2020-04-04, 16:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag skäms inte alls för L.
Hon var en kvinna som till skillnad från dig inte utgav sig för att vara nåt hon inte var.
Trams !
Det var väl precis i det våra åsikter går isär. Pastorn var inte den pastor hon utgav sig för hon var en ulv i fårakläder som tog den läckra maken hon vigt från makan. Att hon inte nöjde sig med långvariga vätskeutbytet med maken utan med utstuderad grymhet gav sig på hans fru är motivet till mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-04 kl. 16:36.
Citera
2020-04-04, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Du tycker verkligen att du är rolig med den där klassiska formuleringen va? Jag har sett dig skriva den en handfull gånger nu och då har jag garanterat missat lika många. Känns nästan som att du vill ta åt dig äran av den. Högst oklart att du fortfarande inte förstår teorin. Jag antar att du är för fylld med kvinnohat? Vilket isåfall blir ett högst ironiskt cirkelresonemang.

Tror också det var från rättegången. Han ska ha varit där upp emot 10-12 gånger.

Jag hittade det! Det var inte i rättssalen.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”FLI: Då är klockan 18:45 och då vill jag säga att jag sa 17:40 nu har Stefan rättat mig här så det är 18:45.. bra. du Stefan en fråga till. Det.. när jag tog upp och prata om skorna.. dom här new balance-skorna.. så sa du det kan ha kommit när jag gick på brottsplatsen.
MT: Var det fel uttryck igen?
FLI: Nej men, nej.. men hur då liksom hur ska det ha kommit där menar du?
MT: Ja det.. det var bara en spekulation och det kanske är onödigt att jag spekulerar..
FLI: Ah.
MT: Ja.. nej så jag.. jag har ju besökt brottsplatsen flera gånger.
FLI: Ja..ah.. det har ju varit avspärrat en tid också..
MT: Inte när jag har varit där.
FLI: Inte när du har varit där.. nej.. och var gick du där då?
MT: Vad menar du?
FLI: Vart på brottsplatsen där gick du? jag vet ju hur det ser ut där jag har ju också varit där. MT: Ja ja.. ja.. ah precis.. jag har ju varit där rätt många gånger..
FLI: Ja..
MT: Säketi tiotals..

FLI: Tiotal gånger?
MT: Ja eh.. jag vet jag har varit där många gånger.
FLI: Mm.. och var gick du då?
MT: Jag tror jag.. jag tror jag samtliga gånger har varit uppe bakom bullerplanket.. jag har
liksom inte kanske fokuserat vid den där trädstumpen..eh.. med lyktor förutom på årsdagen då var jag bara dit.. nej jag var säkert upp då också..
FLI: På årsdagen?
MT: Ja.. men.. platsen med ljus den är ju ingenting utan hennes sista plats den är ju där uppe. FLI: Vati då nånstans?
MT: Bakombullerplanket.”

Tack!

Exakt detta var det.
Måste ha varit någon som citerade det eftersom vi var flera som mindes det.

Hittade lite vad SD sagt under rättegången. Det är ju omedelbarhetsprincipen (det heter väl så?) som gäller:

NA:

10 mars- 18, förhörsdag 2 för SD

"10 mars 2020 15:54
Det har hittats DNA från Lena på en av dina skor, har du någon aning om hur det skulle ha kunnat hamna där?
– Nej, jag kan inte säga att jag vet hur det har kommit dit.
"

"Har du avsatt blod på de här skorna?
– Ja.
När då?
– Ingen aning.
Hur mycket?
– Mycket.
"

"– Jag blöder på benen varje vecka, säger han."

"– Jag har sett i utredningen att jag gjort mig illa någon gång och blödit massor, säger han."

Från förhör med SD 13 mars-20, förhörsdag 3 för honom:

"45-åringen har tidigare under förhandlingen berättat att Lena brukade låna hans skor, det skulle enligt honom kunna vara orsaken att hennes dna hittats på dem.
Advokaten ställer frågor om uppgiften kring att Lena brukade gå ut i sina foppatofflor hon hade på sig inomhus.
– Hon kan absolut gå i sina tofflor och gå ut till sin brevlåda i dem. Men hon vill inte dra in skit om det är snö och blött ute. Då vill hon ha skor. Det finns två lika korrekta sanningar där, säger han."
"

-------------------------------------------------------------------------------------

Han får in att han har varit på brottsplatsen också, då på frågan från åklagaren om hur han visste att det var L*ena som hade hittats:

"– Jag tror inte att det blir tydligare om jag drar det en gång till. Jag tror alla skulle dragit den slutsatsen."

"Efter att avspärrningarna hävdes vid mordplatsen uppger 45-åringen att han gick dit.
– Jag ville besöka den plats där man hittat Lena. Första gången var jag där själv.
"

"– Någon gång har jag varit vid minnesplatsen och tänt ljus, säger han"

"Åklagaren frågar vad han tänkte på när han var vid mordplatsen.
– Jag funderade över vad som hänt Lena. Men jag var inte där för att göra en teknisk utredning, säger han.
"

"Du beskrev den här gropen som fanns på brottsplatsen, hur visste du att just detta var platsen för mordet?
– Det fanns bilder överallt i tidningar om att hon hittats där, säger han.
"

https://www.na.se/artikel/rattegangen-dag-7-stangda-dorrar-ex-mannen-om-den-misstankte-da-ska-45-aringen-forhoras
Citera
2020-04-04, 16:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Stopp och belägg!
Du har lika fel i att jag kallat Åkl genushäxa som du haft om alla dina "jag tror" istället för att vara ärlig och skriva att det är vad "du önskar."

"Tror" du fortfarande inte att otroheten har med mordet att göra?

Nu var det ju vad åklagaren hade för tes vi diskuterade, och inte vilken tes jag har.

Från ditt inlägg
"Tesen som väl Åkl hävdar att SD slog ihjäl Lena för att han var svartsjuk på att hon skulle lämna honom och åka till Norge tror jag inte ett skit på."

Och då hänvisade jag till åklagarens stämningsansökan där hon mycket nogrannt går igenom vad hon anser ingår i motivbilden.

Att jag skriver tror beror på att jag spekulerar.
Citera
2020-04-04, 16:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men då får väl du lägga ut och
svartmarkera det du tycker är viktigt.

Kärlek och önsketänkande gör en minst
lika blind.
Och du bestämmer inte över mina känslor.
Det är en trådsanning att jag skulle hata
LW. För att ni ska kunna avfärda det jag
skriver. Om jag hatade henne så skulle jag
inte varit här i tråden i två år för att
försöka förstå vad som hände och varför.
Och att jag dömer henne och tror att jag är
så mycket bättre än henne är inte heller
sant. Tvärtom så har vi mycket gemensamt
och om mitt liv tagit andra vägar så kunde
det lika gärna ha varit jag. Jag tror att det
är därför det berör mig så mycket.

Men jag har inget intresse av att sitta och svartmarkera dina citat. Jag har läst de flesta citaten som du citerar och jag ser på det på ett helt annat sätt än du.

Jag tyckte faktiskt att du skrev häromdagen att du förut hatade SD, men när du fick upp ögonen för vem LW var började du hata henne för vem hon var. Men jag kan ha fel.

I vilket fall som helst, så har ditt fokus varit att leta upp så många fel som det bara går, det oavsett om det skulle kunna kopplas till ett motiv.

Allt från att föräldrarna blev utnyttjade som barnvakt, c*ajjoo lämnades övergiven i skogen, barnen lämnades ensamma på nätterna till att hon slutade som präst. Jag vet inte allt du har hittat som du tycker att L*ena har för fel.

Om du kopplade det som du anser vara ett fel hos L*ena till ett motiv och vem som kunnat mörda henne för det är det en annan femma.

Jag tvivlar på att du tror att hennes föräldrar är mördarna, eller att c*ajjoo skulle ha mördat henne för att hon stack iväg. Barnen? Någon i kyrkan?

Det här diskussionen leder ingen vart.
Och det har inte med mordet att göra.
Citera
2020-04-04, 17:03
Medlem
(Akt 150 sid 11)

Detta förvånar mig:

"...Towe (ett vittne, min anm.) var ute drack vin en kväll, hon mötte två killar som berättade att de varit kontakt med
personerna som hittat Lenas kropp. De sa att Lena var jävligt illa tilltygad och att hon suttit
upp mot nått plank, hon låg inte ner. Det hade sett fördjävligt ut..."

Men när poliserna kom så låg hon väl ner? I det inledande obduktionsbesiktningsprotokollet på mordplatsen står det iaf så.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-04 kl. 17:18.
Citera
2020-04-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Trams !
Det var väl precis i det våra åsikter går isär. Pastorn var inte den pastor hon utgav sig för hon var en ulv i fårakläder som tog den läckra maken hon vigt från makan. Att hon inte nöjde sig med långvariga vätskeutbytet med maken utan med utstuderad grymhet gav sig på hans fru är motivet till mordet.

Tror det var alla tre som triggade varandra under lång tid. Men mord är mord....man måste vara jäkligt sne i huvudet för att begå en sån handling, oavsett vad som var motivet. Tycker du ska tagga ner lite angående LW's förehavanden. Att du inte gillar kvinnor är iaf uppenbart. Har Du själv svårt att få tjejer?
Citera
2020-04-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
(Akt 150 sid 11)

Detta förvånar mig:

"...Towe (ett vittne, min anm.) var ute drack vin en kväll, hon mötte två killar som berättade att de varit kontakt med
personerna som hittat Lenas kropp. De sa att Lena var jävligt illa tilltygad och att hon suttit

Men när poliserna kom så låg hon väl ner? I obduktionsprotokollet står det iaf så.
Jag har för mig att det blev någon twist på det där... har Du läst förhöret till slutet?
Kommer inte ihåg riktigt men jag tror att det slutade med att vittnet funderade på vad det var för tokar som hon pratat med.
Citera
2020-04-04, 17:22
Medlem
Citat:
(Akt 150 sid 11)

Detta förvånar mig:

Men när poliserna kom så låg hon väl ner? I det inledande obduktionsbesiktningsprotokollet på mordplatsen står det iaf så.

Skvallret går... en vecka senare stod hon nog upp. De som hittade henne blev kvar på platsen till dess polisen kom.
Citera
2020-04-04, 17:39
Medlem
Akt 150 sid 35:

Hannas egen pappas svek mot sin dotter. I mina ögon är detta ofattbart. Hannas goda väninna Tereses ord:

"...När Stefan hade erkänt att han varit otrogen så flyttade Hanna tillfälligt hem till sina
föräldrar. Hon berättade för sina föräldrar att Stefan varit otrogen i flera år. Therese vet att
Hannas pappa åkte hem till Stefan för att prata med honom. Therese berättar att Hanna har
berättat att hennes pappa åkte hem till Stefan för att prata med honom. Pappan åkte inte för att
skälla ut Stefan utan för att fråga honom hur han mådde. Therese säger att det kanske inte var
det man förväntade sig av en pappa som hade en bedragen dotter.
..."
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-04 kl. 17:41.
Citera
2020-04-04, 17:47
Medlem
Citat:
Akt 150 sid 35:

Hannas egen pappas svek mot sin dotter. I mina ögon är detta ofattbart. Hannas goda väninna Tereses ord:

"...När Stefan hade erkänt att han varit otrogen så flyttade Hanna tillfälligt hem till sina
föräldrar. Hon berättade för sina föräldrar att Stefan varit otrogen i flera år. Therese vet att
Hannas pappa åkte hem till Stefan för att prata med honom. Therese berättar att Hanna har
berättat att hennes pappa åkte hem till Stefan för att prata med honom. Pappan åkte inte för att
skälla ut Stefan utan för att fråga honom hur han mådde. Therese säger att det kanske inte var
det man förväntade sig av en pappa som hade en bedragen dotter.
..."

Nej. Men hans reaktion kanske ska sättas i relation till det som HD möjligen sa till honom. Var sjuk...tog om hand....komma bort en stund...bara paus...SD ångerfull och ledsen... Typ.
Citera
2020-04-04, 17:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men jag har inget intresse av att sitta och svartmarkera dina citat. Jag har läst de flesta citaten som du citerar och jag ser på det på ett helt annat sätt än du.

Jag tyckte faktiskt att du skrev häromdagen att du förut hatade SD, men när du fick upp ögonen för vem LW var började du hata henne för vem hon var. Men jag kan ha fel.

I vilket fall som helst, så har ditt fokus varit att leta upp så många fel som det bara går, det oavsett om det skulle kunna kopplas till ett motiv.

Allt från att föräldrarna blev utnyttjade som barnvakt, c*ajjoo lämnades övergiven i skogen, barnen lämnades ensamma på nätterna till att hon slutade som präst. Jag vet inte allt du har hittat som du tycker att L*ena har för fel.

Om du kopplade det som du anser vara ett fel hos L*ena till ett motiv och vem som kunnat mörda henne för det är det en annan femma.

Jag tvivlar på att du tror att hennes föräldrar är mördarna, eller att c*ajjoo skulle ha mördat henne för att hon stack iväg. Barnen? Någon i kyrkan?

Det här diskussionen leder ingen vart.
Och det har inte med mordet att göra.

Jag vet att du ser på det på ett annat sätt.
Du tror gott om alla, utom SD, och hittar
på ursäkter för allt och alla.
Men det här är en tråd om en mördad
kvinna. Det handlar om ondska, inte om
kärlek.

De exempel på LWs beteende som jag har
skrivit om innan FUP har hjälpt mig att
skapa en bild av LW. Egoistisk, falsk,
hycklande. När vi nu har FUP så ser vi att
den stämmer.

Jag tror att det beteendet är motivet till
mordet. Någon har fått nog och det har
slagit över för hen.

Att du inte vill tro det har ingen betydelse.

Edit. Jag känner människor som LW
IRL och jag genomskådar dem på
2 sekunder. Därför är det väldigt
frustrerande att försöka förklara här
och bara bli anklagad för att hata och
vara avundsjuk.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-04 kl. 18:46.
Citera
2020-04-04, 18:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag vet att du ser på det på ett annat sätt.
Du tror gott om alla, utom SD, och hittar
på ursäkter för allt och alla.
Men det här är en tråd om en mördad
kvinna. Det handlar om ondska, inte om
kärlek.

De exempel på LWs beteende som jag har
skrivit om innan FUP har hjälpt mig att
skapa en bild av LW. Egoistisk, falsk,
hycklande. När vi nu har FUP så ser vi att
den stämmer.

Jag tror att det beteendet är motivet till
mordet. Någon har fått nog och det har
slagit över för hen.

Vad har du för teorier om mordet? Vem tror du har mördat LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in