2020-04-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, tillverkningskostnaden är väl bara en bråkdel av vad de säljs för. Ibland blir det nästan löjligt. Ungefär som med handspriten. Handsprit fattar jag knappt ens varför man köper. Tvål och varmt vatten funkar ju också. ÄR man osäker, så kör lite T-sprit så vore det fan om inte krypen dog!
Ja, är nog väldigt bra förtjänst. Köpte faktiskt salubrin handsprit (!) på Ica 99:-. De hade väl kommit över nån specialprodukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det där med att sätta halsdukar, balaklavor etc framför munnen som man vill i USA måste väl ändå vara totalt trams? Jag har en "Buff" som jag testade att sätta framför mun och näsa idag och det blir varmt och fuktigt av utandningsluften och filtrerar nog inte ett skit. Tror det bara drar åt sig mer skräp och virus än om man inte har något framför ansiktet.
Jag såg en graf någonstans att de länder som införde masktvång klarade sig bättre.
Inte minst, man sprider inte smittan vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tja, det är den väl.
Eller tror du att vi har kontroll över den?!?
Att Tegnell kommer att hävda det är bara i linje med alla de tidigare efterhandskonstruktioner han levererat.
Vi har ca. 400 döda: jämförbara länder som Schweiz, Belgien och Holland har 650, 1300 och 1650. Detta trots att de stängt ner och vi inte.
Citera
2020-04-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag beställde en 10 pack på ren chansning i torsdags, vi får se vad som händer. I värsta fall duger dom som kaffefilter. Fakturan har iaf kommit via Klarna!
Klarna fungerar, Corona eller ej😊
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bästa tyget är en blandning av bomull och polyester. T ex en t-shirt.
Typ burka?
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"Svininfluensan tog drygt 20 000 liv i Italien under några vintermånader 2015."

"Italien gjorde vintern 2015 ingenting utöver vanliga rutinåtgärder för att hejda epidemin. Medier och myndigheter räknade inte dag för dag antalet döda. Efter sex säsonger och tiotusentals döda hade svininfluensan blivit en del av italiensk vardag som hanterades med handtvätt, vaccin och varsamhet med äldre."

https://www.di.se/ledare/vaccin-mot-nedstangning/

259 döda av svininfluensan var vad dom så efter första vågen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En normal dag dör ca 250 personer totalt i Sverige. Varierar lite över årstid. Så takten vi ligger på nu med corona är redan extrem, 50 per dag är 20% extra. Tänk på att hela "industrin" kring döda med begravningsbyråer, produktion av kistor/urnor och allt där till är anpassat över massor av år till en viss takt.

Sen när vi kommer upp i peaken som kan ligga på 1000-1500 döda per dag, så kommer det att vaa totalt kaos.
Blir pappkistor. Finns pandemigravplatser på kyrkogårdarna som är redo att tas i bruk.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det förefaller som om Britterna kan vara på väg att avsluta sin landsomfattande ”lockdown” och mer gå över till den modell som Sverige tillämpar. Herd immunity.

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/coronavirus-herd-immunity-lockdown-boris-johnson-graham-medley-a9447021.html
Det är en människa som har den hållningen. Hur kan en människa bli att britterna är på väg att överge den inslagna vägen?
Det är väl mer sannolikt att Boris lyssnade på den här dåren inledningsvis men insåg snart vad idiotens strategi skulle få för konsekvenser?

Han påstår dessutom att smittan inte går att stoppa. Ja, det ser vi ju i Italien...eller hur?
Citera
2020-04-04, 18:57
Medlem
De andra länderna ska vara stängda som fan tills att ingen smitta alls drabbar populationen. Deras modell är Kina.
Sydkorea är öppet. Med jävligt mycket testande. Jag hoppas vi kommer dit till sist och jag tror det är målet. Varför skulle Löfven annars i ett ganska tidigt skede pratat med Sydkorea. Omstruktureringen av resurser i Sverige har tagit tid och tar tid. Men vi är på väg åt rätt håll. Det kommer vara många som kräver att vi är självförsörjande efter detta och det kommer vara till godo för vårt eget samhälle. Jag tycker vår taktik är rätt.
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tror de flesta här har köpt nån form av munskydd. Ska kolla amerikanska siter, de har mer utbud. Finns en del på instagram.
Problemet här är väl att det inte finns några.
Synd, tror att det finns pengar att tjäna. Modeskapare/designer folk på h&m borde satsa på att sy upp mer. Skulle sälja som smör!🤠

Ursäkta såg nu du undrade om du köpt piratkopia. Mmm. 3M är ett bra märke, möjligt de har tillverkning i Kina i normala fall ändå? Omöjligt att veta

Tror VERKLIGEN INTE att de flesta i Sverige har köpt munskydd
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De överdöda kan också utgöras av de som inte har covid, men som inte har kunnat få adekvat vård pga överbelastning av vården.
Hursomhelst så är det i vilket fall en konsekvens av covid.

Ja, så kan det säkert vara. Och så tillkommer fler vårdbehövande pga självmordsförsök, misshandel i hemmet, hjärtproblem förvärrade av oro/isolering och så vidare.

Enligt Björn Eriksson är i alla fall situationen i Stockholm än så länge mycket god:

Så intensivvård behöver inte avslutas för vissa patienter?
– Nej, det är så nära normalt läge det kan vara. Det är nästan så att det finns mer vårdplatser nu än under normala förhållanden, för att vi har tagit i så mycket.
Citera
2020-04-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Om man inte lyssnar på de som drabbats och vad som händer utan väljer sin egna väg att gå så ja idioter till 100% då ekonomin går före allt annat här. En stat ska skydda sina medborgare s3n tänka på sin jävla ekonomi oavsett hur många som dör. Vad hände med England som körde Sveriges taktik jo dom gick i karantän men försent. Idioter hela bunten.
Festligt att du nämner just England och att en stat ska skydda sina medborgare. https://www.thetimes.co.uk/edition/news/boris-johnsons-coronavirus-adviser-calls-for-a-way-out-of-lockdown-rd58g6tc9

” the country needed to face the trade-off between harming the young versus the old.”

Jag röstar på att skydda de unga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in