Citat:
Ja han verkar ha tänkt på en del; verkar ha fokuserat på vitaldelarna i dådet. Gjort sig av med mordvapnet, tillsett så att han inte har lämnat spår på BP, undanröjt LW:s mobil, inte lämnat några elektroniska spår som leder till BP.
Men missat vad gäller kläder/skor. Tänker att han inte på förhand kunde inse hur blodigt det skulle bli, han skulle ju annars utan problem kunnat ha med sig ett ombyte i en påse och sedan dumpat mördarkläderna på lämplig plats innan hemkomst.
Kanske hade han tänkt sig ett mer kliniskt dödande. Men när han väl började slå så kunde han inte hejda sig. Dårskapen, och ondskan, tog över.
Ett planerat mord. Med oplanerade detaljer.
Citat:
Han är ju inte dum, men ändå "dum" på något sätt.
Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".
Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.
En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är 😁
, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.
Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.
Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.
Kanske är han lite av en risktagare?
Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.
Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!
Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.
Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.
Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".
Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.
Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.
Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.
Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.
Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.
Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.
Trodde han.
Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".
Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.
En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är 😁
, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.
Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.
Kanske är han lite av en risktagare?
Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.
Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!
Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.
Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.
Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".
Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.
Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.
Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.
Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.
Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.
Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.
Trodde han.
Ja dumsmart. Och en risktagare. Högmod går som bekant före fall.
Och visst blir det mindre bra med skor som han bevisligen nyligen har haft som försvinner, det inser han. Men han begrep inte att han borde haft på sig andra skor då han gav sig ut för att mörda.
Nog är han mer dum än smart.
Citat:
Det går ju inte riktigt ihop att han sparar skorna för att dom finns på bild och att han gömmer dom där han tror att ingen kommer kolla. Eller menar du att om polisen hade frågat efter dom så tar han fram dom från gömstället? Jag tror faktiskt mer på att han sparat skorna för att det hade sett märkligt ut inför familjen om dom helt plötsligt är borta.
Ja, inget går ihop med skorna.🤔
När han förstod att det fanns blod på dem så borde han ha gjort sig av med dem. Visst blir det besvärande att försöka förklara varför han slängt sina skor men alternativet, som det nu blivit, är ju för honom etter värre.
Blir han fälld så tror jag det i slutändan var skorna som satte krokben för honom.