Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Ok, så nu är det förskolefröknarna de nya experterna vi skall lyssna på?
Jag förstår dock deras desperation, jag hade känt precis likadant. Men att du använder vad de tycker, för att avgöra om FHM är en pajasmyndighet blir ju rätt patetiskt
Utfärdar man rekommendationer som omöjligen kan följas så känns det dock något pajasaktigt. De måste vara fullständigt medvetna om hur tex en förskola och barnen där fungerar och att rekommendationerna därför inte fungerar där och vad som sker när klasser eller avdelningar slås ihop pga allt fler sjuka lärare och barnskötare.
När det också finns teorier från experter i utlandet om att mängden virus avgör hur svårt sjuk man blir känns det som medveten misshandel av personal inom skola och barnomsorg. När asymptomatisk smitta de facto existerar och barn med covid-19-smittade föräldrar ska gå till skola/förskola.... Personalen har ingen skyddsutrustning, inte ens när blöjor ska bytas (smitta via avföring finns), när barn gråter, snörvlar, nyser och kladdar överallt.
Ja, jag börjar luta åt att vissa beslut av FHM är riktigt pajasaktiga eller åtminstone människofientliga.
I förskolan där mitt yngsta barn går har nästan alla leksaker tagits bort eftersom personalen inte hinner rengöra dessa flera gånger om dagen. (Personalstyrkan är nere på 20%) Även om de hann rengöra flera ggr/dag hinner lilla Kevin kladda ner dem tills Albin stoppar klossen i munnen.