2020-04-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det håller jag med om. Han försökte i alla fall tänk på en del annat...
Verkar ju inte planerat ...men nog var det planerat.

Ja han verkar ha tänkt på en del; verkar ha fokuserat på vitaldelarna i dådet. Gjort sig av med mordvapnet, tillsett så att han inte har lämnat spår på BP, undanröjt LW:s mobil, inte lämnat några elektroniska spår som leder till BP.
Men missat vad gäller kläder/skor. Tänker att han inte på förhand kunde inse hur blodigt det skulle bli, han skulle ju annars utan problem kunnat ha med sig ett ombyte i en påse och sedan dumpat mördarkläderna på lämplig plats innan hemkomst.
Kanske hade han tänkt sig ett mer kliniskt dödande. Men när han väl började slå så kunde han inte hejda sig. Dårskapen, och ondskan, tog över.

Ett planerat mord. Med oplanerade detaljer.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han är ju inte dum, men ändå "dum" på något sätt.

Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".

Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.

En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är &#128513, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.

Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.

Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.

Kanske är han lite av en risktagare?

Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.

Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!

Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.

Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.

Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".

Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.

Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.

Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.

Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.

Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.

Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.

Trodde han.

Ja dumsmart. Och en risktagare. Högmod går som bekant före fall.

Och visst blir det mindre bra med skor som han bevisligen nyligen har haft som försvinner, det inser han. Men han begrep inte att han borde haft på sig andra skor då han gav sig ut för att mörda.
Nog är han mer dum än smart.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det går ju inte riktigt ihop att han sparar skorna för att dom finns på bild och att han gömmer dom där han tror att ingen kommer kolla. Eller menar du att om polisen hade frågat efter dom så tar han fram dom från gömstället? Jag tror faktiskt mer på att han sparat skorna för att det hade sett märkligt ut inför familjen om dom helt plötsligt är borta.

Ja, inget går ihop med skorna.🤔
När han förstod att det fanns blod på dem så borde han ha gjort sig av med dem. Visst blir det besvärande att försöka förklara varför han slängt sina skor men alternativet, som det nu blivit, är ju för honom etter värre.
Blir han fälld så tror jag det i slutändan var skorna som satte krokben för honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
1) Stänk från offret kan ha hamnat på skon (bl a på plösen) och vid avspolning kan det ha runnit bakom plösen.
2) Dropp från mordvapnet kan ha hamnat på plösen och sedan som ovan vid avspolning.

Kan även vara att offret föll mot skon, fast kanske inte lika troligt.

Jag undrar om du skulle kunna tänka dig något annat sätt som blodet kan ha hamnat under plösen hos den vänstra skon ?

Ser fram emot ett svar på denna frågan enligt ovan ställd.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Att han sa sig varit för snabb, var nog efter att adv påmint honom att bedömande läkare inte hade tillgång till FUP som SD ville tillstå låg bakom summeringen av hans psykiska tillstånd. Det som störde honom mest var nog bedömning "normalbegåvad".

Han påstod väl också att han bara träffat läkaren 10-15 minuter?
Citera
2020-04-04, 14:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jo jag såg det och fick även svar av Glorran men hon visste ju så varför frågade hon. Min åsikt står fast; hen har haft L,s trosor som ett perverterat intresse.

Jag visste inte när jag frågade.
Jag tog reda på det själv.
Citera
2020-04-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar om du skulle kunna tänka dig något annat sätt som blodet kan ha hamnat under plösen hos den vänstra skon ?

Mvh/ @JokerMannen

Stänk hamnade på hans strumpa och sögs in i plösen?
Senast redigerad av VigosRos 2020-04-04 kl. 14:44.
Citera
2020-04-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Nu spekulerar jag; MT har använt foten/skon för att komma åt fickan där L,s telefon låg.
Citera
2020-04-04, 14:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det fetade: I princip inte då det var avhängigt en yttre press som Lena kategoriskt vände ryggen när kuratorer/slälasörjare/terapeuter påkallade att steg no 1 var att hon måste lämna MGM..

Lena beskrev sina första 1-2 år innan hon kom till Sverige som utan mänsklig kontakt ständigt skrikande efter mat. Om hon blev dumpad på ett barnhem eller om hennes första hemska uppleverser i livet var hos sina biologiska föräldrar framgick inte. Det var detta ofattbara svek som dominerade Lenas relationer som kulminerade med Stefans beslut att stanna hos HD. Barnhem Korea tidigt 70 tal ger iaf mig kalla kårar.

Eftersom hon själv hade denna
separationsångest skulle man kunna
förvänta sig att hon hade förståelse för
andra som inte ville bli lämnade eller
dumpade.
Men istället för förståelse så sitter hon och
raljerar över alla män, som vill ha henne och som mår dåligt för att hon inte vill ha
dem, i sina ”dialoger” med vänner. Hon
hånar männen i sina beskrivningar av dem.
Samtidigt som hon fortsätter kontakten
med dem och låter dem tråna och hoppas.
Elakt är bara förnamnet.
Citera
2020-04-04, 14:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jo jag såg det och fick även svar av Glorran men hon visste ju så varför frågade hon. Min åsikt står fast; hen har haft L,s trosor som ett perverterat intresse.

AB 147 förhör SD. Sid 70-78
En .. teknisk undersökning och bland annat gjort beslag .. eh beslagsnummer eh BG,
beslagsnummer 100191 och där har vi punkt I till l O som är trosor tagna från hennes bostad
då .. tvättkorg och i badrum eh .. tio par trosor, nio av dom så är.. alla är använda ska jag säga
men nio av dom innehåller Lenas DNA. Och i samma nio par så finns det spermie .. och i inget av dom här paren så finns det förekomst av blod.

Varför gnäller du inte på den perverterade utredningen utan ger dig på dom som hänvisar till den?
Skäms du å Lena vägnar?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-04 kl. 15:14.
Citera
2020-04-04, 14:53
Medlem
Citat:
Nu spekulerar jag; MT har använt foten/skon för att komma åt fickan där L,s telefon låg.

Jag har också funderat på det men tänkt att han då borde ha använt höger fot?
Citera
2020-04-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I psykundersökningen står det att han är normalbegåvad om jag minns rätt.
Det är vad jag också minns.
Är det verkligen flera som har beskrivit honom som übersmart?
Det enda jag minns är att någon skrev i tråden att en polis hade sagt ungefär "det är en översmart jävel"

Man kan också uttrycka "smart" i betydelsen beräknande, listig, slug, slipad, förslagen, bakslug, rävaktig, rävig vilket är betydelser jag anser stämmer in på SD.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-04-04 kl. 15:11. Anledning: meningsuppbyggnad
Citera
2020-04-04, 15:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är du rädd ge Lena skuld eftersom du har så stark beröringsskräck för Lenas påverkan på skeendet som berövade henne livet?
Du har kategoriskt med stor energi letat upp dom enstaka meningar som stöder din ovilja att se vad Lena utsatte paret för så anklagar du Glorius för samma sak
Du har gått så långt att du t.om, skrivit att du inte tror otroheten har med mordet att göra för att få bort att pastor Lena knullade med sin gemål. Man tycker putsmedlet för Lenas gloria skulle ta slut vid presentationen av FUP men nädå du putsar vidare applåderad av madonnadyrkarna.

Precis, när madonnadyrkarna citerar ur
FUP så redigerar de bort allt som skulle
kunna tolkas negativt om BO.
När man sedan själv läser i FUP så får man
en helt annan bild.
Det är därför jag citerar som jag gör för att
visa att det är en falsk bild av LW de målar
upp.
Hon blev inte mördad för att alla älskade
henne.
Citera
2020-04-04, 15:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eftersom hon själv hade denna
separationsångest skulle man kunna
förvänta sig att hon hade förståelse för
andra som inte ville bli lämnade eller
dumpade.
Men istället för förståelse så sitter hon och
raljerar över alla män, som vill ha henne och som mår dåligt för att hon inte vill ha
dem, i sina ”dialoger” med vänner. Hon
hånar männen i sina beskrivningar av dem.
Samtidigt som hon fortsätter kontakten
med dem och låter dem tråna och hoppas.
Elakt är bara förnamnet.
Hennes problem gjorde att hon missbrukade mäns åtrå.. hon var beroende av att ständigt testa sin sexuella dragningskraft..

Lena predika och raggar en möbelhandlare.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid
L: Här känner jag mig sjukt stressad över att inte ha gjort vad jag ska för att det ska bli en bra predikan på söndag och att jag inte har nån vettig dator att göra det på, vilket gör det hela ÄNNU mödosammare. Och ändå planerar jag en riktig långtur på cykel idag. För att det är mycket roligare. Störd.

L: Ganska skruvat med andra ord men just nu mar jag ratt sa bra ... kan inte riktigt forklara hur det ar
mojligt men det ar det tydligen ...

L: Andra (sjuttonde) andningen kanske Mötte i söndags en man som hux flux förlorade sin 45-åriga fru i hjärtstopp i oktober. "Det är tillräckligt bra" svarade han i den långa kramen. Man liksom kanske inte precis vänjer sig, men ändå
anpassar sig till slut till allt (Han är dessutom MYCKET trevlig, men det kan inte tänkas för mycket på) Typ sa skulle jag tro ... det mesta blir ju status quo om det pagar tillrackligt !ange och manniskan har val nagon slags inbyggd langtan efter att behalla/uppna homeostasis (tror att det heter sa)

J: Haha ... l love your men stories .... aven om just den har var lite ledsam ....

L: Som sagt, störd. Fast det finns faktiskt(!) just nu en helt annan man story. Helt fixerad på en nytt
objekt! HELT. Vet bara inte hur jag ska närma mig frågan.

J: Va?! Varfor har du inte sagt nagot- beratta mer!

L: För att det just hände □
Blev akut soffnödig när överdraget i den ena soffan i min redan högst knepiga soffkom bo från
skilsmässan plötsligt gick upp nu på sommarlovet. Började reka och åkte till först två butiker med
Aron och sedan två butiker till med Annelie från jobbet. Då bara var han där!

J: HAHAHA Hur flörtar man med en möbelhandlare?!

L: För nu är redan affären klar, efter tre dagar i rad av flört i affären, torsdag, fredag och lördag
Och jag vet nästan allt om honom, HAHAHAHAHA Du kunde val ha dragit ut pa affaren nagra dagar till. .. lol
Två avgörande frågor har jag dock inget svar på:
1. Om han verkligen är själv (verkar så)
2. Om han tycker samma sak (tycker nog allt att det verkar så också)

J: Det ar klart han gor! Har ni bytt nummer?

L: Inte precis. Dvs inte bytt för att höras. Men han har ju alla mina uppgifter, inklusive personnummer Och jag har hans kort - för han är ju säljare. Och har betalt för att vara trevlig och försöker sälja möbler till kunder, av vilka jag är en ...

J: Upp till dig nu da eller? Finns han pa fb?

L: Igår var jag så fnittrig och generad så jag skulle dött om nån kommit in på kontoret när jag tvingade en kollega med särskild behörighet att hjälpa mig in på folkbokföringsregistret! HAHAHAHAHA, jag dör! david wallin det finns manga david wallin ..

J. ar ni kompisar ..

L. från kumla, bor i örebro, på min sida stan. 71:a, två barn, 18 och 14, flyttat isär för knappt två år sen nä, ska se om jag kan få fram nån länk funkar det här? https://www.facebook.com/david.wallin.39?fref=ts
herregud, skitvervös varje gång jag går in på hans sida, vill inte råka klicka fel

J: haha ... inne nu .... tänk om du råkar klicka fel!

J: HAHAHA, nervöst skrattvill se en battre bild ... kollar runt lite ... det vore ju spexigt...lol han ser valdigt trevlig ut! och ser ut att ha ett ganska trevligt liv ocksa ...

L: Av allt jag berättade ovan har han typ knappt sagt nånting, det har jag snokat fram själv, jag är så duktig. men han har berättat annat som ger en mycket trevlig bild. åker på semester med en killkompis (eller partner?), då är man i alla fall inte superetablerad med nån annan - eller hur?

Undrar vilken "väninnan" är som gottar sig i Lenas missbruksproblematik.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-04 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in