De nordiska länderna är som små fisar i den stora världen. Bara att se hur Frankrike stal munskydden, det samma knepet skulle de inte ha vågat mot tex USA..
Jag vågar även påstå när nämnda länder far och shoppar i världen, får man ett sämre pris jmf med större länder som köper mera i "bulk".
I dessa tider behövs nya knep.
Skulle vara fint tex om tillverkning skyddsutrusning skulle kunna tillverkas i större utsträckning. Tex smittskydds-rockar i Danmark, handsprit i Norge, gummihandskar i Finland, masker i Sverige, etc. Då blir även kostnaderna för respektive land mindre.
Bra idé. Vad har vi nordiska rådet till?
Jag hoppas dom har tänkt på det.
Sen påstås det att amerikanska affärsmän "stal" munskydd från Frankrike på en flygplats i Kina genom att betala mer för munskydden.
Det borde vara spöstraff på den som försöker undanhålla kön idag eftersom det är väsentligt att få fram skillnader. Det tycks ju vara fler män som drabbas.
Själv tycker ju jag att kön inte spelad roll i detta trots att fler män drabbas. Det är graden på insjukning dom ska avgöra vård.
Möjligen finns det inte tillräcklig många donatorer . . . . bland annat . . . .
Ja så kan det ju vara. Nu dör ju en massa folk vars organ man kanske kunde ta om de inte varit smittade. Men om man kunde göra organen friska på de döda personerna så kunde vi rädda liv.
Ja så kan det ju vara. Nu dör ju en massa folk vars organ man kanske kunde ta om de inte varit smittade. Men om man kunde göra organen friska på de döda personerna så kunde vi rädda liv.
De tar inte organ från gamla, pga att organen är gamla.
Konstigt, hörde någon intervju igår på radio kommer inte ihåg vilken kanal om att det kan gå rätt fort att bli allvarligt och att man kan dö på några timmar. Nu hade väl mormor/farmor någon sjukdom och var gammal så då går det kanske väldigt fort när lungorna blir sjuka.
Det kan slå om ganska fort.
Men tidslinjen lyder att det kan ta 2-3 veckor efter man har smittats tills att man visar symtom. Sedan kan det gå väldigt fort från att vara frisk ena dagen till att man ligger på IVA dagen efter.
Drygt 100 döda totalt i Sverige förra helgen och vi kommer säkert upp i 400 döda redan i morgon. Usch, blir ingen trevlig påsk. Tippar på 800 nästa helg totalt, kanske fler?