2020-04-04, 16:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jahapp, eftersom det inte blev någon premiär idag så har jag precis simulerat premiäromgången på FIFA

Vi fick fram följande resultat:

IK Sirius – Falkenbergs FF 2-2
Hammarby – Kalmar FF 3-1
BK Häcken – AIK 1-0
IFK Norrköping – Malmö FF 1-1
IFK Göteborg – IF Elfsborg 2-1
Örebro SK – Djurgården 2-3
Östersunds FK – Mjällby AIF 0-0
Helsingborgs IF – Varbergs BoIS FC 1-0

Kommentarer?

Notera att Varberg och Mjällby inte finns med på FIFA och ersätts av Sundsvall och AFC.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2020-04-04 kl. 16:19.
Citera
2020-04-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jahapp, eftersom det inte blev någon premiär idag så har jag precis simulerat premiäromgången på FIFA

Hammarby – Kalmar FF 3-1
BK Häcken – AIK 1-0

Kommentarer?

Notera att Varberg och Mjällby inte finns med på FIFA och ersätts av Sundsvall och AFC.
Många rimliga resultat ändå. Mycket kryss i premiärer brukar vara standard. Nykomlingar brukar börja starkt så kanske att Varberg hade löst en pinne. Häcken-AIK luktar också kryss på förhand. Annars tar jag resultaten rakt av
Citera
2020-04-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Hammarby – Kalmar FF 3-1
BK Häcken – AIK 1-0

Kommentarer?

Jag hoppas du fortsätter varje omgång och visar tabell om inte allsvenskan kommer igång. Kul att Gnaget åkte på stryk
Citera
2020-04-04, 17:54
Medlem
Nu permitterar även Hammarby. Skall bli intressant att se kommentarer från de bajare som tyckte att AIK agerade bedrövligt när de permitterade.
Citera
2020-04-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Nu permitterar även Hammarby. Skall bli intressant att se kommentarer från de bajare som tyckte att AIK agerade bedrövligt när de permitterade.
Vad är det intressanta? Det är klart jag tycker det är lika skevt nu.

Börja i den änden att spelarna går ner med rejäla lönesänkningar. Permitteringar ska enligt mig vara en absoluta nödlösning för att inte belasta staten mer än nödvändigt i en tid som redan är skör.
Citera
2020-04-04, 18:24
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheClitCommander
Många rimliga resultat ändå. Mycket kryss i premiärer brukar vara standard. Nykomlingar brukar börja starkt så kanske att Varberg hade löst en pinne. Häcken-AIK luktar också kryss på förhand. Annars tar jag resultaten rakt av

Precis. Sen var det ganska målsnålt överlag, men det brukar det vara på FIFA när man simulerar. Ja, det är absolut inte omöjligt att Varberg hade tagit poäng. I det här fallet var dom ersatta av AFC. AIK brukar väl ha lätt för Häcken i verkligheten så det är väl den som sticker ut lite att Häcken löste seger där.

Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Jag hoppas du fortsätter varje omgång och visar tabell om inte allsvenskan kommer igång. Kul att Gnaget åkte på stryk

Det kan jag absolut göra om det finns intresse Vi får göra så gott det går i dagens läge
Citera
2020-04-04, 19:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Förbannad. Djurgårdens andratröja är röd. Vad har rött med Djurgården att göra? Djurgården är framförallt blått. Om nån annan färg så gult.

Vita ställ är bättre, även om de inte har nåt med emblemet att göra. Får mig alltid att tänka på Åland...

Men rött?! Värdelös färg. Svårt att få till rätt. Och ni som är historiekunniga vet att det röda i DIF:s emblem är en röd banderoll över det (svenska) blågula.

Fan.

edit: En röd tröja med ett vitt klubbmärke med svarta konturer vore dock riktigt snyggt.
Citera
2020-04-04, 21:06
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vad är det intressanta? Det är klart jag tycker det är lika skevt nu.

Börja i den änden att spelarna går ner med rejäla lönesänkningar. Permitteringar ska enligt mig vara en absoluta nödlösning för att inte belasta staten mer än nödvändigt i en tid som redan är skör.
Förövrigt har även nu Elfsborg permitterat sina spelare förutom att man genomförde en lönesänkning.
Skall bli intressant att se om Häcken bara nöjer sig med en lönesänkning på deras spelare.
Citera
2020-04-04, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Förövrigt har även nu Elfsborg permitterat sina spelare förutom att man genomförde en lönesänkning.
Skall bli intressant att se om Häcken bara nöjer sig med en lönesänkning på deras spelare.

Häcken har gjort både och.
Citera
2020-04-04, 23:29
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster

Om det dra ut på tiden, vilket det sannolikt gör, kommer sannolikt alla klubbar permittera spelare och administrativ personal. När inte ens Sveriges rikaste klubb klarar sig undan utan att permittera, tro då inte att mindre bemedlade klubbar skulle göra det. Dröjer seriestart till augusti-september och det blir spel inför tomma läktare, då kommer vi att ha en slakt av elitklubbar i Sverige.
Citera
2020-04-04, 23:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Om det dra ut på tiden, vilket det sannolikt gör, kommer sannolikt alla klubbar permittera spelare och administrativ personal. När inte ens Sveriges rikaste klubb klarar sig undan utan att permittera, tro då inte att mindre bemedlade klubbar skulle göra det. Dröjer seriestart till augusti-september och det blir spel inför tomma läktare, då kommer vi att ha en slakt av elitklubbar i Sverige.

Oavsett vad vi och motståndarfans tycker så kanske detta är sista räddningen för de hårt ansatta klubbarna. Om de nu ges möjlighet att på ett sätt lindra den ekonomiska förlusten lite så borde de ju vara hjärndött att inte ta varje chans man får?

Att bland annat värva spelare och åka på läger utomlands men samtidigt blöda ekonomiskt tycker jag är mer uppseendeväckande. När man dessutom tigger pengar av fansen så är det något som är fel.
Citera
2020-04-04, 23:50
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Oavsett vad vi och motståndarfans tycker så kanske detta är sista räddningen för de hårt ansatta klubbarna. Om de nu ges möjlighet att på ett sätt lindra den ekonomiska förlusten lite så borde de ju vara hjärndött att inte ta varje chans man får?

Att bland annat värva spelare och åka på läger utomlands men samtidigt blöda ekonomiskt tycker jag är mer uppseendeväckande. När man dessutom tigger pengar av fansen så är det något som är fel.

Det är mer än uppseendeväckande, det är rent motbjudande. Lägg till kraftig uppskrivning av spelarvärde så de får positivt eget kapital och undviker likvidation ...

Må de brinna i helvetet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in