2020-04-04, 17:05
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Är det där alla är, i centrala Stockholm är det rätt dött vill jag påstå.

Kan bekräfta detta. Tog nyss en promenad (solo och med avståndstänk i bakhuvudet) men det var inte mycket folk ute.
Citera
2020-04-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Sluta sprida skit. Det var 363 igår och 379 idag. 520 är antal vårdtillfällen sen starten..

Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Så antalet inlagda på iva har ökat med 150 på en dag?.. 379 igår och 520 idag.

Dessutom, vårdtllfällen ör inte heller personer.

Det går ju egentligen inte få ut någonting kring de hör iva siffrorna.

Vi vet inte hur många som lämnar mellan varje rapportering, tillkommer eller ör kvar.

Vi har ju ingen jävla aning heller hur många som blir friska, är smittade , minimumajuka eller nått.
Citera
2020-04-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Köpcentrum i Stockholm är lika packade som vanligt, inklusive pensionärer, så strategi med eget ansvar ser, icke oväntat, ute ut att fungera.

Nu ar det ju sa att viruset ar osynligt for ogat , o har chinos-Tegnell gett klartecken ar det inga problem

Personligen tror jag inte de pensionarer som ger sig ut i ett kopcentrum idag hade stannat hemma, aven om ryssen hade invaderat och statt med tankrar och pepprat salvor rakt ut i den aningslosa folkmassan.
Citera
2020-04-04, 17:06
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ord som dessutom är ett jävla mummel bara.
Angående fotboll: ”träningsmatcher kan vara ok om man håller avstånd” - vad FAN betyder det? Hur håller man avstånd när man spelar en fotbollsmatch?

Ja exakt Justina. Hur ska man få barn som är helt "inne" i sitt spel att hålla distans till varandra? Och detta är för övrigt FoHM "skötebarn", att barnen måste fortsätta spela fotboll, det är bra för folkhälsan.
Citera
2020-04-04, 17:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Själv tycker ju jag att kön inte spelad roll i detta trots att fler män drabbas. Det är graden på insjukning dom ska avgöra vård.

Jag tänker inte på vårdsituationen. Jag tänker på att det indikerar att det inte råder jämställdhet. Så skulle i alla fall en feminist tolka det om det vore tvärtom. Men, om vi ska lämna feministernas låga nivå, så kan det ur medicinskt perspektiv vara intressant att se om det finns några biologiska skillnader som kan användas i det fortsatta preventionsarbetet.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-04 kl. 17:43.
Citera
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det här är ett höljevirus. Det kan näppeligen vara luftburet. Men väl aerosolburet.

EDIT; Vi tar det här en gång till:

Det är just detta folk inte lyckas förstå. man ska fan hålla sig borta från folk nu på allvar !
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag skulle egentligen behöva uppsöka sjukvården p.g.a. en helt annan åkomma men avvaktar. Både för att inte belasta sjukvården och för att jag vill undvika smittan. Kommer inte att uppsöka sjukvården om jag inte absolut måste innan epidemin är över. Vet också andra som resonerar så.

Ja det är så man tänker nu inga nya besök för sin egen skull och för vårdens. Hur det blir med de digitala vårdcentralerna på längre sikt återstår att se.
Har dock ett inbokat besök om en knapp månad på en vårdinstans utanför sjukhusen borde inte vara berörda allas om de inte blivit tvångsrekryterade. Men då åker typ även företagshälsovården etc också ut för att bli sjanghajade till akuterna.

Sedan en provtagning som ska bli intressant att hur dom ordnar med tanke på smittorisken. Brukar vara 15 -20 i väntrummet normalt en morgon.
Citera
2020-04-04, 17:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Bör väl finnas någon slags samarbete vid kris men inte vet jag, annars får väl det land som har överkapacitet för stunden erbjuda sig.

Tror samtliga länder blev tagna på sängen.., men låt oss hoppas att man ser över till grannen snart, än att förlita sig på Bryssel och Tjineser i framtiden.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Skit snack.. Jag har säker källa att de är information för er förnekare.. Vrf skulle då Stockholm nekas hjälp av Uppsala om de var så bra?
Jaja, det där med säker källa kommer ju nu och då. Jag har en säker källa på det motsatta- Så det så.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Härligt. Här har du ett till

Den grå nya värld som man vaknar upp till på morgonen. När man med hjärtat i halsgropen öppnar nyhetssajterna för att uppdatera sig om virusets spridning och skördade dödsfall i världen. Det är sällan vi möts av några positiva nyheter i flödet, istället så blir det allt mörkare och mer svårmodigt för varje dag som går. Vi har tappat kontrollen helt. Vi står lika värnlösa mot coronaviruset som en knastertorr lövskog mot vilken en rasande brand närmar sig efter några månaders torka. Viruset kommer att bränna igenom hela världen. Det kommer att tränga in i miljoner människors lungor. Viruset kommer att skapa ångest, sorg och tårar hos miljontals människor världen över.

Ingen kärnvapenarsenal på planeten kommer att rädda oss, ingen hypersofistikerad superdator från NASA, inte mänsklighetens totala kunskapsreservoar som som byggts upp av tusentals generationer före oss kan rädda oss just nu. Vi människor är inte längre allsmäktiga härskare på jorden. Vi har blivit ett jagat villebråd. Vi är en flock skräckslagna får som flyr den osynliga och bottenlöst hungriga vargen som lurar bakom varje hörn.

Men vi är alla lika utsatta. Och vi behöver varandra på vår vandring genom den här långa och fasansfulla natten. Det finns en uråldrig skrift i våra celler som evolutionen författat efter tusentals år av prövningar och vedermödor. Det är en skimrande väv av ljus som finns i djupet av alla människors celler. Det är en berättelse om vad det innebär att vara människa. Det är en berättelse om kärlek, om modiga hjältar som vårdar och tar hand om sina medmänniskor i svåra tider av sjukdom och död. Det är en helig och vacker slingrande skrift av ljus i människors celler, som inget virus rår på.

Vi behöver nog inte oro oss för mänskligheten, snarare för moder jord. Vi är i dagsläget 7, 8 miljarder människor som bor på planeten Tellus ( snArt 8 miljarder) och denna population tär på jordens resurser. 1960 var vi 3 miljarder....

Sen utifrån en anhörigs perspektiv dör någon i din närhet klart som f_n att det själsligt gör ont. Och vi ska naturligtvis bekämpa Corona viruset så gott det går...
Citera
Medlem
Napoleons avatar
”En regering som bara förlitar sig på expertkunskaper inger inget förtroende. ”

SD:s partiledare Jimmie Åkesson i Studio Ett den 11 mars 2020.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Dessutom, vårdtllfällen ör inte heller personer.

Det går ju egentligen inte få ut någonting kring de hör iva siffrorna.

Vi vet inte hur många som lämnar mellan varje rapportering, tillkommer eller ör kvar.

Vi har ju ingen jävla aning heller hur många som blir friska, är smittade , minimumajuka eller nått.

Precis. Liksom det, i huvudsak, är meningslöst att jämföra andra länders redovisade statistik då samtliga redovisar olika. Jämförelsen blir således skev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in