lilla landet lagom sånt här trams får förekomma. Jag förstår inte deras besatthet av att överleva när de ändå kommer gå åt helvete vad dom än gör? Låt säga att alla deras bullshit lösningar håller dom flytande. Hur ska dom betala ut löner, skulder till kommun och leverantörer? Kommer inte finnas en jävel som kommer låta dom betala mot faktura och den sista som vill skeppa in pengar kommer troligtvis om han inte redan fått sin dom att sitta i fängelse.

Media och övriga klubbar står bara och kollar på. Var är kritiken och stormen mot detta spektakel till luftslott?

Jag hoppas att efter detta debaclet kommer det finnas regler och liknande som gör att något sådant här aldrig någonsin får hända igen.

Tyvärr finns det gott om naiva hycklare i deras omgivning som blundar för verkligheten och är mer än villiga att gå in med pengar i detta luftslott.

Sedan har jag svårt att se att det kommer en ändring av regler och bestämmelser som skulle stoppa denna typ av luftslottsbyggen i framtiden, därtill är SvFF sannolikt för korrumperat
Citera
2020-04-05, 10:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Du inser nog själv att ni bör vara tysta gällande skattefrågor överhuvudtaget med tanke på er historik. Inte direkt så att jag aktivt vill hetsa mot ifk om detta men när du leker Allan Ballan och menar att andra lag livnär sig på skattemedel var jag faktiskt tvungen att kommentera.

Du får gärna kritisera hur INDIVIDER i klubben agerade, det är som sagt draget i domstolar och kluben blev ett brottsoffer och ansett som oskyldiga på det sättet.
Det finns inget mer att säga om det.

Även om det varit klubben som agerat fel gör det inte att man inte kan kritisera andra som gör fel (och mångfalt dessutom).
Men vi eftersom detta är som vanligt att det inte inses skillnaderna i agerandet lämnar vi det där.

Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Intressant frågeställning! Blåvitt är en hyfsat stark kandidat också

Kim Christensen
Adam Johansson, Mattias Bjärsmyr, Ragnar Sigurðsson, Haitam Aleesami
Niclas Alexandersson, Pontus Wernbloom, Jakob Johansson, Stefan Selaković
Marcus Berg, Tobias Hysén

Rogne var ju en gigant dock, det pågår ju nån omröstning via barabens twitter eller vad det är också där Rogne kom före Bjärsa vilket fick Tobbe att ryta till.
Det går givetvis att argumentera likt Tobbe att Bjärsa varit längre i klubben etc men ska man bara gå på ren kvalité är givetvis Rogne bättre.

Sedan är det givetvis svårt på mitten med, men det fåtal matcher Farnerud var hel var han ju magiskt bra liksom May var bra en kort period med.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Ni som i tråden har hotat med bojkott till JKA på bortamatchen mot Östersund vill jag kalla är de största hycklarna om ni mot förmodan ändå står på bortaläktaren när serien startas.

Det kommer förhoppningsvis inte ens finnas nåt ÖFK att se när det väl börjar så det inte ens blir en fråga om bojkott eller ej.
Citera
2020-04-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Rogne var ju en gigant dock, det pågår ju nån omröstning via barabens twitter eller vad det är också där Rogne kom före Bjärsa vilket fick Tobbe att ryta till.
Det går givetvis att argumentera likt Tobbe att Bjärsa varit längre i klubben etc men ska man bara gå på ren kvalité är givetvis Rogne bättre.
För att komma med i en sådan elva tycker jag ändå man ska ha hållit riktigt bra klass över tid. Rogne var en gigant våren 2015, men efter skadan kom han aldrig upp i samma nivå (även om han fortfarande var mittback av hög allsvensk klass). Detta gäller även en spelare som Kalle Svensson som var magisk vårsäsongen 2006. Bjärsmyr och Ragnar är, enligt mig, de två mittbackar som varit bäst över tid.

Inser nu, med samma med logik, att det kanske är lite tveksamt att välja Berg före Vibe. Ingen av dessa var dock i klubben särskilt länge, och håller Bergs 2007 högre än Vibes 2014.
Citera
2020-04-05, 12:57
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Det kommer förhoppningsvis inte ens finnas nåt ÖFK att se när det väl börjar så det inte ens blir en fråga om bojkott eller ej.

Hoppas du får rätt men Önsketänkande såklart och det är inte alls säkert att de konkar med tanke på att klubben klarat av varenda hinder som uppstått tidigare. Varför skulle de inte kunna klara av även detta? Jag tror på deras KK när jag ser det, tills dess lär de nog hitta ytterligare ett kryphål och spela klart utan problem, tror du inte?
Citera
2020-04-05, 13:04
Medlem
Citat:
Du får gärna kritisera hur INDIVIDER i klubben agerade, det är som sagt draget i domstolar och kluben blev ett brottsoffer och ansett som oskyldiga på det sättet.
Det finns inget mer att säga om det.

Även om det varit klubben som agerat fel gör det inte att man inte kan kritisera andra som gör fel (och mångfalt dessutom).
Men vi eftersom detta är som vanligt att det inte inses skillnaderna i agerandet lämnar vi det där.

Sedan är det givetvis svårt på mitten med, men det fåtal matcher Farnerud var hel var han ju magiskt bra liksom May var bra en kort period med.

Du hetsar mot Östersund dock, där är det tydligen ingen skillnad mellan individ och klubb. Hyckleri på hög nivå.
Citera
2020-04-05, 15:44
Medlem
BarryHeros avatar
Vad hände med denna brasse?
Citat:
I Sverige försöker Bruno Carvalho spela till sig ett kontrakt med svenska mästarna Djurgården.
Hemma i Brasilien är han en sexsymbol - och har vikt ut sig naken för gaytidningen G.
- Jag fick jättemycket betalt och skulle göra det igen om jag fick chansen, säger 29-åringen.
Klubbdirektören Bo Andersson ser inga problem med det.
- Vi bryr oss inte om vad en spelare gjort tidigare i livet. Det enda vi tittar på är hans sportsliga kvaliteter.

"Ett naturligt beslut"

Att visa sig helt naken - till och med de allra intimaste könsdelarna syns - var ett naturligt beslut, enligt brassen.
- Den här tidningen hade tjatat på mig i flera år och till slut ställde jag upp. Min fru var lite skeptisk först men blev nöjd med resultatet. Bilderna togs vid vårt hus vid stranden utanför Rio. Du visar verkligen allt på vissa av bilderna.
- Det är helt normalt i Brasilien.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/difs-brasse-i-homo-utvik/
Citera
2020-04-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad hände med denna brasse?
Blottar-Bosse ser inget konstigt med att hänga ut sig naken?
Color me surprised.
Citera
2020-04-05, 18:55
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Jag börjar nog också mer och mer tycka att man börja utnyttja detta till börja testa att spela höst-vår istället.

Till alla kritiker vill även jag påpeka att det inte skulle bli någon större skillnad vad beträffar tidpunkterna som man ska spela mot hur det är nu. Det handlar ju inte om att spela som tex dom stora ligorna ute i Europa, utan typ den danska modellen ligger väl närmast till hands fast med något längre vinteruppehåll. Vi spelar ju något färre matcher dessutom. Man har ett uppehåll som vanligt i juni/juli på ca kanske en och halv månad. Börje spela från slutet av juli till någon gång i november. Sen vinteruppehåll..exakt som nu, börjar spela sen i slutet av mars till början av juni.
Senast redigerad av Steff83 2020-04-05 kl. 18:58.
Citera
2020-04-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Blottar-Bosse ser inget konstigt med att hänga ut sig naken?
Color me surprised.

Bosse är ju visserligen frikänd och därmed oskyldig.

Men jag undrar ändå, ska en inflyttad bonnläpp som låtsas hålla på Zlatans rasist- och pedofilförening verkligen ta sig ton om brott?
Citera
2020-04-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Jag börjar nog också mer och mer tycka att man börja utnyttja detta till börja testa att spela höst-vår istället.

Till alla kritiker vill även jag påpeka att det inte skulle bli någon större skillnad vad beträffar tidpunkterna som man ska spela mot hur det är nu. Det handlar ju inte om att spela som tex dom stora ligorna ute i Europa, utan typ den danska modellen ligger väl närmast till hands fast med något längre vinteruppehåll. Vi spelar ju något färre matcher dessutom. Man har ett uppehåll som vanligt i juni/juli på ca kanske en och halv månad. Börje spela från slutet av juli till någon gång i november. Sen vinteruppehåll..exakt som nu, börjar spela sen i slutet av mars till början av juni.

Skulle eventuellt fungera för just Allsvenskan, men är i stort sett ej genomförbart i Sverige. Klimatet tillåter inte spel annat än mitten på april till början av oktober när vi pratar Div 2 och nedåt. Att ha ännu längre sommaruppehåll och inte spela fotboll på sommaren, för att istället göra om sporten till en vintersport som enbart utövas på konstgräs. NEJ, tack! Fotboll i Sverige skall vara en sommarsport som utövas på gräs. Det måste vara utgångspunkten i allt. För alla förstår väl att samtliga klubbar mer eller mindre tvingas spela på konstgräs om höst-vår införs? Dessutom har Allsvenskan och andra svenska serier en viss nisch i fotbollsvärlden när vi har matcher under perioder när övriga världen inte spelar. Ger möjlighet till bättre TV-avtal etc eftersom matcherna kan säljas till andra länder där fotbollen har uppehåll.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-04-05 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in