2020-04-04, 22:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad tror du händer om 50% av alla i Västvärlden är öppet arbetslösa? 10 milj blev arbetslösa på bara 2 veckor i USA förra veckan.
Detta är bara början.
Anders Borg spår 20% arbetslsöhet i Sverige till somamren. Vilekt betyder att den kommer vara 30-40% till hösten om detta fortsötter bara några veckor till.
Norge gick från 2& arbetslöshet till över 10% på två veckor.

Du förstår de enorma slitningar på samhället som detta innebär. frö vad? För 100.000 döda i ett vrius. Som dödar 450.000 årligen.

Som sagt. Domedagssnack. Värre än wuhansnuvehetsarna.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Ja, den snabba spridningen tyder på att man struntat i rekommendationerna.
Nu tar man sig till sina sommarställen i påsk och tar möjligtvis med sig sitt beteende och smittan.

Tänker främst att den snabba spridningen tyder på luftburet virus. T-bana, bussar, köpcentrum - you name it...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag har själv funderat på det. Vad gör Tegnell konkret utan att redovisa dagsaktuell statistik? Det kan de väl skicka någon prao att redovisa för, man behöver ju inte vara professor för att läsa från ett Excelark?

Han bara tonar ner allt och säger vad vi inte skall göra, men vad har han gjort egentligen? Om man bytte ut honom mot en blomkruka vad hade skillnaden varit?

Men det är ju på pricken, det är precis den associationen man får visuellt. Jag har lite förstrött funderat på hans utseende och 'blomkruka' är en perfekt sammanfattning.
Citera
2020-04-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Vi får hoppas tror närmaste 2 veckorna så kommer smällen. När folk blivit smittade på påsklovet sen skola, förskola och arbete.

Fast media, kändisar och politiker har tryckt i befolkningen i veckor nu att stanna hemma under påsken. Det kommer synas, det kommer vara väldigt lite aktivitet under påsken tror jag.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Nu pratar en överläkare på Amerikas presskonferens.

Dom ska börja skjuta in blodplasma från tillfrisknade in i sjuka patienter. Det kommer ske över hela landet.

Källa presskonferensen live.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jo det blir intressant (och du såg antagligen min parentes för att göra tydligt skillnaden mellan enskilda och det aggregerade) för att få ett helhetsgrepp.

Har ingen aning om vare sig din ålder eller ditt hälsostatus, men jag som är 60+ är inte ett skvatt orolig för att viruset ska ända mitt liv. Betydligt större oro för andra hemska sjukdomar.

Säkert 98 % av alla som dör i viruset har någon underliggande svaghet (känd eller okänd) som skulle komma fram i något annat sammanhang. Det är därför det blir intressant att se hur dödssiffrorna ser ut för 2020 på det hela taget. Egentligen blir det ännu mer intressant att se skillnaden mellan 2020 och 2021 för att se om det kan spåras några förändringar där.

Helhetsgrepp. Har aldrig varit med om detta tidigare. Inte heller min farsa, Han är rejält rädd. Då har han varit med om mycket. Hans farfar var inte med om denna skiten! Det är fan mycket. Det är så man nästan går sönder.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Borde inte Italien uppnått den där jävla "flockimmuniteten" snart?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Min din logik så är det ju helt ok att klubba ihjäl gamlingar på löpande band. De skulle ju ändå dö så de räknas inte....

Svara på frågan i stället för att komma med felaktigheter. Var och en dör när deras tid är kommen. Hur många döda ser du sammantaget i Sverige för 2021 inberäknat alla döda för alla olika dödsorsaker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ok, då har du verkligen förklarat dig själv utvecklingsstörd. Du tror alltså att det har ett samband? Antal döda och när ett vaccin är framtaget. Låt mig gissa, du tror allt ät en konspiration och det är redan bestämt när man ska sätta in vaccinet?
Nej jag tror ej att de är konspiration. Detta är en bra sjukdom. För vårat samhälle då vi handlar och kommer att turista lokalt. Jag hoppas att Sverige kmr starkt ur denna kris och börjar satsa nationellt igen.
Citera
2020-04-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om man klagar på Sveriges strategi så måste man ju kunna nämna minst ett land, vid namn, i Europa, med en bättre strategi.
Finland.
Citera
Medlem
Rapporterar Sverige Corona-dödstal som sker utanför sjukhusen?
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Varför är folk så rädda för mutationer av detta coronavirus? Är det för mycket zombievirus-filmer som ligger bakom? Det är väl positivt att coronavirus har en förmåga att mutera snabbt. Det ligger inte i virusets intresse att vi ska dö. Då dör ju viruset också. Viruset vill leva och på sikt kommer mutatione r som inte är dödliga selekteras och de värsta formerna dö ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in