Läs länkarna, tänk och undvik halmgubbar.
Obegränsade. Skrev jag det någon gång?
Alla strategier jag har beskrivit eller länkat till går ut på att försöka klara sjukvården så gott det går bl a genom att dra ner virustransmissionen till hanterbar R på bästa och mest effektiva sätt. Samt vinna tid och inte bara ge upp.
Massor av olika Antivirala mediciner provas redan, samt antikropp- och plasmabehandling är på gång.
Se ex:
https://www.wired.com/story/trials-of-plasma-from-recovered-covid-19-patients-have-begun/.
Och vaccin kommer nog snabbare än någonsin i historien. I om med att hela världens skarpaste hjärnor nu både samarbetar och tävlar tippar jag på att det går fortare än många tror då bl a forskningen på Sarsvaccin lades ner när Sars klingade av. Men en del hjälp från den forskningen har man samt mycket större motivation nu med CoV-2.
Nu har FHM och regeringen gjort tvärtemot det som jag och stora delar av världens expertis rekommenderat. Skulle ett under ske och vi klarar oss bättre än andra länder blir jag överlycklig över att ha haft fel.
Kan FHM ens visa på en plan annan än att de ber folk smitta varandra lite försiktigt tills gruppimmunitet uppstår? Vilket antingen går fort med många döda (inte bara i Covid-19) som följd av en sjukvård som inte hinner med, eller långsamt om man börjar gasa och bromsa i ett för sent läge, med katastrofala resultat för ekonomin och befolkningens psyke.
Angående FHM:
Har de haft något rätt hittills i det de förutspått?
Har de förklarat varför Sverige är unikt?
Svarar de på kritik från forskare på ett logiskt sätt?
Säger de vad andra länder gör för fel?
Samarbetar de med andra länders forskare?
Ingen transparens alls. Vad är så hemligt? Vad döljer de?