2020-04-04, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
40 döda, ingen katastrof. Kan det hålla sig kring 40-100 när det är som värst så har vi vunnit mycket.
Det är I jämförelse med andra länder som Sveriges utfall ska bedömas. Inte i absoluta tal. Sen bör du tänka på att det är helg och siffrorna säkerligen inte är helt uppdaterade.
Citera
2020-04-04, 16:13
Medlem
Vart kan man se Italiens ålderstatistik i dödsfall???
Citera
2020-04-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Det är inte svårt alls. Det inser 95% av de styrande världen över.

Självklart är det moraliskt riktigt att ta strid för de som byggt upp Sverige samt alla stackare som oavsett ålder lider av diverse sjukdomar.

Det finns ingen som i framtiden vill betala in till ett system där ens släktingar när som helst kan offras, därför får du en ekonomisk nackdel i längden med din väg också. Den psykologiska aspekten att ledare har känslor och bryr sig om sin befolkning spelar stor roll om man vill bygga ett starkt samhälle. Samt att man kan känna sig trygg och lita på dem när det blåser som hårdast.

Du får facit snart.

Lite galen måste man nog vara när man anser att man har rätt mot övriga världen.

Läs det jag länkade till - det kan du omöjligen ha hunnit göra.

Nu avslutar jag eftersom du uppenbarligen har bestämt dig för att en kraschad sjukvård är OK. Samt jag får inte betalt för att skriva här. Något som jag misstänker att du får.
Tycker du att det är moraliskt rätt att flytta obegränsade resurser till vården just nu, under obegränsad tid, på bekostnad av andra samhällsfunktioner? För det är det du verkar antyda.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det är så upprörande så jag blir galen. Kolla gärna Johan Rocklöws argument för att intensivvårdsplatser kommer ta slut med FoHMs råd och förmaningar. Medan Anders Tegnell står och försöker förklara bort detta. Det här var 15/3!

De kommer ta bort detta om 2 dagar.

https://www.svtplay.se/video/25652656/agenda/agenda-15-mars-21-15?start=auto
Tack för länken. Detta är fullständigt sanslöst hur Tegnell uttalar sig. Allt han säger här har visat sig vara fel och det som Rocklöv förspråkar hade varit den rätta vägen att gå.

Jag blir så förbannad att jag får ont i huvudet!
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
De rättar dem efteråt när de blir synade.

Simpelt.

Bullshit
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
I kriser ökar alltid styrets popularitet. Vi får se hur populär regeringen som vägrar ta ansvar är efter att liken räknats, och antalet jämförs med grannländernas.

Det som irriterar mig är att Sveriges ministrar är så lågutbildade att de inte kan göra egna synteser och ta egna beslut. Där har Sveriges grannländer en fördel. Att som statsministern skyffla ansvaret på FHM är ynkligt. Det är ju ändå regeringens skyldighet att se till att ha en fungerande myndighetsstruktur.

Vilken är då min agenda? Att rädda liv. Och om möjligt, håna naiva och inkompetenta oduglingar.

Jag har inte för avsikt att gå in en diskussion med dig om vilket beslut som hade varit rätt, fel, bra eller mindre bra vid ett visst tillfälle. Din åsikt om vilka beslut du skulle ha viljat se är klar.

Dock skulle jag vilja påstå att ett beslut att t ex stänga lågstadieskolorna är inte mer än ett beslut att inte stänga desamma. Detsamma gäller att besluta att agera i linje eller samförstånd med experterna som att besluta att agera i strid med experkunskapen.

Så, vi pratar ju inte om att någon eller några inte fattar beslut, utan om vilka beslut som har fattats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Samarbete..

De nordiska länderna är som små fisar i den stora världen. Bara att se hur Frankrike stal munskydden, det samma knepet skulle de inte ha vågat mot tex USA..

Jag vågar även påstå när nämnda länder far och shoppar i världen, får man ett sämre pris jmf med större länder som köper mera i "bulk".

I dessa tider behövs nya knep.

Skulle vara fint tex om tillverkning skyddsutrusning skulle kunna tillverkas i större utsträckning. Tex smittskydds-rockar i Danmark, handsprit i Norge, gummihandskar i Finland, masker i Sverige, etc. Då blir även kostnaderna för respektive land mindre.

Precis! Fuck EU. Skapa ett nordiskt samarbete istället.
Citera
2020-04-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vilka operationer tänker du på då? Handlar det om tillstånd som kan förrvärras om man skjuter upp operationen (tänk glaukom - man kan bli blind om man inte får sin operation i tid), så förstår jag dig. Inte annars.
Min egen op har blivit inställd. Det blir mycket mer besvärligt för mig rent kroppsligt och mentalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Finns en liten informationsruta på Youtube med länk till Krisinformation.se
Kan denna kostat 75 milj?

Aldrig i livet. Men varför redovissr de inte vsd de gjort? Somalierna i Järva gör ju mycket mer t.o.m.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Diamond Princess: 11 döda enligt worldometers, dödlighet över 1,5% i detta nu med 10 st fortfarande kritiska.

Vad är det för människor som åker sådana kryssningar? Halvdöda pensionärer. Tror inte den siffran säger så mycket för befolkningen i stort. MEN, även bland dessa utvecklade inte ens en majoritet några som helst symtom som jag förstått det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for viktig informasjon!
Jeg skulle ønske at alle i befolkningen fikk utdelt masker straks og/ eller at man kan få en oppskrift på hvordan man kan lage masker hjemme som beskytter nok.

Här är anteckningarna i sin helhet. De är från den första föreläsningen i virologi och ganska allmän.

OBSERVERA: Man MÅSTE ha adblock när man går in på minfil.org numera annars kan man få trojaner och skit!!!

https://minfil.com/B5BbZbl7o1/Ant_virologi_pdf
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är ju helt orimligt att utgå ifrån att 3.4% av 70% av befolkningen ska dö.

Italien har förlorat 0.23 promille av sin befolkning, och så sent som idag gick de ut med att en fjärdedel av befolkningen kan vara smittad.
Vi får se då hur många som dör i Italien. De har ju fortsatt höga nivåer trots stenhårda åtgärder.

Nej, det är inga orealistiska siffror om vi gör så som du föreslår, dvs gör ungefär som idag. Men det kommer vi knappast göra, som sagt, utan vi kommer att REagera precis som Italien.

Du har fortfarande inte svarat på vad du menar med "stenhårda åtgärder". Vad är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in