2020-04-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Han skrev ju sms till henne efteråt, typ ”hepp, du kom inte in igen”. Mordet var planerat innan, förmodligen rätt lång tid innan, åtminstone delar av det.

Ja. ATT han tänkte döda henne var ju klart. Men kanske inte exakt NÄR. Det sket sig ju dagarna innan.
Citera
2020-04-04, 19:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Andra beskriver LW med positiva ord.”

Så du tror att hon blev mördad p.g.a. att
hon var en fantastisk mamma (som firade
sina barns födelsedagar), för att hon hade
så mycket energi (trots att hon varit
sjukskriven för utbrändhet i 1 1/2 år, varav
1/2 år utan sjukersättning), för att hon
gjorde fina cacher, för att hon tog många
FTF...?

Vad har dessa beskrivningar, som du och
resten av kantoniseringslobbyn har fyllt
tråden med i två år, med mordet att göra?
Du svarade aldrig på om du kan ge fler exempel på personer som har blivit mördade för att de är egoistiska, falska och hycklande?

Lägg inte orden i munnen på mig.
Jag har aldrig påstått eller ens antytt det du skriver.
Jag tror att hon blev mördad för att hon var på väg bort från SD och han insåg det.
Den absolut vanligaste orsaken till att kvinnor blir mördade av män de lämnar.
Det finns hundratals liknande exempel.
Citera
2020-04-04, 19:31
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag tror SD lura LW med att ha äventyrligt sex utomhus till den platsen där han sen slår sönder henne tills hon slutar att andas och dör.

Tror inte han fattar förens dagen efter att han mördat henne.

Ännu en analytiker som drabbats av för "tidig lördagsgrogg" eller?

Nyfiken på varför/hur du kommit fram till denna slutsats...
Senast redigerad av Enorm 2020-04-04 kl. 19:59.
Citera
2020-04-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. ATT han tänkte döda henne var ju klart. Men kanske inte exakt NÄR. Det sket sig ju dagarna innan.
Precis. Menar alltså att han inte var förvånad alls och definitivt insåg det tidigare än dagen efter.
Citera
2020-04-04, 19:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du svarade aldrig på om du kan ge fler exempel på personer som har blivit mördade för att de är egoistiska, falska och hycklande?

Lägg inte orden i munnen på mig.
Jag har aldrig påstått eller ens antytt det du skriver.
Jag tror att hon blev mördad för att hon var på väg bort från SD och han insåg det.
Den absolut vanligaste orsaken till att kvinnor blir mördade av män de lämnar.
Det finns hundratals liknande exempel.

Om du gjort din läxa och läst FUP så har SD vid flera tillfällen presenterat några av Lenas män till henne i avsikt att avlasta sig hennes ok. SD var aktiv i att Lena skulle hitta någon som kunde ge henne det han själv inte gav henne.

Din genustes att alla kvinnor mördas för att dom vill lämna gärningsmannen stämmer särskilt illa i detta fall då Lena var den förföljande"mannen".

Det är därför svårsförståeligt att ni genusextremister lockas till och biter sig fast i denna tråd då det finns massor med fall där din tes stämmer och inte i denna där ni hugger i sten..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-04 kl. 19:59.
Citera
2020-04-04, 19:58
Medlem
Alaska23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vassegoa!

https://anonymousfiles.io/jhM0o8eI/
Tack snälla du! Intressant läsning! Hon mådde säkert bättre av att skriva av sig, men att göra det offentligt (låst nu) tyder på extremt dåligt omdöme anser jag. Men men..
Citera
2020-04-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
(Akt 150 sid 11)

Detta förvånar mig:

"...Towe (ett vittne, min anm.) var ute drack vin en kväll, hon mötte två killar som berättade att de varit kontakt med
personerna som hittat Lenas kropp. De sa att Lena var jävligt illa tilltygad och att hon suttit
upp mot nått plank, hon låg inte ner. Det hade sett fördjävligt ut..."

Men när poliserna kom så låg hon väl ner? I det inledande obduktionsbesiktningsprotokollet på mordplatsen står det iaf så.

Vittnet T*owe hade missbruksproblematik, de två killarna som hon mötte kanske
hade någon viss grad av berusning, med tanke på deras uttalanden?

Lena låg ner och högra överarmen stod upp från kroppen. Orsaken till det förmodades
bero på att den som dödade henne vände på kroppen, för att komma åt fickorna i hennes
fleecejacka. Högra överarmen hamnade då i det läget på grund av att jackans axelsöm
drogs åt, snördes åt. Ungefär så, skriver från minnet.
Citera
2020-04-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har också funderat på det men tänkt att han då borde ha använt höger fot?

Den fot som är bäst för ändamålet kan användas.
Själv är jag både höger- och vänsterhänt och vänster/högerfotad beroende på situation.
Därmed inte sagt att SD är det men inget är omöjligt.

Ska man se till vittnesuppgifterna om att han inte ens har kunnat fått på sig skor utan hjälp pga ryggproblem så faller väl alla mina teorier och då undrar jag såklart vem som har hjälpt honom med skorna när han varit på gym, jobb och sprungit ute på nätterna
Citera
2020-04-04, 20:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Andra beskriver LW med positiva ord.”

Så du tror att hon blev mördad p.g.a. att
hon var en fantastisk mamma (som firade
sina barns födelsedagar), för att hon hade
så mycket energi (trots att hon varit
sjukskriven för utbrändhet i 1 1/2 år, varav
1/2 år utan sjukersättning), för att hon
gjorde fina cacher, för att hon tog många
FTF...?

Vad har dessa beskrivningar, som du och
resten av kantoniseringslobbyn har fyllt
tråden med i två år, med mordet att göra?

Känner du någon inblandad i detta fall?
Citera
2020-04-04, 20:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Den kvinnoförnedrade jargongen där män med komplex skryter om sina knull tycker jag av samma anledning riktigt illa om. Det hade varit alltför väl om det stannat vid jargong och inte en snaskig kultur med trasiga människor. Som med Lena m.a.o.

Eftersom tillblivelsen av FUP avser att binda MGM vid brott och därför bara i förbifart berört Lenas problem så ska nog tanterna som skäms så förfärligt för Lenas spermatrosor tacka gud för att inte den perversa slasken (om Lena) på 14 000 sid presenterats tråden.

Du får en liknade "tänka utanför boxen" uppgift av mig.
Föreställ dig en man med Lenas beteende. Ujuju sånt jäkla liv det vore på lynchmobben i tråden..

Mmm en manlig pastor som är singel och knullar runt och som har ett förhållande med grannfrun. För mig blir det ingen större skillnad faktiskt. Men det är ju jag det. Jag har svårt att tänka mig att det hade blivit lika stor diskussion om innehållet i hans kalsonger faktiskt.
Citera
2020-04-04, 20:34
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du gjort din läxa och läst FUP så har SD vid flera tillfällen presenterat några av Lenas män till henne i avsikt att avlasta sig hennes ok. SD var aktiv i att Lena skulle hitta någon som kunde ge henne det han själv inte gav henne.

Din genustes att alla kvinnor mördas för att dom vill lämna gärningsmannen stämmer särskilt illa i detta fall då Lena var den förföljande"mannen".

Det är därför svårsförståeligt att ni genusextremister lockas till och biter sig fast i denna tråd då det finns massor med fall där din tes stämmer och inte i denna där ni hugger i sten..

Känner du någon som är inblandad i detta fallet?
Citera
2020-04-04, 20:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Enligt P7:an var han väl normalintelligent?

Ska se om jag kan få chansen att fråga de som jag känner, som i sin tur känner SD privat sen flera år innan mordet, hur de se på detta.

Personligen tror jag att han lärt sig att spela roller hela livet och mycket väl kunde spela rollen som smart och skärpt ganska länge. Tills någon ifrågasatte honom. Då tappade han humöret.

Det är väl därför han klarar förhör och Tingsrätt så dåligt, han hade ingen inövad roll för verkligheten eller för långvarig press.

#TeamÅsaHiding
Utredningen har visat på att han åtminstone inte har en intellektuell funktionsnedsättning, vilket kan komma att påverka strafföljden om så vore fallet.

Eftersom inget IQ-test har genomförts (?) så är det omöjligt att veta om han tillhör de särbegåvade och var på skalan han i så fall befinner sig.
Utifrån nuvarande livssituation, uppväxtmiljö, betyg från skoltid, adekvata svar på ställda frågor etc, har man sannolikt bedömt att MGM åtminstone inte lider av mentala tillkortakommanden; något som förstås är nödvändigt att kunna utesluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in