2020-04-04, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Stora stabila bolag i olika branscher som har likvida medel att överleva krisen. 10-12 aktier för att sprida risken, kanske några Amerikanska?

Flyg och hotell, nja. Känns för riskabelt.
Nej det har dom inte
Citera
2020-04-04, 17:32
Bannlyst
I dag går jag in med fonder till Tjänstepension och PPM. Väljer Robur Technology och fastigheter. Går in med 25-30% så får framtiden visa om jaggjort rätt eller fel !
Citera
2020-04-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
True true Vilka sjukvårdsbolag har du satsat i?
Jag tittar på SynAct pharma, Vicore pharma och oncopeptides. Visserligen högrisk allihoppa.
SÅ jämnar ut med lite Astra också.

QLife Holdings och Glycorex Transplantation ligger under min bevakning, Asarina Pharma verkar många fått upp ögonen för med.
Citera
2020-04-04, 18:53
Medlem
Jag har inte handlat något av resterande likviden.

HM är intressant, men man kan nog avvakta lite där. Q1 rapporten hade skickat upp HM över 200 tror jag om inte corona varit.

Jag är lite bekymrad och kan tycka börsen borde fallit mer.
Citera
2020-04-04, 19:16
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
True true Vilka sjukvårdsbolag har du satsat i?
Jag tittar på SynAct pharma, Vicore pharma och oncopeptides. Visserligen högrisk allihoppa.
SÅ jämnar ut med lite Astra också.
Hej, främst Sorrento, I-mab och Moderna Inc.
Har i några andra också, men större poster i dessa.
Astra har ju visst samarbete med Moderna..
Citera
2020-04-04, 20:13
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
I dag går jag in med fonder till Tjänstepension och PPM. Väljer Robur Technology och fastigheter. Går in med 25-30% så får framtiden visa om jaggjort rätt eller fel !

Håller tummarna!

Jag själv undviker fastigheter nu, och tror mer på läkemedel om vi pratar fonder och inte individuella aktier. Även om en hel del är intaget redan så tror jag att det kommer att vara en period på minst ett år då konsumenters kommer att ligga på hälsa, stora statliga investeringar inför kommande kriser i såväl forskning som materiel.
Citera
2020-04-04, 20:15
Medlem
HM ska gå ner mycket mer innan det är värt att gå in. Undra vilka personer som gick in på den vid 126 i fredags, otrolig FOMO som styr just nu.

Swedbank har jag följt ett tag nu och tradar med den. Gillar den mycket av flera anledningar och går man in idag är det ett grymt köp. Däremot är det mer boten från USA som håller kursen nere än Corona, därför är det ingen stress och finns bättre köp kortsiktigt just nu.
Citera
2020-04-04, 21:00
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttarn
Det här med inprisat och att börsen är framtidsäker etc är inte hållbart i dessa tider. Kolla vad som hände igår när den förväntade arbetslösheten var över förväntan och allt störtdök.
Menar du att marknaden skulle förväntat sig att den förväntade arbetslösheten var över förväntan?
Citera
2020-04-04, 21:34
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur tror ni börsen öppnar nästa vecka? Dels vad ni tror om första timmarna på måndag, dels vad ni tror om första dagarna - Måndag & Tisdag.

Tänkte gå in med lite sparkapital eventuellt. Var det dumt att inte gå in tidigare förresten? Trodde börsen skulle fortsätta ner till åtminstone -35%(årsbasis), med tanke på det unika läget med en nedstängd ekonomi globalt i princip..

Tack på förhand.
Citera
2020-04-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Menar du att marknaden skulle förväntat sig att den förväntade arbetslösheten var över förväntan?

Nu blev jag själv förvirrad av mitt inlägg. Marknaden har haft fel och kommer att fortsätta ha fel i sina räkningar. Att tro att börsen har allt inräknat är inte något jag skulle ta med i räkning när jag tar ett beslut
Citera
2020-04-04, 23:19
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttarn
Nu blev jag själv förvirrad av mitt inlägg. Marknaden har haft fel och kommer att fortsätta ha fel i sina räkningar. Att tro att börsen har allt inräknat är inte något jag skulle ta med i räkning när jag tar ett beslut
Marknaden har såklart alltid fel eftersom ingen kan se in i framtiden.

Vad är rätt pris på ett bolag vars framtida produkt har 50/50 chans att antingen bli världens succé eller en flopp som kursar företaget?

Att allt är inprisat betyder inte att marknaden har förutsett vad som kommer att hända, det betyder att med den information som finns tillgänglig så har marknaden kollektivt satt ett pris på risken/chansen.

De som får rätt säger sen i efterhand att det var självklart. De som hade fel är oftast tysta.
Citera
2020-04-05, 03:41
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Som jag skrivit tidigare så finns det ETF:er man kan köpa som följer antingen oljepriset eller oljebolagen. USO följer oljepriset men kan ge avgifter när kontrakten byts och XOP som jag äger följer oljeföretagen. Det rekommenderas framför en massa företag som ingen vet när de kommer gå upp igen.

Det var det jag antog att exemplet med silver gjorde. Men när jag låg på minus totalt trots att den gått upp två dagar i rad (om än väldigt lite) så undrade jag om jag missuppfattat. Helt ny på ETF/certifikat, så det kanske bara var avgiften som drog ner det till minus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in