2020-04-04, 20:25
Bannlyst
Frankrike 1.053
Citera
2020-04-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Vilken chock det blir för den som är det minsta medveten när denne märker att man drar bort slangen och rullar bort sängen.. om man inte söver innan då förstås, det gäller att vara så omtöcknad att man inte riktigt förstår vad som sker.

Och så ser man att dom rullar dit Åsa Romson istället. Man lär ju dock bli frisk av adrenalinkicken.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Jo, men betänk det onödiga i att ha människor liggande som ändå kommer dö oavsett respirator eller ej.. tänk dig ett komatillstånd som aldrig kommer återfå medvetandet eller just svårt multisjuka.. hajar du?
Nej, jag hajar inte varför du nedvärderar dem genom att kalla dem för ”grönsaker”.
Sen så vet jag att tillståndet de befinner sig i kallas vegetativt på medicinskt språk, men det är en annan sak.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Men det är etiskt att låta äldre kippa efter luft som en fisk på land tills döden befriar dem ?
Inte ens fiskar behöver oftast dö så !

Dom får morfin som stoppar andningsreflexen. Håller med om det oetiska, men sjukvården har inget alternativ. Det är våra politiker som bär skulden.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Stämmer det att bara 15 dött i dag i Sverige?

+33 döda idag hittills.

https://c19.se/

Det är dock helg nu, så alla rapporter har inte kommit in. Vi är åter på kurvan på måndag eller tisdag.

De som tror att antalet döda sjunker nu är helt fel ute. Det är bara det att det inte rapporteras så bra över helgen.
Citera
2020-04-04, 20:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja 40 men det är ju eftersläpning på helgerna enligt dig. Så 70.
SMITTADE INTE DÖDA! Kan du inte läsa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sverige har redan bromsat. Man kan bromsa utan att i panik trycka in handbromsen på sin cykel. Med krossad skalle dör fler.

Det var en bra jämförelse. Visst stannar cykeln - men till vilket pris. Och cyklisten kanske inte överlever ändå..
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Vilken chock det blir för den som är det minsta medveten när denne märker att man drar bort slangen och rullar bort sängen.. om man inte söver innan då förstås, det gäller att vara så omtöcknad att man inte riktigt förstår vad som sker.

Du är rolig du mitt i all denna virus(är).

Jag tror att så länge vi har morfin kvar så kommer människorna såklart vara nedsövda när de tas ur respirator. Jag hoppas aldrig ditt resonemang behöver hända. Men ju längre tiden går så vet man ju inte.

Hoppas inte men hörde att viss medicin håller på att ta slut, men är det sövande medel måste ju omvärlden hjälpa till så inte patienter ligger och kvävs till döds. Osäker?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Var lite snack om Australien här igår. Nya fall i Australien fortsätter att bli mindre, bra gjort, är ju Asiater överallt i det landet.

Varmt o fint där va. UV som tar kål på skiten.
Citera
2020-04-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Var lite snack om Australien här igår. Nya fall i Australien fortsätter att bli mindre, bra gjort, är ju Asiater överallt i det landet.
Asiater förstår vitsen med andningsskydd och kan använda dem.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Självklart är det allmänintresse hur många som dör på äldreboende med covid-19 infektion. Gamla människor är precis lika mycket värda som unga människor. Det är också viktigt att veta för att kunna bedöma krisen.
Möjligt att det är allmänintresse. Men att dra till med siffror som stödjer sin egen alarmistiska syn på saken känns fel. Är det ett mörkertal så vet man ju inte vad siffran är. Att då säga "det dör redan så många idag" är ju rent felaktigt eftersom man omöjligtvis kan veta hur stort det där mörkertalet är
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nej, tycker inte ordet "vi" ska användas öht. Vi är inget enat folk. Svenskar är fan efterblivna. Har nog aldrig funnits ett svagare och mer lättmanipulerat folk någonsin.

Du är ett typexempel. Du klagar väl när tidningarna skriver fakta och sanning? Du blir kränkt av det - man ska fokusera på det positiva och skita i verkligheten.

Jag känner 5 pers som har/haft Covid-19. Det är inga roliga vittnesmål om sjukdomsförloppet. En av de kan inte vittna för hon ligger på IVA.
Jag känner 15 pers som har/haft Covid-19. Alla mår jättebra och trodde de hade en förkylning utom en som inte hade några symptom alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in