Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det har sagts om åklagarens teori att den är så svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan.
Du tycker verkligen att du är rolig med den där klassiska formuleringen va? Jag har sett dig skriva den en handfull gånger nu och då har jag garanterat missat lika många. Känns nästan som att du vill ta åt dig äran av den. Högst oklart att du fortfarande inte förstår teorin. Jag antar att du är för fylld med kvinnohat? Vilket isåfall blir ett högst ironiskt cirkelresonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Var sjutton läste jag det?
Någon som minns?
Han sa att han valde brottsplatsen istället för minnesplatsen, för att det var där hon fanns, eller något liknande. jag tror att det var för att han ville visa att det var möjligt att hennes DNA kunde ha kommit på hans skor på det sättet.
Får väl leta upp det där om ingen annan minns direkt varifrån det kommer.
Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Jag minns att jag läst det, och inte alltför länge sedan heller. Undrar om det
inte var under någon av rättegångsdagarna, vid SD:s förhör, där han förklarade
blodet på skorna med att han varit flera gånger på mordplatsen/fyndplatsen.
Jag har inte läst så mycket i FUP:et av SD:s förhör, så därför tänker jag att det
var under en av rättegångsdagarna. Men jag kan ju ha fel.
Tror också det var från rättegången. Han ska ha varit där upp emot 10-12 gånger.
Jag hittade det! Det var inte i rättssalen.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
”FLI: Då är klockan 18:45 och då vill jag säga att jag sa 17:40 nu har Stefan rättat mig här så det är 18:45.. bra. du Stefan en fråga till. Det.. när jag tog upp och prata om skorna.. dom här new balance-skorna.. så sa du det kan ha kommit när jag gick på brottsplatsen.
MT: Var det fel uttryck igen?
FLI: Nej men, nej.. men hur då liksom hur ska det ha kommit där menar du?
MT: Ja det.. det var bara en spekulation och det kanske är onödigt att jag spekulerar..
FLI: Ah.
MT: Ja.. nej så jag.. jag har ju besökt brottsplatsen flera gånger.
FLI: Ja..ah.. det har ju varit avspärrat en tid också..
MT: Inte när jag har varit där.
FLI: Inte när du har varit där.. nej.. och var gick du där då?
MT: Vad menar du?
FLI: Vart på brottsplatsen där gick du? jag vet ju hur det ser ut där jag har ju också varit där. MT: Ja ja.. ja.. ah precis.. jag har ju varit där rätt många gånger..
FLI: Ja..
MT: Säketi tiotals..
FLI: Tiotal gånger?
MT: Ja eh.. jag vet jag har varit där många gånger.
FLI: Mm.. och var gick du då?
MT: Jag tror jag.. jag tror jag samtliga gånger har varit uppe bakom bullerplanket.. jag har
liksom inte kanske fokuserat vid den där trädstumpen..eh.. med lyktor förutom på årsdagen då var jag bara dit.. nej jag var säkert upp då också..
FLI: På årsdagen?
MT: Ja.. men.. platsen med ljus den är ju ingenting utan hennes sista plats den är ju där uppe. FLI: Vati då nånstans?
MT: Bakombullerplanket.”