2020-04-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Jo, men betänk det onödiga i att ha människor liggande som ändå kommer dö oavsett respirator eller ej.. tänk dig ett komatillstånd som aldrig kommer återfå medvetandet eller just svårt multisjuka.. hajar du?

En multisjuk 100 åring tillfrisknande efter sjukhusvistelse i Kina, samma land som den humanitära stormakten Sverige brukar kritisera för deras människosyn.
Citera
2020-04-04, 20:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Frankrike 1.053
Säkerligen inkluderar ytterligar ackumelerade dödsfall från en del äldreboenden (som igår och i förrgår).

-----

Antal dödsfall per capita är nu 7 ggr fler i Frankrike än i Tyskland! Hur sjutton är det möjligt?? Vad jag minns kom smittan t o m tidigare till Tyskland än Frankrike (minns klustret i Bayern!).
Citera
2020-04-04, 20:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Fast din ilska / irritation är inte samma som fakta ?

Vi har vidtagit åtgärder i Sverige om du inte vet om det ? Att vi dessutom är ett folkslag som generellt är lite distanstagande, ej särskilt fysiska, sällan har generationsmiddagar, träffar
Sällan gamle farfar och dessutom är majoriteten nog intelligenta att ta till sig råd, rekommendationer, förstå dessa samt även följa dom.

Alla kulturer har inte samma sätt som vi och då behöver man förbjuda.

Fullt rimligt. Helt i sin ordning och även- SMART
men du kan inte nämna dessa fantastiska åtgärder?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selim69
Hur många ggr törs man använda engångsmaskerna om man bara använder dem när man handlar?

Insidan får inte röras. Tumregeln för dessa masker är att de är avsedda för en arbetsdag (8-10 timmar)
Jag använder inte dem mer än en gång för att vara på den säkra sidan.
Tänk dig att andas in skiten om det visar sig att hela masken har fullt med virus.
Men samtidigt så dör viruset efter 1-2 dagar på ett papper.

Skyddshandskar och glasögon är ingen dum idé heller.
Får gå runt med mina snygga Gucci-glajjer. 😎
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-04 kl. 20:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
SMITTADE INTE DÖDA! Kan du inte läsa?
På döda med. Det da tegnell hela veckan.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Men det är etiskt att låta äldre kippa efter luft som en fisk på land tills döden befriar dem ?
Inte ens fiskar behöver oftast dö så !

Jag är uppvuxen på somrarna med laxfiske från älv och laxen brukade klubbas ihjäl omgående när de fångats in.. tänk dig när laxen sprattlar i båten och slag efter slag träffar huvudet med en träklubba.. sedan om det är oetiskt kan ju diskuteras?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tänkte mest på hur vi ligger till i antal döda nu.

Om tex Stockholm skulle nå flockimmunitet med 60% smittade skulle ca 7500 dö om dödligheten är 1%. Är dödligheten 2 promille dör ca 1500 människor i Stockholm (extra, mot andra år).
Stockholm ligger ju uppenbart före resten av Sverige.

Är dödligheten 2 promille var ca 185000 svenskar smittade för 17 dagar sedan. Borde det inte innebära flockimmunitet i Stockholm vid det här laget?
Flockimmunitet är en skrivbordsprodukt som bygger på att man kontrollerar en verklighet som är okontrollerbar.
Citera
2020-04-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Bunkra inte ihop mig med förnekarna. Jag tror detta kommer att gå åt helvete på alla plan.

Men faktum är ju att det är 50 LEDIGA platser på IVA i Stockholm. Finns inget att missförstå.

Det har frigjorts eller lagts till 30 platser under dagen, det var 19 lediga i går. Det anges nu finnas 181 IVA platser i Stockholm så det troliga är väl att Älvsjömässans IVA platser adderats till summan.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
.. men om nu eventuellt en andra våg skulle fungera som spanska sjukan då.. det var först i andra vågen utav SP som de yngre började stryka med..

Ja, det har hänt en gång som vi vet med ett virus från en annan virusstam. Vad får dig att tro att SARS-CoV-2 skulle mutera likadant som extremfallet H1N1?
Senast redigerad av TemaSweg 2020-04-04 kl. 20:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
En multisjuk 100 åring tillfrisknande efter sjukhusvistelse i Kina, samma land som den humanitära stormakten Sverige brukar kritisera för deras människosyn.

Kul att i alla fall någon köper Kinas propaganda om hur förträffliga de är.
Citera
2020-04-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är du som är patetisk. Vi har inte bett er att invandra till vårt land och läxa upp oss. Stick tillbaka var du nu kommer ifrån och lös problemen som ditt skräpland har. Pajas.
Han har helt rätt.
Citera
2020-04-04, 20:34
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vad är källan på deras nyheter?

Vad är det du inte förstår? Du hävdar att Samhällsnytt sprider falska nyheter, inte sant?

Och då frågar jag dig, vad har du för belägg för detta? Har du någon källa som kan bekräfta detta?

Eller är det helt enkelt så, att det är Din Egen uppfattning, som du nu, när du blir ifrågasatt, inte kan backa upp?

Jag tror på det sistnämnda så länge fakta på det du säger lyser med sin frånvaro. Så länge du inte kan komma med fakta och källa på detta, så behöver du inte svara överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in